• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • GithKat

Då var vår gamla tråd avstängd, därför startar jag en ny. Hoppas på många inlägg och trevliga "pratstunder" med både gamla och nya tangent knåpare.

kopierade de fyra senaste inläggen så vi kan fortsätta där vi var sist

2005-11-24 00:05 Janne71

Blir inget bröllop den 1'a för oss
    lokalen vi bestämde oss för var redan bokad.. men det blir den 15'e i stället

1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
    1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
    1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
    1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors

5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.

8 Juli-GithKat, St:a Valborgs Kapell- Lövhult, Terrassa i Föreningssparbanken Nässjö, Briden i Vetlanda

15 Juli Janne71, Jönköping,Jönköping

22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
    22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
    22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk

29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
    29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
    29 juli-bullisklubben, Katarina Kyrka, Skeppsholmen, Stockholm
    29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun

2005-11-24 00:13 Hensa

Mi@ jag tycker menyn låter supergott
    Älskar juh fläskfilé kanske därför

2005-11-24 22:29 GithKat

Mi@: Låter ju kanon gott.. mmm blev hungrig.. synd man måste tänka på figuren... blir till att lägga sig på knuten näve i natt..

2005-11-26 15:12 bellaprincipessa

Hej! Här är en till julibrud! Vi gifter oss 1 juli i Vallentuna kyrka! Idag så har vi varit och tittat på restaurangen som det antagligen blir och så har vi köpt min underbara ring! Är så skönt att det börjat att hända lite konkreta saker, har hittils varit mest funderingar. *Lycklig*

• GithKat

Välkommen bellaprincipessa hoppas du hittar denna tråden oxå. Skriver in dej på listan över julibrudar

1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka

8 Juli-GithKat, St:a Valborgs Kapell- Lövhult, Terrassa i Föreningssparbanken Nässjö, Briden i Vetlanda

• bellaprincipessa

Kul, tack! :D

• GithKat

Detta blev lite långt men jag bara måste berätta att jag är såååå lycklig och varför.

Min gubbe hade bestämt att han skulle köpa en kostym och gifta sig i den då han tyckte det kändes bäst och att sedan han kunde ha den vid andra festligheter i framtiden. Att han skulle ha kostym på vårt bröllop var väl inte direkt min största önskan, men jag vill ju att han ska vara glad över och känna sig bekväm i de kläder han väljer att ha på sig på vår stora dag.

Så idag åkte vi till Nässjö för att kolla på kostymer och kanske beställa någon. I tredje butiken som hade ett riktigt bra sortiment hittade vi en kostym, som min älskling passade bra i. Precis när jag trodde han bestämt sig nämner han lite försynt att jag pratat om frockcoat och jaquette.... försäljaren plockar då fram en frockcoat åt min älskling som han provar (*ohh han var så snygg i den att jag nästan svimma*) och till min förvåning vill han ha en sådan. Så nu har vi bokat en frockcoat åt honom. Det blir hyra istället för att köpa då det var mest fördelaktigast och jag är sååååååååååååå lycklig. Kommer drömma söta drömmar i natt om min älskling.

Kram på er alla, från den lyckliga Katten

• bellaprincipessa

Vad härligt att ni båda blev så nöjda, frockcoat är verkligen snyggt! Min blivande är inne på mörk kostym, vi får se hur det blir... ;)

• Mamsell K

Hej på er juli-par!
    Vi kommer att gifta oss den 22 juli i Dalarna. Jag har inte läst nåt av den tidigare tråden, men börjar känna att det är dags att ta tag i planeringen. Hittills är musiker och kyrka bokad. Klänningen börjar sys om ett par veckor när tyget kommit hem.

• BoIs

Jodå jag lever..om än nätt och jämt..skönt att komma till jobb ochkoppla av..hihi.

varför blev den 1,a tråden avstängd? Fattar inget. Vi var väl attans trevliga tycker jag.
    Har i helgen tagit mina mått och mailat iväg dom till Kina. Det blev 850kr för klänning och frakt. Håll tummarna!!!
    Skulle den inte alls vara snygg så säljer jag den vidare.
    Vi är oxså inne på frockcoat, det är såååå snyggt. Bestmännen, blir det så i plural??? Skall ha mörka kostymer och vi hoppas kunna hitta en frockcoat till den då 9 åriga sonen. Tror ni det finns?

GithKat; Det var väl trevligt med en liten överrasking, dom kan om dom vill dom där karlarna.

MamsellK; Välkommen till tråden.

• GithKat

BoIs: skönt att se dej här Alla trådar stängs av efter tre månader varför har jag ingen aning om men det har nog med utrymme på servern eller nåt att göra.
    Visst kan de där gubbarna om de bara vill... går fortfarande runt med ett fånigt leende över hur snygg han var... Det finns säkert frockcoat i barnstorlek håller åtminstonne en tumme för er att det gör det.
    850 för klänning och frakt var ruggigt billigt. Hoppas nu allt går bra och att klänningen blir så fin som du hoppas.

MamsellK: välkommen till tråden. När gifter du dej och var? lägg in dej på listan så vi vet
    Kram kram/Katten

• Mamsell K

Hej. Nu lägger jag med oss i listan. /K

1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka

22 juli - Mamselle K, Boda kyrka, Rättvik

• Brud060708

Hej Julibrudar!

Den 8 juli blir även vår stora dag. Vi gifter oss i Arnäs, Örnsköldsvik.

Synd bara att vi inte fick tummen ur så min far kan vara med men vi hoppas på att få ha med alla de andra viktiga personerna i vårt liv denna dag.

Har inte läst era tidigare inlägg - man hinner inte upptäcka alla trådar men nu fann jag eran.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2