• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • GithKat

ASG : Välkommen

Hur går det med planerandet tjejer? Själv håller jag på och pillar med mina pärlor. Har även gjort första sidorna på festprogrammet. Ska även prova vika servetter om någon dag. Fast nu står julen för dörren så då blir det lite lugnare med bröllopsplanerna.

Tro det eller ej men jag ska faktiskt till Ullareds Gekåås imorgon igen. 2:a gången på två månader.. fast denna gången följer inte gubben med utan vi är ett gäng tjejer som åker. Ska bli kul att fightas med alla andra galningar som kommer vara där..*S* Whish mee luck girls...

• ~emma~

Hej! Oj vilket populärt datum man har valt :). Jag har hittils bokat kyrka, restaurant, bröllopsresa och fotograf. Och så är best man, tärna och toastmaster tillfrågade. Ska försöka ta itu med inbjudningskorten snart!

1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
    1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
    1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
    1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors
    1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka
    1 juli 1juli06, Norrby kyrka, Sala
    1 Juli SoonEk, Hajoms kyrka, Hultafors, Borås
    1 juli ~emma~, Dalköpinge kyrka, Trelleborg

5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.

8 Juli - GithKat, St:a Valborgs Kapell-Lövhult,
    8 Juli - Terrassa i Föreningssparbanken Nässjö
    8 Juli - Briden i Bäckseda kyrka, Vetlanda
    8 Juli - Brud060708 Arnäs, Örnsköldsvik
    8 Juli - Friedchen, någon kyrka, Växjö (Osaby säteri)
    8 juli - Mrs MM i Medevi brunnskyrka, Östergötland.

15 Juli- Janne71, Jönköping,Jönköping
    15 juli- ASG, Finland

22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
    22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
    22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk
    22 juli - Mamselle K, Boda kyrka, Rättvik
    22 juli - ooGizzYoo, Sofia kyrka, Stockholm

29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
    29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
    29 juli-bullisklubben, Katarina Kyrka, Skeppsholmen, Stockholm
    29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun

• 15juli06

janne 71: vi har haft en 15 juli tråd men den stängdes förra veckan sen har ingen hakat på igen. så ensam är du inte!

• BoIs

Fick mail om att min klänning är på väg!!!!
    Det gick en ilning genom kroppen...jättenyfiken och förväntansfull, men samtidigt lite inne på att den kanske inte alls blev som jag hoppats på.. Den som väntar på något gott..

• Överlycklig

HEJ!
    Nu har jag och mamma gjort färdigt alla inbjudningar!!!! Så nu ligger de här i en påse och väntar på att få komma ut. Vi har tänkt skicka ut dem i slutet av feb eller början av mars, när ska ni andra skicka? Jag kommer inom kort lägga ut bilder på min lilla sida på hur korten blev.
    Sedan är ju min blivandes och bestmans kläder uppsydda och hänger och väntar.
    Annars är det lite döläge nu, vet inte riktigt vad jag ska göra.

• Brud060708

Hej igen!
    Sitter nu och tar det lungt. Har klart med placeringskortshållare och påbörjat konstruktionen av servettringar. Det kommer att bli ett hjärta med pärlor i lila nyans. Inbjudningarna väntar på själva texten - vi har inte helt klart med band än och det känns som en viktig del för oss då själva festen efter ska vara höjdpunkten och ge oss alla något att minnas. Vi hoppas på att få ett band som båda har spex/show och sedan även spelar dansmusik. Har även inhandlat servetter och tyget som ska bli bordsdukar. Blir lite avundsjuk då jag ser att många redan har sina brudklänningar hemma eller på väg hem, min finns än bara som skiss. Nej nu måste jag åter till barnen och stöka inför kvällens luciafirande i vår byastuga.

• GithKat

BoIs: Håller en tumme att det blir som du hoppats på

Överlycklig- Ja, vi vill helt klart se bilder på dina inbjudningar *nyfis nyfis nyfis* Vi skickar våra i slutet på januari. Håller helt klart med om att det är jättelång tid tills den stora dagen kommer. Fast det går eg fortare än man kan tro. Så helt plötsligt står vi där och ska gifta oss..

Brud060708: håller även en tumme för dej att ni får det bandet ni önskar. Har du bilder på dina servettringar? Jag gör också egna nämligen. Våra är vita med röda och grönfärgade pärlor i. Bilder kommer nästa år då jag kan visa mitt space igen.

Nä nu ska jag gå och fixa med mina pärlor lite till

• Brud060708

GifthKat: har inga bilder än - har bara gjort en mall och ska försöka finna storpack pärlor så att det räcker. Tar ett kort när jag har kommit lite längre så får du se längre fram.

• BoIs

Vi tänkte skicka våra inbjudningar så gästerna har dom till alla hjärtans dag.

På våra stenar som vi skall ha som placeringskort kommer vi att skriva ett datum på baksidan. På denna datum skall sedan gästen göra något för oss, skicka ett kort, ringa, bjuda på middag mm. Kanske ett tips till er andra.

• ooGizzYoo

bols gud vilken skojj idé, men ska alla få samma datum eller olika?
    låter verkligen spännande, och så får man lite extra uppskattning och vardags livet blir lite roligare med ett kort då och då ;)

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2