• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • GithKat

BoIs: ja det var ju det det var... de är jättebilliga där kostar 9.90 för 40st. Jag har ju redan köpt vita och mörkröda men ville helst ha de här som var offwhite. När jag var där i lördes fanns inga röda, men offwhite, vita och mörkblåa fanns. Tror de tar in de som de får tag i. Jag hittade även ett fint fotoalbum där för bröllopsfotona. Fanns även fotopärmar som man kunde klistra in
    fotona i eller använda som gästbok om man så ville. Engångskamerorna var också billiga, kostade 39,90 st för 39 bilder. De billigaste jag har hittat här i Jönköping är två för 99 kr och då endast 27 bilder.

Måste bara berätta.. min blivande svärmor är för gullig. Vi skulle eg inte ha någon personal. Men nu har hon fixat två stycken som ska hjälpa oss, och det helt gratis. Den ene av de två damernas dotter ska gifta sig i augusti så då ska svärmor hjälpa till att servera på deras bröllop. Tjänster och gentjänster. Jag har varit lite orolig för hur vi skulle lösa det hela med att ta fram maten mm. Nu är det fixat. Åhh känns som om jag kan slappna av lite mer nu och planera det roliga och inte det arbetssamma.

Åhh vad jag är glad..

• GithKat

Mamsell K: hoppas det blir bra, jag skulle aldrig våga ge mej på och sy min egen brudklänning... fast jag har ju tummen mitt i näven när det gäller nål och tråd så det är nog inte så konstigt ändå..*S*

missp: Jag har köpt min klänning redan. Jag köpte den i en brudbutik i Jönköping (Kristina Brud och Fest) Min klänning hade varit uthyrd en gång så jag fick den billigare. Ska du kolla klänningar på blocket, ta de som är inom en bra besöksradie, så du kan åka och titta och prova. Även om du har måtten så är mitt tipps att om du ska köpa klänning från blocket, bör du prova klänningen innan du köper den då vet du om den passar och om du gillar modellen på dej. Köper man från e-bay kan man inte prova men i gengäld får man förhoppningsvis en billig klänning.
    Lycka till

• Mamsell K

GithKat:
    Som tur är är det inte jag som ska sy. Jag kan bara sy raka gardiner. Har en kompis som kommer att sy åt mig. Annars skulle det nog inte bli så snyggt!

• BoIs

Yes, yes, yes...
    Hämtade min klänning idag och jag är jätte nöjd!!! Blommorna framtill är inte 100% men väldigt fina. Sonen hjälpte mig när jag provade och han tyckte att hans mamma var jättefin...För 388sv. kronor!!!!!!!!!

• ooGizzYoo

vad fort det verkar gå för alla, jag har fastnat vid inbjudningskorten och blir galen, tycker bara att dom blir fula, gråter och går och lägger mig så jag kommer ju aldrig någon vart :(
    tips någon?

• GithKat

BoIs Grattis till klänningen

ooGizzYoo: Gör som alla andra.. sno idéer och gör till dina eget. Har du möjlighet att lägga upp bilder så gör det så kan du få tipps av andra här. Hur du än gör blir det personligt. Om du vill ha lite inspiration kolla mina inbjudningskort på

groups.msn.com/GithochLasse8juli2006/shoebox.msnw

• ooGizzYoo

GithKat tack så jätte mycket, hade en tjejkompis här igår som älskar att rita och designa allt möjligt så jag gav bort uppgiften till henne och vet att hon kommer att göra det underbart :D

• GithKat

ooGizzYoo Vilken tur du har... hoppas nu det blir bra så du blir nöjd.

• Brud060708

Håll tummarna för oss - på måndag ska vi få klartecken om vi får bandet och showen vi vill... När det blir klart kan vi lägga sista handen på våra inbjudningskort - det blir skönt att ha något klart.

Vi bokade även fast lokalen och har nu tillgång till en hel byalokal med scen, kök, bastu och "ungdomsrum". Vi funderar på att se om vi kan få en "lekledare" för de yngre, hur tänker ni? Det kommer kanske att vara ett tjugotal barn under tretton år, där den yngsta är ca 1 år.

• BoIs

Brud060708;
    Vad för show skall ni ha? Låter kul interssant...
    Låter bra med lekledare, kanske någon kompis syskon kan ställa upp. Trolleri, filmer, lekar, playstation, gameboy, ritpapper, allmänt klipp och klistra och massor av godis!!!. Vi skall ha "barnfritt" och slipper det bekymret.
    Vår lokal har oxså scen, och sidorum. Bandet på scenen och baren i sidorummet:)

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2