bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Hej alla julibrudar! Måste bara berätta att jag la handpenningen på min brudklänning idag, och jag är så glad! :D Den känns verkligen helt rätt och jag längtar sååå mycket tills jag får bära den! Hoppas att ni alla har en bra lördag, kramar från Bella!
bellaprincipessa : grattis.. kommer ihåg känslan och minns även hur det var att hämta hem klänningen.. det var ännu större
*Puffar lite* och berättar samtidigt att jag fått hem mina pärlor i torsdags och håller nu på förfullt att designa servettringar. Blir nog bra när det hela är klart. Snart bara 7 månader kvar
Bellaprincessa...vad kul för dig!!! jag längtar tills min kommer skall ta ca.1 månad.
Githkat; vad är det för servettringar du gör? Något med hjärtan som skall matcha dina placeringskort?
MamsellK; Tänk på att redan nu boka övernattning...vårt "ställe2 vi med omsorg hade valt var fullbokad, och då skulle jag boka raedan för 2 mån. sedan så vi fick ändra planerna, hel nöjda ändå men boka i tid!
Tyrcksakerna håller vi på med lite nu, skall testa kopiatorn på andra mott, för på vår nya fina blev där en liten svart rand längst ned, inte snyggt, men pappret är lite tjockt så jag tror att det är det som gjort det. Den blivande maken skulle tagit med sig dom till sitt jobb förra veckan men "glömde" dom...suck...
Min mamma har tillgång till ett stort tryckeri på sitt jobb men känner inte för att be henne om någon hjälp.
Har köpt spray klister för att se om det blir snyggt med frostat papper till adresserna som skall klistras på de transperenta kuverten...hängde ni med???
Nu är det mest julklapps planering som gäller, och pengarna går till det.
Har hittat lite fler vita stenar till vår bordsplacering. Vi har fixat till i rabatterna på området där vi bor och där finns jätte fina vita stenar i perfekt stl. så jag har snyltat några där...hihihi. Lite då och lite då. är justn lite kallt om öronen för att gå nere på stranden och leta, får vänta med det till våren.
Tänkte hoppa in lite här också, våran stora dag blir den 22 juli men det känns som att vi ligger så långt efter i planeringen eftersom att vi inte fått tag på någon bra festlokal inte allt för långt ifrån stan som tar 150pers :(
Någon som har nått bra tips?
Hejsan, en brud till... I juli-06-1juli06 Norrby kyrka Sala
Sitter här i de lapplänska skogarna och tittar ut på ett lätt vitt vinterlandskap och kan inte förstå att det snart är bara sju månader kvar!
Julen står för dörren så mycket får lov att ligga nu men vi måste försöka finna ett sätt att berätta för våra föräldrar. Vi vill göra det när de alla är samlade men samtidigt vill vi inte att våra två barn ska vara med då vår älsta dotter är i "berättarstadiet" och inte kan bevara en hemlighet/överraskning. Har någon något tips eller kan berätta hur ni gjorde? Vi behöver få lite infallsvinklar.
GithKat och Bols: Tack! Ja, nu ser jag framemot att hämta klänningen! :)
ooGizzYoo- var bor ni? eller rättare sagt var skall ni ha er fest?
Ett tips är att söka på bygdegårdar och Folkets Hus på nätet se om där dyker upp något i närheten. Man kan ju transportera sig med bil 20 minuter i alla fall.
BoIs: Det är vanliga servettringar i vitt med lite rött och grönt i. Jag gör dem av pärlor jag köpt från panduro och de blir jättefina. Är faktiskt gubben som gjorde första mallen så det är lite extra kul att han är med på ett hörn även där.
Brud060708: vad sägs om ett julrimm till klapparna.. eller vaför inte en liten klapp under granen med ett fint litet rim inslaget.. gärna designat så stora tösen inte riktigt kopplar vad som är på g. Annars kan ni köpa två plastringar och slå in i ett paket med ett save the date kort i.