bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Blondie:
Nej, vi bor i Sya. ( kryp avstånd hem)
Var ska ni ha Er fest?
Vi ska ha partytält hemma i trädgården. Och antagligen buffé, catering.
Hur långt har ni hunnit i planeringen?
Hej tess
Vi kommer som det se ut idag ha festen i Boxholm, jag kommer därifrån så flertalet av gästerna kommer att sova där. vi själva kommer ivilket fall som helst inte sova i hemma. det kommer bli catering, två rätters och tårta. Vi har klarat av de stora delarna kyrka, lokal och maten har vi två st som vi velar imellan. Klänningen är köpt, fotografen bokad. Ringarna kommer vi göra och vi har pratat med en guldsmed. Ja längre än så har vi nog inte kommit. Ska börja med inbjudningarna efter jul nu och sen blir det nog en träff med våra tostmasterar och värdpar för att planera vidare och se vad vi vill ha hjälp med. Ni då?
Oh vad härligt det låter med bröllop i trädgården!
En liten samvetsfråga till er alla...Hur är det med vikten? Någon mer än jag som skall gå ner? Vet att det är en "dötradi" fråga men vi kanske kan hjälpa varandra lite på traven. Själv har jag 10-12kg som skall bort och skall ta nya tag efter helgerna.
Ja vi har nog kommit ungefär lika långt som ni med planeringen. Dock har vi inte tänkt på tårtan än . Cateringen är ej ännu bokad men ska nog göra det snart. klänningen är också köpt och bara hänger där och väntar på att få provas fler gånger
Fotograf är också på gång. ringarna ska vi också göra hos guldsmed. Min kommer antagligen se ut så här:
www.algonet.se/~diamant-/07/sc/240rg3.jpg
Inbjudningar ska också påbörjas efter helgerna nu för att dom ska skickas ut i januari är det tänkt. Så att folk kan planera sin semester.
Har ni barn?, ska de i såfall följa med på bröllopsresan? (om ni ska åka förstås?)
Vi velar hit och dit, har nu en förhandbokad resa MED barnen men det går ju att ändra när den ska bekräftas. Skulle samtidigt vara skönt att åka bara vi två! ja..... vi får se hur det blir med den saken. toastmaster och värdpar ja....det kanske man skulle fundera på....hm
Hej
Tårtan vet jag hur den ska se ut men inte vem som ska göra den. Har hört att wienercafet ska vara bra.
vet ej om det kommer bli någon resa, vi kommer att önska oss pengar så får vi se vad det räcker till. Vi har två barn, om de ska med eller ej vet inte. Det beror på resmål. Därimot kommer de inte vara med på festen fast de är med i kyrkan. Vi kankse borde byta mejladress du och jag så de andra slipper våra östgötainlägg:)
Har du tips på frisör? Har en men hon är inte riktigt säker än, inte hennese grej med uppsättningar.
Bols:
jag skulle också vilja gå ner i vikt lite inför bröllopet. kanske fem kilo. Vi kan peppa varandra!
Men hur gör man med klänningen? Väntar man till man har gått ner i vikt med att köpa/hyra, eller tar man in den sen?
Ang klänningen om man ska gå ned i vikt är det väl samma som för mig som har köpt en två stl för stor klänning. Den ska sys in ca en månad innan. Så sent som möjligt tyckte om i affären för att minska risken för att den inte ska sitta bra. Tror det är gansla vanligt just att man vill gå ned i vikt och klänningen måste justeras.
Jag ska oxå gå ner några kilo fram till bröllopet.. min gubbe tror inte riktigt på mej men jag ska banne mej visa honom. Är gärna med och peppar och blir peppad
Jag ansluter mig till denna tråd med så jag äntligen "fått" ett datum av M2b. 1juli -2006
Ringde på en klänning för en stund sedan och det visade sig vara en granne som skulle sälja sin... Tänk om den första man provade ska kunna passa? Ska prova den i morgon...
1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors
1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka
1 juli 1juli06, Norrby kyrka, Sala
1 Juli SoonEk, Hajoms kyrka, Hultafors, Borås
1 juli ~emma~, Dalköpinge kyrka, Trelleborg
1 juli Tusen_o_en_natt, Västra Tommarps kyrka, Trelleborg
1 juli Pilularia, ?, ? (Hoppas på att kunna uppdatera det snart!)
5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.
8 Juli - GithKat, St:a Valborgs Kapell- Lövhult, Nässjö
8 Juli - Briden i Bäckseda kyrka, Vetlanda
8 Juli - Brud060708 Arnäs, Örnsköldsvik
8 Juli - Friedchen, någon kyrka, Växjö (Osaby säteri)
8 juli - Mrs MM i Medevi brunnskyrka, Östergötland.
15 Juli- Janne71, Jönköping,Jönköping
15 juli- ASG, Finland
22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk
22 juli - Mamselle K, Boda kyrka, Rättvik
22 juli - ooGizzYoo, Sofia kyrka, Stockholm
29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
29 juli-bullisklubben, Katarina Kyrka, Skeppsholmen, Stockholm
29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun
29 juli-Blondi, Veta Kyrka, Mantorp