• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • Brud060708

Bols:
    Det är ett gäng som spelar på sjuttitalet med deras kläder och show med allt från kärlek till "sexlekar". Det är en lättsam och rolig show - tycker vi i alla fall. Vi har sett dom tidigare och då vi vill bjuda mer till fest än bröllopsfest ville vi ha ett annat inslag än bara dans efter middagen. Det kostar dock så vi ska hålla in på det andra istället men vi tycker det är värt det.

Tack för tipsen om vad vi borde ta med oss och vi har funderat på vem som skulle kunna passa som lekledare men just nu är det stilla i huvudet - när vi har gått ut med våra planer kan vi även fråga oss för lite mer öppet och då kanske det dyker upp något. Det är i alla fall det vi hoppas på.

Har några fler intressanta förslag på underhållning för barn under festen?

• Växjöbrud2006

är ny i tråden, men ville bara få ett snabbt tips!
    vi gifter oss i växjö den 8 juli nästa år och har inte möjlighet att ta tag i planerandet förrän i slutet på januari... (men har kyrka och festlokal bokad)

när är det lämpligt att få iväg inbjudningarna? det är ju trots allt semestertider som det gäller, så man vill ju vara ute i tillräckligt god tid för det..
    men räcker det med att de skickat i början av februari?

(har inte läst tidigare i tråden, kanske står nånstans... pallar inte leta.. sorry!)

• Brud060708

Vi har funderat på att skicka ut inbjudningarna i mitten på februari - de flesta semesterplaneringarna i företag (som vi vet) fastställs inte förrän i början på april) - det ger god tid att påverka så att man kan komma om man verkligen vill. Så jag tycker ni gott och väl kan vänta utan att känna stress för det.

• BoIs

Brud060708- Showen låter jättekul!
    Sambon är med i en moppeklubb där de är ett gäng som oxså har ett band. Hela gänget är inbjudna till festen och skall låna det inhyrda bandets instrument för att spela lite låter. De gör om kända rocklåtar till egen text om moppelivet, korv och mos och "pullor"...suck...Men de är jätteroliga.
    Växjöbrud2006- Välkommen till tråden! Vi skickar ut inbjudningarna i feb. Som det ser ut nu så till Alla hj.dag...

• GithKat

Växjöbrud2006- Välkommen till tråden och ni är ute i god tid om ni skickar i början av februari. Vi skickar i slutet på januari men då vet redan de flesta vad som är på gång.

Brud060708- Håller med Bols att showen låter ju jätte kul. Önskar vi hade haft råd med något sådant.. fast å andra sidan har vi inte plats till det heller.. så det får vara...*S* men önska kan man juh....

• Blondi

Vill också skriva in mig på denna lista.

1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
    1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
    1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
    1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors
    1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka
    1 juli 1juli06, Norrby kyrka, Sala
    1 Juli SoonEk, Hajoms kyrka, Hultafors, Borås
    1 juli ~emma~, Dalköpinge kyrka, Trelleborg

5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.

8 Juli - GithKat, St:a Valborgs Kapell-Lövhult,
    8 Juli - Terrassa i Föreningssparbanken Nässjö
    8 Juli - Briden i Bäckseda kyrka, Vetlanda
    8 Juli - Brud060708 Arnäs, Örnsköldsvik
    8 Juli - Friedchen, någon kyrka, Växjö (Osaby säteri)
    8 juli - Mrs MM i Medevi brunnskyrka, Östergötland.

15 Juli- Janne71, Jönköping,Jönköping
    15 juli- ASG, Finland

22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
    22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
    22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk
    22 juli - Mamselle K, Boda kyrka, Rättvik
    22 juli - ooGizzYoo, Sofia kyrka, Stockholm

29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
    29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
    29 juli-bullisklubben, Katarina Kyrka, Skeppsholmen, Stockholm
    29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun
    29 juli-Blondi, Veta Kyrka, Mantorp

• Brud060708

Tog en sväng till skräddaren med tygerna för min klänning idag. Hon kommer inte att börja förrän efter helgerna men det känns pirrigt om hon får det som jag önskat.

Då jag själv ritat min klänning och "klänning-kappa" så har hon inga mönster att utgå ifrån utan måste "hitta på" utifrån mina skisser. Skänns lite nervöst men jag hoppas jag valt rätt skräddare...

• Överlycklig

Vi kommer nog också skicka ut i början av februari... om vi klarar hålla oss så länge...
    Känns lite som om man kommit ifrån bröllopsplanerna nu när julen nalkas...har inte gjort något på ett tag. Det som är mest akut är en frisör... Min kompis lovade att höra med en bekant till henne men nu har hon blivit gravid så hon har lite svårt att tänka på något annat än sin mage och nu har jag frågat henne tre gånger på en månad om hon har ringt frissan men hon har inte haft tid säger hon... lite jobbigt... jag vill inte betala för mycket så jag är verkligen i behov av mina kompisars hjälp...men men.

• Tusen_o_en_natt

Hej, här är jag också, ny i denna tråd! Vi gifter oss 1 juli i Västra Tommarps kyrka, Trelleborg. Har endast bokat kyrka o lokal än så länge...börjar känna det lite stressigt...men julen är ju nu som sagt o man får ta tag i saker o ting snart...

• 1juli06

Har äntligen tid att sitta här och skriva lite. Jag ska köpa min klänning på tisdag, vi har bokat kyrka och lokal, bestämmt tema och nu till jul tänker vi dela ut våra inbjudningskort... ja just ja vi har bestämmt maten oxå..

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2