• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • GithKat

Pilularia: Grattis och välkommen hit till denna tråd. Vad kul att ringa på en klänning också visar det sig vara grannen.. håller en tumme att den passar.

Måste beklaga mej lite.. som det ser ut nu i dagarna så verkar det som om vi inte kommer kunna sova i vår stuga på bröllopsnatten Så nu får jag nog göra om inbjudningskorten. Tanken var att badrummet skulle vara så pass iordning att vi kunde vara där ute i stugan under natten och sedan bjuda ut våra gäster till stugan på en fika dagen efter. Utan fungerande toa blir det inge bra. Eftersom vi håller på att renovera stugan och nästa steg är toaletten är vi beroende av min M2B:s lillebrors kunskaper i kakling mm. Men lillebror har inte semester förrän efter vårt bröllop.. Vet inte hur vi ska göra nu *suck* snacka om otur. Vi hade båda sett framemot att sova där ute, då det är jättemysigt och helt avskilt från folk. Om det inte löser sig får det väl bli hotell eller nåt, men det vill egentligen inte jag... fast det är väl bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av situationen. Låter nog eg värre än det är. Var bara tvungen att beklaga mej lite...*S*

Kram och god fortsättning tjejer

• Pilularia

Tack GithKat för välkomnandet!

Låter tråkigt med stugan...

Vi har lite problem själv med just var vi ska viga oss... Vi skulle vilja göra det Hotagens kyrka(Jämtland) men den är under renovering och dessutom så kommer de flesta att ha ca 35 mil att resa dit(vi med, då vi bor i Sundsvall). Det skulle vara så mycket bättre att vara i trakten. både när det gäller barnpassning och boende för alla gäster.

Vi får gnugga våra små grå nu när M2B går av nattskiftet! Det kändes som om vi visste hur vi skulle vilja ha det fram tills han frågade, då blev det TOMT i huvudet och stressigt värre!

• GithKat

Pilularia: Låter knepigt det där. Mycket hänger även på vilken budget man har. Har man råd kan man ofta boka lokal och hotell för gästerna på orten för att få möjlighet att viga sig på platsen man vill. Om det inte som i ert fall nu är att kyrkan är stängd för renovering. Det är lite otur. Har ni kollat runt på andra kyrkor i er närhet? kanske finns någon som är helt underbar. Hoppas det löser sig.

• Blondi

Hej
    Är det någon mer än jag som bokat kyrka utan ens ha sett den? Vi har bokat vår kyrka pga stl. De andra runt omkring här är så stora och vi är inte så många. Vi har därimot inte en aning om hur den ser ut inuti. Hade tänkt att gå på julkonsert där imorgon men vi blev bortbjudna istället. Hade varit tillfälle att "kolla in" vår präst också. Men det kommer väl fler tillfällen.

• GithKat

Blondi : Min M2B kände till vår kyrka som vi valt. Var och kollade i den i somras och den var jättefin. Ibland brukar de hålla kyrkan öppen för besök. Ring till pastorsexpeditionen som har hand om kyrkan och fråga när den är öppen så ni kan åka dit och titta. Eller boka ett besök så ni få se den. Håller med om att det är bättre med en mindre kyrka om man inte är så många. Det blir så tomt om man är få och kyrkan är stor. Vi kör på samma tänk som er liten kyrka så det blir välfyllt då inte vi heller är jättemånga.

• Pilularia

GithKat: Det enda alternativet i Hotagen är stugor faktiskt. Det enda lilla hotellet i närheten var otroligt dyrt, tråkigt nog.

Jag hoppas min M2B kan tänka om och han kan acceptera närheten istället. Det finns så många fina ställen men tyvärr så har vi inte kollat in något på sommaren så det finns inte något att jämföra med.

• Lina & Gustav

1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
    1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
    1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
    1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors
    1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka
    1 juli 1juli06, Norrby kyrka, Sala
    1 Juli SoonEk, Hajoms kyrka, Hultafors, Borås
    1 juli ~emma~, Dalköpinge kyrka, Trelleborg
    1 juli Tusen_o_en_natt, Västra Tommarps kyrka, Trelleborg
    1 juli Pilularia, ?, ? (Hoppas på att kunna uppdatera det snart!)

5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.

8 Juli - GithKat, St:a Valborgs Kapell- Lövhult, Nässjö
    8 Juli - Briden i Bäckseda kyrka, Vetlanda
    8 Juli - Brud060708 Arnäs, Örnsköldsvik
    8 Juli - Friedchen, någon kyrka, Växjö (Osaby säteri)
    8 juli - Mrs MM i Medevi brunnskyrka, Östergötland.

15 Juli- Janne71, Jönköping,Jönköping
    15 juli- ASG, Finland
    15 juli- Lina & Gustav, Borgvik, Karlstad

22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
    22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
    22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk
    22 juli - Mamselle K, Boda kyrka, Rättvik
    22 juli - ooGizzYoo, Sofia kyrka, Stockholm

29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
    29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
    29 juli-bullisklubben, Katarina Kyrka, Skeppsholmen, Stockholm
    29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun
    29 juli-Blondi, Veta Kyrka, Mantorp

• BoIs

God fortsättning på er alla!!

Pilularia-Välkommen till tråden.
    Hoppas att det löser sig med kyrkan mm.

Jag har sett vår kyrka för lääänge sedan men vi var där och fönster tittade i höstas med barnen..hihihi. Den blir kanonfin. En liten vit kyrka på landet. Sedan får man ju höra med vaktmästaren ang dekorering, för man kan ju göra en tråkig kyrka jättefin med enkla medel.

Jaha, då kör vi igång tisd.2/1-06 med invägning och sedan rapport varje vecka, tisdag. Kom igen tjejer vi klarar detta oavsett att vi har 12kg eller 3kg att gå ner.

• Pilularia

Hej och tack Bols!

Har varit och hämtat en klänning idag... Kändes så bra att jag nog tar den! Ska fundera och prova den igen tills i morgon. Det känns så skönt att få pröva den i lugn och ro i hemmet. Vilken tur jag hade med en granne som skulle sälja sin!

Vi har tittat efter alternativa kyrkor och ska ut och kolla runt i morgon om det inte kan finnas någon närmre än 35 mil härifrån.

• GithKat

Lina & Gustav: välkomna in på listan

Pilularia: vad kul med klänningen. Hoppas det löser sig med kyrkan oxå.

Bols.. hehehe invägning.. funkar inte för mej för jag äger ingen våg.. får köra måttbandet istället.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2