bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
En ring fråga
Min blivande och jag har helt olika arbetstider och ta oss någonstans tillsammans är svårt, nästan omöjligt. Är det heltokigt att gå till guldsmeden och floristen själv?? Floristen ska vi väl kunna få till som inte behövs göras så långt innan. Men det "sorligt" att fixa ringarna själv?? Kan man verkligen det??
Blondi: Du kan gå dit och titta och kolla ut vad du kan tänka dej. Skriv upp, säg till expediten om omständigheterna och skicka sedan gubben att kolla och tycka. Sen går du dit och väljer den du känner känns bäst av de han gillade helt enkelt.
De har säkert varit med om den sortens arrangemang tidigare. Glöm bara inte att skriva upp ringarna du tittat på, om det nu skulle vara en annan expedit när gubben din kommer dit.
Lycka till
BoIs: Ja det är så kul. Jag var på BT träff här i Jönköping igår och då pratade vi om listan och att den blivit så lång. Tycker det är jättekul. Det tog ett tag innan jag fick sällskap den 8:e men tror det tog längre tid för den 15:e att fyllas på med många. Redigerar lite då jag ser att den 8:e och 15 går ihop...*S*
1 juli Irene 2006-07-01, Ärtemarkskyrka
1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors
1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka
1 juli 1juli06, Norrby kyrka, Sala
1 Juli SoonEk, Hajoms kyrka, Hultafors, Borås
1 juli ~emma~, Dalköpinge kyrka, Trelleborg
1 juli Tusen_o_en_natt, Västra Tommarps kyrka, Trelleborg
1 juli Pilularia, Tynderö kyrka, Timrå.
1 juli, tessan1/7-06, Alsters Kyrka, Karlstad
1 juli, bröllop2006, Alsters Kyrka
1 juli, Therése 2006-07-01, Bettna kyrka, Bettna
5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.
8 Juli - GithKat, St:a Valborgs Kapell- Lövhult, Nässjö
8 Juli - Briden i Bäckseda kyrka, Vetlanda
8 Juli - SofieFredrik i Bäckseda kyrka, Vetlanda
8 Juli - Brud060708 Arnäs, Örnsköldsvik
8 Juli - Friedchen, någon kyrka, Växjö (Osaby säteri)
8 juli - Mrs MM i Medevi brunnskyrka, Östergötland.
8 Juli - H&A, Ramnakyrkan, Borås
8 Juli - _sus_ Säby kyrka, Tranås församlingshem, Tranås
8 juli solpingla,bor utanför sandvien,utomhusvigsel
15 Juli- Janne71, Jönköping,Jönköping
15 juli- ASG, Finland
15 juli- Lina & Gustav, Borgvik, Karlstad
15 juli- bullisklubben, Katarina Kyrka, Stockholm
22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk
22 juli - Mamselle K, Boda kyrka, Rättvik
22 juli - ooGizzYoo, Sofia kyrka, Stockholm
22 juli - EL, Långholmen, Stockholm
29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun
29 juli-Blondi, Veta Kyrka, Mantorp
29 juli-Jessie 76, Nederluleå kyrka, Luleå
Åhh jag har precis pratat med expeditionen på församligen där vi ska gifta oss och meddelat att jag inte vill ha en viss präst på grund av hans motstånd mot homovigslar då jag är för detta. Fick även bekräftat att de skickar ut en bekräftelse på präst och kantor samt deras telefonnr om ca en månad då deras sommar schema är klara. Då får vi telefonnr så vi kan ringa dem och boka tid för vår konsultation kring vigseln. Åhh det ska bli så kul.... "svävar på små moln nu"
Hej! Jag la in mig själv..
1 juli Irene 2006-07-01, Ärtemarkskyrka
1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors
1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka
1 juli 1juli06, Norrby kyrka, Sala
1 Juli SoonEk, Hajoms kyrka, Hultafors, Borås
1 juli ~emma~, Dalköpinge kyrka, Trelleborg
1 juli Tusen_o_en_natt, Västra Tommarps kyrka, Trelleborg
1 juli Pilularia, Tynderö kyrka, Timrå.
1 juli, tessan1/7-06, Alsters Kyrka, Karlstad
1 juli, bröllop2006, Alsters Kyrka
1 juli, Therése 2006-07-01, Bettna kyrka, Bettna
5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.
8 Juli - GithKat, St:a Valborgs Kapell- Lövhult, Nässjö
8 Juli - Briden i Bäckseda kyrka, Vetlanda
8 Juli - SofieFredrik i Bäckseda kyrka, Vetlanda
8 Juli - Brud060708 Arnäs, Örnsköldsvik
8 Juli - Friedchen, någon kyrka, Växjö (Osaby säteri)
8 juli - Mrs MM i Medevi brunnskyrka, Östergötland.
8 Juli - H&A, Ramnakyrkan, Borås
8 Juli - _sus_ Säby kyrka, Tranås församlingshem, Tranås
8 juli solpingla,bor utanför sandvien,utomhusvigsel
15 Juli- Janne71, Jönköping,Jönköping
15 juli- ASG, Finland
15 juli- Lina & Gustav, Borgvik, Karlstad
15 juli- bullisklubben, Katarina Kyrka, Stockholm
22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk
22 juli - Mamselle K, Boda kyrka, Rättvik
22 juli - ooGizzYoo, Sofia kyrka, Stockholm
22 juli - EL, Långholmen, Stockholm
22 juli - helena_h, Dalby kyrka, Uppsala
29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun
29 juli-Blondi, Veta Kyrka, Mantorp
29 juli-Jessie 76, Nederluleå kyrka, Luleå
Hej hopp
Nu har jag lugnat ner mig lite efter ha oroat mig i en vecka för jobbet. Men men.
Januari är så attans tråkig, jag och sambon går varandra på nerverna hemma och det ska bli skönt att få vara med syrran hela helgen. Eftersom han inte är planerar typen så gör jag det mesta men han fick en uppgift, att skaffa liveband. Hans kompis fixade så att han skulle åka och lyssna på ett band när dom spelade på en pub när jag va i London, vad gör han?? Jo han glömmer bort det. Nu ska dom spela igen på fredag, tror ni inte gubb jä**ln hade glömt det igen, som tur var så blev han påmind innan. *morr* Va tvungen att få morra av mig lite.
Jag fick ritningen på min klänning igår och ska dit och mäta och grejja på lördag :) Sen är det MÄSSAN!!!!
Några fler som ska dit?
Blondi;
Gör som GithKat skev om ringarna, det är väl inget dumt förslag. Kan ingen av er ta lite semester eller kompa?
Blommorna kan ni ju titta på nätet och sedan kan du ju själv beställa. Jag har själv sett ut en bukett som passar mig och min klänning. Sambon har tittat på den och tycker att den var bra så det kör vi på men jag sticker själv ner och beställer allt. Vi skall ha handledsbuketter till tärnorna och det tror jag inte att han klarar av att förklara...Jag har printat ut bilder på hur jag vill ha blommorna så det tar jag med till floristen. Blommorna till kyrkan och festen köper vi i Helsingör/Danmark, dagen innan då de är mkt. billigare där.
Jag förstår det där med att mannen skall fixa saker...Min skulle fixa transport för längesedan men får inte tummarna loss. Skulle även ringt en av bestmännen då vi skall kolla på deras kläder på fredag, men det glömde han igår...Suck...
GithKat;
Vad kul med bekräftelsen. Det är ju oxså ett steg närmre planeringen. Hur gick det på träffen? var ni många?
helena_h: Välkommen hit. Hur går det med din planering? här är det fullt ös inte lång tid kvar nu.
Bols: Vi skulle varit 8st men blev 6 och det var jättetrevligt. Har haft några träffar innan och de har oxå varit lyckade. Det är så kul att träffa andra i samma sits. Vi delar vilt av oss med ideér och tipps och det är jättekul. Det är himla trevligt att träffa nya vänner och det kommer nog bli en hel del träffar även efter vi alla har gift oss. Alla gifter sig inte i juli utan vi är spridda över hela året och det är jätteskoj.
Måste bara berätta att idag har jag köpt stockings och en väska. Väskan kostade ca 150 kr och är jättesöt. Blir perfekt till klänningen. Sen har min nya bh kommit.. har beställt en sådan utan spännen och axelband i silicon...- pushup ska det vara.. får se om den sitter.
Hej
Ringarna har vi kollat på en gång innan så vi vet hur de ska se ut och så vi ska bara ha ett prisförslag till av yttrligare en smed. Vi har ju både guld och diamanter.
Blommorna ska tommy i slutändan ändå bestämma men jag kan ju kolla runt lite och sen tipsa honom om vart han ska gå. Han kommer att få bilder men jag kommer inte vara med vid själva beställandet. Tror nog vi får till en dag framåt sommaren att titta på blommor.
Det löser sig säkert!
Githkat
berätta gärna om din silicon-bh sen, är själv intresserad av en sån. Jag vill ju förstora lite så just nu är det silicon "kuddar" från Lindex och en balconett-bh som gäller och så byte för natten:) Tror det kan känns skönt att få på sig nått annat när man svettats hela dagen i det andra.