bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
tess
vet ej om det var en B.R jag prova men det var pärlor över bysten och så var det som et litet skärp prcis under. Långt släp, sen minns jag int mycket mer. Men de verkade som de väldigt gärna ville sälja den. Fast du sa att du hade stor byst och det har inte jag så det kan inte varit samma, de kankse hade den i flera stl.
Det sista gick iväg lite för fort. Tror att det är guldsmedjan som ska göra ringarna. Den lilla på bokhållaregatan vid make up store i Linköping. Han verkar så duktig. har hört mycket bra om honom. Vi fick precis med en gång men det kankse beror på att min inte är så svår.
Bröllop 2006
Nu har vi ringt och pratat med de i Alsters Kyrka, det var kl 15.00
Skönt att det är gjort. Vi fick heller ej veta vilken präst vi får, de sa bara att han skulle höra av sig ca 14 dagar innan. Tycker det känns lite sent!
Igår beställde jag min brudklänning också
Nu börjar det kännas på riktigt. Vi kommer verkligen gifta oss till sommaren! Helt otroligt! Det har känts så långt, långt borta tidigare.
Under veckan får vi reda på om vi får den festlokalen vi allra helst vill ha. Håll tummarna för oss!
Therése
blondie
Ja, det är den jag menar, jag har varit där flera gånger nu och terroriserat dom med mina idéer och för att få prisförslag. , jääte trevliga och bra. Jag har själv allt guld så det är stenarna som kommer kosta skjortan. För att omarbetet skulle han ha 1200:-. Våra ringar kommer vara den största kostnaden förutom resan då. Men jag tänkte så att den ska man ju ha ha livet
hoppas jag! Så den får kosta det den kostar att göra. Gjorde ett överslag i en sådan där bröllopsbudget manick och hamnade på ca 60.000:- inkl resan,huuuu där sprack budgeten!!
. Tycker ändå jag har pressat priserna så gott det går.
Ja tänkt att det kommer att ske. Det är mycket som kommer att hända och ske under de här 6 månadern. Tror det kommer gå fort även om det känns som det är långt bort nu.
Ang prästen så är det väl lite konstigt t man inte får reda på vilken det blir förrän två veckor innan. De måste ju veta när de har semesterar mm.Tror vi skule prata med vå i juni eftersom han faktist har semester då han ska viga oss.
Vi ska ta tag i det där med lokal nu ordetnligt. har ju bokat en som är helt ok men vill titta på två ställen till sp man inte missar nått.
hehe vårt kommer hamna på runt 60 utan resa! Ruggit mycket pengar tycker jag. Vi kommer att önska oss pengar och hoppas det räcker till en mindre resa .
Överlycklig: Stackars dej som varit sjuk.. min gubbe ligger nu i samma förkylning som jag.
Det är så trist att bruklänningarna ska vara så förbaskat dyra.. själv köpte jag en som skulle kostat över 8000 men fick den för 3100 då den varit uthyrd en gång tidigare. Jag kollade runt på massa klänningar innan jag gick och provade och hittade en jag gillade.
Här är en länk till den.
groups.msn.com/GithochLasse8juli2006/klnningochskor.msnw&PhotoID=9 Den ska bara läggas upp lite och tas in i midjan. Ska även ha en underkjol till den så den kommer ut riktigt.
Har räknat i runda tal vad vårt bröllop kommer gå på och det landar på ca 25 000 kr. Gemensamt ska vi betala ca 20 000 för mat, dryck, dekorationer och ringar. Vi har bestämt att var och en betalar sina kläder. Jag betalar även min frissa och makeup själv. Tycker vi landar på en ganska bra summa. Inte hutlöst dyrt men inte heller snålt. Då är ingen resa inräknad för vi vet inte om vi ska åka eller om vi kanske ska vänta lite.
blondie:
Vilka kommer vara era största utgifter?
Och dom minsta, tips önskas
vår största utgift är givetvis maten. den kommer att gå på en hel del. Sen är DJ en stor post plus solister i kyrkan. Jag är ju gammal hobby musiker (spelar trumpet) och tycker därför att det ska vara mycket musik. Så det kommer troligen att vara två sångare och en trumpetera i kyrkan. SEn är det ju så många 1000 utgifter så det drar snabbt iväg. Tror jag kommer få betala min näbbs och tärnas kläder också. inget vi pratat om men det är ju lite känsligt att be dem betala sina kläder när jag vill bestämma vad de ska ha. Som jag sa tidigare. Jag har väntat länge och vill inte vara dumsnål och sen bli besviknen för att det inte blev som jag tänkt.
blondie
Hur många gäster ska ni ha? Vi kommer att bli 30-33 vuxna + barn kanske 6 st. Vi ska ha buffé och det kommer att kommer kosta ca 6000:- samt all dricka ca 3000 :-, sedan tillkommer ju tårtan med ca 1500 :-. Så runt 12000:- för mat, dryck, tårta. Bar kommer vi ha till självkostnadspris på kvällen. Så visst kosnadera rulla sakta men säkert iväg . Man vill ju som du skrev inte vara dumsnål och ångra sig sedan att man inte kostade på det....det. Jag har ännu ingen som ska sjunga i kyrkan och på kvällen kommer vi ha cd som går runt...runt. Tror inte vi får plats med dj och utrustning i tältet...fniss.
men dans ska det bli. Nu ska jag iväg till vaktis och skära till mina innerblad i inbjudan.
Ses!