• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • Tess**

blondie

Ja, vilka problem . Ja, då vet jag var det är någonstans. Har varit nere vid kyrkan ett par gånger.
    Nej, dom hade inte frockcoat där men som sagt vi ska kolla i tannerfors i veckan nu och annars blir det jackette från BH.
    Våra barn är nu lite över 2 och 6 år. Kommer alltså vara nästan 3 och 7 vid bröllopet. Vi har inga som kan ta dom över natten så dom ska vara med hela tiden. Det är lite därför vi ska ha tält hemma i trädgården och inte någon lokal. Så kan dom vara hemma och titta på film och leka. Kusinerna på 13 och 15 år ska vara "lekledare" denna dag.
    Hur många barn hade ni och hur gamla är dom?

tessan 1/7-06

Min klänning är en eurobride nr 3509, men det är jättesvårt att hitta bilder för den är nog en vinter 2004 årsmodell?
    Jag har fått en bild från katalogen så jag kommer ihåg hur den ser ut emellanåt. .
    Den har smala axelband och lite spets framtill vid decollaget? och så går den ganska långt ner i svanken och där ser den ut som en skjortkrage , dom där flärparna på kragen. Svårt at förklara, hade varit enklare om jag kunnat sätta in en bild på den. I avory färg och med tyll över hela med pärlor i.

• Tess**

blondie

Hur ser din klänning ut? Nyfiken som man är!

• GithKat

Hej tjejer, kul att se att tråden hålls igång.

Tess** Skitsnygg klänning och ringen var jättevacker.

Har varit kattvakt hos sväronen i helgen och passat på att pilla med festhäftena. Blir nog ganska bra, trotts att jag får göra dem i PowerPoint.. hmm. Nästa gång jag är där ska jag fota dem och lägga upp bilder så ni kan se hur de kommer att se ut. Måste bara säga det.. Idag är det prick 6 månader kvar tills vi som gifter oss den 8:e juli blir man och hustru... HURRA

Härligt att höra att många har kommit långt med sina planeringar. Här är det ganska lugnt för klänning är fixad och även kläder till gubben. Nu är det ringen, alkoholen och maten kvar att fixa.. men det löser sig nog.

Ahhhhh 6 månader kvar.. kan inte fatta det
    Massa kramar/Katten

• Blondi

Hej alla nattugglor!

Tess din klänningen är superfin!! Först undrade jag varför de inte visa den för mig men jag tror inte vi har samma stl:)
    Vad fick du ge för den?
    Vår barn kommer att vara 5 och 8 och de ska bara vara med i kyrkan och sen ska de vara någon annanstan, inte löst det än men det ät nog inga problem. 5 åring tar jag förgivet att han får vara på samma ställe som vår näbb (min bästa kompis dotter som är lika gammal) och 8 åring har nog någon klasskompis här i mantorp att vara hos eller så får han vara på samma ställe som lillebror. Att ha med dem är inte ett allternativ. De är två riktiga busstroll.
    här är länken till min klänning. Släpet blir lite längre på mig då jag är så kort.

www.thebridalshop.com/Forever_Yours/44229.htm

var ärliga nu

• Blondi

Hej
    Har ikväll suttit och provvik små askar för chokladpralinerna. Med lite tjockare papper och mycket tid så kommer det nog blir bra. Men ser väl inte fram imot att vika 50 st

• GithKat

Blondi: den var jättefin. Är den hel eller tvådelad? Vika kartonger tar nog minst lika lång tid som att göra servettringar.. Jag tar några åt gången. Har BARA ett 30-tal kvar att göra..*S* sakta men säkert går det frammåt.

• SofieFredrik

Hej på er!

Vilka fina klänningar ni valt bägge två, Blondi o Tess.
    För oss skrider planerna framåt t rasande fart för tillfället. Känns ju rätt skönt när de stått stilla tidigare. Vi har bestämt oss för att göra något lite varje dag för att hinna fram till bröllopet. 6 månader går säkert snabbare än man tror! Vi har ringt min kusin som är kock o frågat om han vill göra maten. Väntar med spänning på att han ska höra av sig. Sen har jag varit o provat klänningar. Fastnade för Atelier Diagonals 413 men de var så dyra. Ska prova en Atelier 408 idag, en begagnad. Hoppas den passar och att hon inte vill ha så mycket för den! Sen har jag skurit ut 70 placeringskort med skalpell o ett skadat finger på köpet Jag har börjat med inbjudningskortten o vi har köpt en skrivare så vi kan printa ut dem när de väl är klara!
    Vad fick ni ge för era klänningar? Köpte ni dem begagnade eller nya?

Kram från Sofie

• Tess**

blondie

Klänningen är jättefin!! Jag fick ge 7 500 :- för min, ev 7 000:- för att jag köpte den innan årsskiftet. Och då får vi låna kläder till barnen gratis!! Så slut summan blir samma även om jag hittat en billigare någon annanstans och då behövs hyra kläder till barnen.
    Ja, det hade kanske varit skönt av barnen inte var med på festen men jag tror det blir bra. Dom var med som ända barn i somras när min bror gifte sig i skåne för att vi inte hade någon barnvakt. Den stora skulle säkert kunna vara hos någon kompis över natten men den lilla är det svårare med. Så då bestämde vi att barn är välkomna om det inte går att fixa barnvakt. Tror dom flesta som kommer och har barn lämnar dom hemma. Så det blir bara våra och kusinerna.
    åhh jag har också funderat på dom där kartongerna, såg någonstans att man kunde skriva ut mall, fanns visst något om servett vikningar också på den sidan....hmmm vad hette den vigsel något...? Någon som vet?

• Blondi

Hej
    Tess
    Din klänninge var ändå lite för dyr för mig;) Ska nog också höra lite om barnens kläder. Sist sa hon att jag fick låna underkjolen när jag fråa vad det kosta att hyra den. Tror de gärna "bjussar" lite när man tar allt från dem. här är länken till askarna.

www.brudobrollop.se

gå in under gör det själv.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2