• cissilla

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4

Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4
  • Popis

Edsåsen: Gu vad gulligt... hoppas min kära gör något sånt för mig nån gång :) Låter bra med snökanonerna... :D :D :D

Brunkullan: Jag får nog veta veckan som kommer. Jag håller tummarna så de värker :D Men det känndes så bra på intervjun och faktum är att de inte har annonserat om tjänsten utan bara tagit in genom tips vilket gör att det inte kan vara så många sökande.

Vad jobbar du med brunkullan?

• Hallen brud

Hej hej allihopa!

Full snökaos i Stockholm idag, min jämtländska man kan inte fatta hur vi (läs stockholmare) kan vara så oförberedda varje år

Cisilla: Jag vet nog inte vad för affär du skriver om men jag trodde att du hade din underkjol klar?

Edsåsen: Grattis till ett bra kap Min man är av samma kaliber och det är bara sååå mysigt!

Nä, måste jobba!
    Stor kramis
    A

• Åre bruden 07

Tittar in emellan åt o läser lite. Har fullt upp med renoveringen av krogen men tycker det e kul o fortsätta vara här inne trots att vi skjutit upp bröllopet...

• Popis

YEEESSSS... nu har vi bokat resan till Thailand vi åker på tisdag, ska bli så kul jag som inte varit utanför Europa :D

• Brunkullan

Popis:

Jag jobbar som administratör på en statlig myndighet. Låter kanske lite tråkigt, och det är det ibland, men det är VÄLDIGT bra att vara statligt anställd (många förmåner)!!

Jag är inte alls säker på att jag vill arbeta med detta framöver, men just nu fungerar det.

• Klok?

Hej alla, nu är jag här igen borde faktiskt jobba men jag har haft ett ryck på nästan 2 timmar så då tycker jag att jag kan få en liten mikropaus med er. Jag håller på att göra en "jag älskar dig för att"-bok till min man som han ska få i julklapp. Nu har jag kört fast efter 50 st jag älskar dig för att.... Har ni några idéer. Kruxet är att jag måste pyssla med det här på jobbet och än så länge har det inte blivit någon ledig stund, får ta det på luncherna framöver. Det ska vara handskrivet i en lite finare anteckningsbok med gelpennor.

Hoppas ni har det bra. Såg att du Brunkullan jobbar statligt, själv jobbar jag inom landstinget och det är helt okey, kanske inga förmåner men ändå. Har vikariat och kommer söka annat när det dyker upp något som jag känner är rätt. Jobbar du i Östersund? Det gör jag.

Ha det bra alla där ute med julstök, bröllopsplanering och allt annat. Hoppas du Popis får det bra på er resa.

Kramar till er alla, nu är min mikropaus med er slut

• Klok?

Ja jag har hittat den tråden men tack i alla fall.

Jag har också en så gullig man som gör små romantiska saker - det är sååå bra

• Edsåsen

Tror att vardagsromantiken är enormt viktig i ett förhållande...det behöver inte vara mycket...
    Bara det att man bryr sig om de små sakerna och idag när jag kom hem från yogan så bad min älskling mig att hämta tvätten i tvättstugan, så att han kunde laga klart middagen, och när jag kom upp igen så tackade han mig för hjälpen, än fast jag tycker att jag självklart skulle göra det...
    Det tycker jag att man behöver, att inte bli tagen för given...
    Tror att det är lätt att glömma
    Må så gott!

• Sanasol

Visst är det för härligt med den där vardagsromantiken! Är inte direkt snålt om det hemma hos oss heller, känns underbart att hålla det där pirriga och nykära vid liv genom sådant!

Åå, nu ligger våra förlovningsringar i lådan här brevid och väntar! Frågan är bara när det är dags att slå till, känns så pirrigt eftersom han tagit på sig uppdraget att planera och välja dag och själv vet jag inget! Jag hoppas nästan det blir frammåt jul!

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4