• cissilla

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4

Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4
  • Popis

Pi-06 : perfekt, tack tack!

Vi gifter oss den 12:e augusti. :D Var till frissan i går och klippte mig, pratade lite frisyrer hihi..

• Brunkullan

Popis och Pi-06:

Det finns MASSOR av glas på bygdegården, och bl.a. sherryglas, som man kan dricka dessertvin i. Det finns också en uppsjö av champagneglas!

Rödöns Bygdegård är verkligen jättebra, och det är ett perfekt kök som har allt!

Jag har inte hittat visitkorten från Close Enough, men jag ska leta lite noggrannare ikväll!

• Popis

Hittade detta på nätet: www.closeenough.net/

Ja vi fastnade direkt för Rödöns just för planlösningen och utsikten run om kring men vi har fått kritik på avståndet.

• Pi-06

Brunkullan: Tack för infon, det var ungefär det intrycket jag fick när jag bokade.

Popis: Avståndet? Vart gifter ni er? Vi gifter oss i Frösö kyrka och vi tycker att Rödöns bygdegård ligger jättebra till avståndsmässigt. Och det är ju inte särskilt långt in till stan sen heller.

• Popis

När jag tycker inte heller att det är långt och vi ska gifta oss i Frösö kyrka också men mina svärföräldrar gnäller över hur de ska ta sig hem, de är lite snåla av sig. Vi har ju ordnat buss dit.

Jag är jättenöjd med Rödöns bygdegård och nu när jag fick höra att det fanns så mycket glas mer än vad jag trodde så är jag ännu mer nöjd. :D

• Pi-06

Nu har vi varit i bygdegården och kollat. Köket är som sagt jättebra och välutrustat. Det finns många glas av olika sorter, så man kan definitivt ha olika sorters vin och olika glas till dom. Vet inte exakt hur många glas det fanns av varje sort, det fanns fler än vad vi kommer att ha användning av. Champagneglas fanns det 85st, det var Ikeas, så om det inte skulle räcka är det ju enkelt att komplettera själv med likadana.
    Det känns som en jättebra lokal!

• Popis

Pi-06: perfekt tack för informationen! Nu känns det kanon.

• Pi-06

Brunkullan! Jag behöver din hjälp! Jag hittar inget telefonnummer till LL. Jag har letat både på gulasidorna och hitta.se utan resultat. Idag när jag ändå var ute med bilen tog jag en tur upp till Odenskog men jag hittade inte salongen heller, jag trodde att jag visste var de höll hus men tydligen inte. Var hittar jag salongen? Adress eller telefonnummer vore väldigt välkommet!

• Brunkullan

Pi-O6:

www.llharmakeup.com

Dom har en liten lokal i samma hus som Reacting, där man kan träna. Reacting ligger på andra sidan rondellen mot Fresks. Blev en konstig beskrivning, hihi........

Om inte annat, kan dom nog själva beskriva om du ringer dit!

Jag tänkte precis skriva Close Enoughs hemidesadress, men upptäcker att ni redan hittat den!

• Pi-06

Tack så mycket Brunkullan! Ja det var precis där som jag trodde att de höll till. Har för mig att jag har sett en skylt där, men idag såg jag ingen.

• Klok?

Hej brudar Jag är bara in och kollar lite då och då, ler när jag läser era inlägg och vet hur ni känner det, blir faktiskt lite avundsjuk också då ni har ert roliga kvar Visst är det skönt att ha ett forum där man kan fråga om allt, få stöd och bara skriva av sig lite?!

En sak till: ANNA/HALLENBRUD VAR ÄR DU?!?! Mår ni bra? Tänker på dig mest varje dag nu när det börjar närma sig, dessutom var sonen som fyller 8 år idag beräknad till 10 mars och kom den 10 februari.

• Hallen brud

Klok:

Vad härligt att du är här och letar efter mig! Det värmer!
    Nädå, ingen bebis ännu. Jag mår fint även om det är tungt just nu och det känns som om det kan vara nog snart. Men jag tror att det blir till att vänta några veckor till...
    Jag är också inne och tittar till er alla då och då, minns med värme all härlig planering.
    Just nu är vi i husletar tagen så det tar all vår lediga tid.
    Kul men jobbigt!
    Lovar att rapportera så snart det händer något.

Jag e ialla fall här
    Stor kramis
    A

• Klok?

Härligt att se att du mår bra "Hallenbrud" Ska ni köpa stort hus med många rum att fylla ? Ska ni köpa radhus eller fristående - nyfiken i en strut

ha det bra, kramar om dig via webben och lycka till med bebben Skitdåligt rim men ändå ett rim//L

• Edsåsen

Hallå alla...
    Då ligger inbjudningarna på lådan och delas förhoppningsvis ut i morgon på alla hjärtansdag...
    Spänande nu att se om alla kommer

Må så gott alla!!!

• Popis

Edsåsen: spännande :D vi skickar våra om ca 2 veckor hihi.. När har ni satt osadatum?

• Edsåsen

Popis: vi har osa den 1/5...så har vi en månad att fixa med det sista...

Nu ska jag ut i backen och åka en sväng innan det är dax att plugga...

Må så gott alla!

• cissilla

Glad alla hjärtansdag, hoppas alla blir uppvaktande, själv sitter jag hemma med sjukt barn.

Brunkullan: måste bara få säga grattis.
    Hallen: håll ut det är snart över.. ;)
    Klok?: Jasså du har också fått förtidigt, då är vi 2, båda mina har kommit för tidigt... 4 och 6 veckor.

Nu är det snart dax att starta en ny tråd..

• Hallen brud

Hej alla!

Klok: Ditt rim var i klass med mina långhårsKOr så passa dig
    Men det var ett bra försök!
    Nja det blir nog radhus för oss, men några rum blir det väl att fylla
    Min man e lite lätt i chock över priserna här i Stockholm... Det ni köper stora villor för i Jämtland får vi knappt en ytterdörr för här...

Edsåsen: Grattis till de utskickade inbjudningarna! Jag minns hur det kändes Bli inte besviken bara om folk inte rusade fram och OSAde som man ville. I alla fall fungerade inte våra släktingar och bekanta så.
    Några tog till och med för givet att de skulle komma så de trodde inte det behövde svara alls

Klok: Du har rätt, snart över och vi väntar och längtar...

Stor kramis till er alla på Alla hjärtans dag!
    A

• Popis

Hallen brud : vad spännande att vänta en lite bebis?! Vi hoppas få göra det nästa vår :D

Lycka till! och jag är lika nyfiken som de andra på att höra hur det gick.

Kram

• Edsåsen

Hallen brud:
    Jo, nog är det spännande alltid...det har ringt lite idag...men vi har osa till vår värdinna, och vi hoppas att de flesta ringer henne. De som behöver boende ska också höra av sig till henne och det vet vi också är några.

Vi ska ha middag på torsdag med bestman, värdinna och toastmaster...då ska vi gå igenom lite mer...men tiden går så fort nu, bara tre och en halv månad kvar...vi som har planerat sen september, har nog det mesta under kontroll just nu iaf...

Må så gott alla och hoppas ni haft en bra alla hjärtans dag...

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4