Februaritråd nr 3!!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
vår planering fick sig just en knuff i sidled... det visar sig att smeden som ska göra våra ringar tillbringar mkt tid utomlands nu, och för att han ska kunna ta vår beställning måste vi skicka våra förlovningsringar till henne redan på måndag! vi kommer med andra ord inte att kunna bära dem på två månader...
samtidigt kan det väl vara värt det för att få just de ringarna vi vill ha. men konstigt kommer det att kännas!
det är vå veckor kvar av vår svarstid och bara 11 personer har hört av sig. vare sig fästmannens föräldrar, systrar eller min farfar är bland dem... det känns lite konstigt - men man kan ju inte börja tjata på folk redan innan svartiden gått ut...
Inte många som svarat här heller. De som svarat är faktiskt mest sådana som vi inte umgås med så jätteofta. Övriga tänker säkert att det är så självklart att de glömmer bort att svara. Så brukar jag själv tänka...
Fick min ring i fredags! Helt underbar! Den blev precis som jag ville, perfekt! Tittar på den hela tiden, kan helt enkelt inte låta bli.
Om någon annan också vill titta så finns den här:
www.familjeliv.se/krypin/johannaalex/galleri.php
Johanna85: vilken fin ring ;)
Ska gå och kolla hur det går med våra ringar imorgon. Ska också kolla blommorna och frisören hade jag tänkt.
Vi har inte hört något från kyrkan som vi ska gifta oss i så vi måste ringa imorgon o kolla att allt e som det ska... Hoppas inte att det hänt något bara...
*suck*
det är _väldigt_ segt nu med anmälningarna... vi har fått in 17 officiella svar, samt 5 inofficiella (plus då 2 nej).
kvar att svara är då 58 personer - varav 41 är släkt och 16 vänner... men. min mamma, som då tar emot svaren, har hakat upp sig på just vännerna, att inte de hör av sig... att vare sig hennes mamma eller syskon anmält sig säger hon däremot inget om.
att jag bad mamma ta emot svaren var för att jag inte skulle stressa upp mig... ehm, det funkar ju bra. eller inte alls.
aaaahhh! vad tar man sig till?
anna lokatt:
Kan du be din mamma att inte prata om saken förrän osa-datumet har gått ut? Hon kanske tror att hon gör dig en tjänst genom att uppdatera dig hela tiden - hon kanske tror att hon signalerar till dig att hon har koll fastän det hon visar är oro ...
Vi har det också segt med anmälningar. Men man får väl helt enkelt ringa runt när osa-datumet har gått ut...
Förresten, hörrni...
Hur länge räcker våran tråd?
Till den 20 januari?
Det kommer att få bli en feb tråd nr 4 då!
Det blir definitivt en ny tråd:)
anna lokatt, jag förstår att det är jobbigt.. vi har sista osa imorrn, då har alla utom 3 (av 100) svarat.
MÅNGA svarade sista veckan..
Kan det inte vara så att många tar "för givet" att ni tror de kommer?
Det är väl inte optimalt men det är väldigt många som sagt det!
Pysen:
nja, jag VILL ju veta... jag vill bara slippa höra att just våra vänner inte hör av sig. inte när det nu ser ut som det gör. men jag kollar av 2 ggr i veckan själv, så hon har inget annat val än att uppdatera mig - annars morrar jag...
Febriaribrud:
självklart är det flera som verkar ta det för självklart att vi förstår att de kommer. tror att fästmannens föräldrar & systrar hör dit... men, vis av tidigare erfarenheter & skräckhistorierna på bt så förutsätter vi inte att någon kommer! alltså: ingen anmälan = ingen närvaro... oavsett vem. *mutter*
nästa gång blir det max 10 dagars svarstid! (som om jag någonsin tänkte utsätta mig för det här vansinnet igen)
citat (kändes vääääldigt passande)
"Just remember this marriage thing was your stupid idea. I didn't ask to go all crazy."