• Febriaribrud

Februaritråd nr 3!!

Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?

Lycka till med allt!

• Svar på tråden Februaritråd nr 3!!
  • Polar

Vi har osa den 20 dec. Det är några kvar som inte hört av sig, när det gäller dom närmsta så tror jag att dom inte tänker på att anmäla sig utan dom är självskrivna på nåt sätt. Det blir till å påminna lite snyggt.
    När det gäller planeringen så är vi så gott som klara. Vårt bröllop blir ganska enkelt. Vigsel utomhus, hemlagad mat å lite dryck, kaffe å tårta i en lokal en liten bit ifrån.
    Lokalen kommer även fungera som "vandrarhem" då det flesta har lång resväg.

• Pysen

feb.brud
    Vi har osa-datum den 31/12.
    Lyckost er som fick igenom ert namnbyte!!
    Grattis.

• lokatt

sju anmälningsdagar kvar, och 37 personer vi inte hört något från... ca tio av dessa SKA komma (dödsfall, helst det egna, är enda acceptabla orsaken att tacka nej) men resten... *suck*
    två nejsvar till har trillat in, tyvärr. väldigt trist då det är fästmannens äldsta vän, men också väldigt förståeligt då de har 70 mil att resa (enkel väg) och fyra barn - och vi har barnfritt...

• 76Brud

Hjälp, nu är det snart time!!! Trots att julstöket tar tid från bröllopsplanering så finns tankarna alltid där! Vårt OSA gick ut den 13:e och alla hade svarat då. Familjen tog vi inget OSA från eftersom de är givna. Antar att vi har lite tur/otur för vi gjorde som flygbolagen: Vi överbokade bröllopet med 90 personer (6 visste vi inte kunde komma) och räknade iskallt med att ca 15 skulle tacka nej då vi ska ha bröllopet 1.5 timme utanför Sthlm och så att alla "måste" sova över. Men som det verkar så kommer ALLA utom 6! Så himla roligt!!!!! Finns det stjärterum...!

Annars kan jag trösta er andra med att vi
    inte har spikat menyn
    inte har börjat på vigselprogram
    inte tittat på m2b:s/marskalkars kläder
    inte hittat brudtärnornas kläder
    inte beställt brudbukett
    inte börjat leta transport
    inte bestämt om vi ska ha tårta
    knappt börjat på 80 utsidor av festprogram
    kanppt börjat på insidor av festprogram

Utöver detta ska vi ha ca 80 gäster sovandes och ska fixa middag och aktivitet fredag och frukost lördag själva + en massa detlajer, vilket vi inte ens börjat fundera på. Hihi! Jag tror jag storknar! Jag är inte klar med min utsyrsel heller...

Hoppas ni andra ligger bättre till än vi!!! Kanske ska tillägga att jag trots detta tänker positivt och har goda förhoppningar om att allt ska lösa sig!

• lokatt

så ja, nu är mer än 2/3 av svaren inne! vi saknar besked från 24 av 82, vilket väl kan anses som rätt ok med några dagar kvar... det fascinerande är väl att några vi helt klart hade räknat med skulle höra av sig ordentligt (de är av den "typen" om ni förstår) inte ens sagt "pip" än...

jag är realist och plockar in dem allt eftersom i min bordsplacering, så får vi se på slutet om det går ihop
    men det är en hel del kvar att göra, tex har vi inte ens börjat med min klänning än *lätt panik* och har noll koll på vad för präst som jobbar (kyrkans nätalmenacka har brutit ihop, typiskt nog).

men är det bara jag som tycker det känns en aning overkligt att vi snart är gifta? drygt 50 dagar (54 för att vara exakt) kvar för oss, lite mindre för några, lite mer för andra... kanske har att göra med att jag pysslat med det här så pass länge nu

• snow

Har börjat börja tröttna på en del av planeringsbitarna (=allt som är kvar att planera... ). Vi har inte bestämt oss alls för om vi båda ska ha ring eller bara jag, och inte alls bestämt oss för vilken typ av ring ens. Jag är så himla nöjd med min förlovningsring (den är verkligen jag) så jag lyckats inte hitta något som matchar den. Dessutom har vi en ringbudget på MAX 5000:- per ring, så vi har inte råd att designa något eget.
    Vi har inte spikat middagen heller och den ska vi laga själv... SUCK...
    Musiken är inte heelr spikat. Band eller DJ? Vet ej, bryr mej int`...

Ska lägga ner all planeringshysteri över jul och nyår, så plockar jag fram paniken strax efter det med bara en månad kvar.

• junibrud2006

Snow - Var bara in och tjuvkikade lite i den här tråden och såg ditt ringdilemma. För vår del blev det faktiskt billigare med egendesignad ring från en lokal guldsmed. Min kostade 5000 kronor och de var betydligt billigare - och bättre kvalitet - än på stan. Kan vara värt att kolla upp iaf!

• lokatt

ok, hur mkt får man gnälla över gästerna när det fortfarande är ca 34 timmar kvar att anmäla sig på?
    vi har 22 personer vi inte hört ett ljud från, samt 4 som sagt "vi kommer!" till mig, men inte anmält sig. ok, de där 4 har vi ju räknat in i alla fall, men ändå...
    för det första så blir jag lite fundersam då de här 22 personerna ALLA är släkt och till stor del består av folk som BORDE komma. visst kan det dyka upp saker, men... nja. och de vi räknat med kanske inte kan - ja, om skåne - dalarna blir långt att resa över en helg, då vet man väl det? det är väl ingen nyhet som "ploppar upp" sista svarsdagen?
    för det andra så talar vi ju också om en hel del pengar...
    *suck* är väl bara att hoppas på det bästa, antar jag, men fy vad drygt!

*mutter mutter* får väl se om jag har bättre nyheter imorgon kväll...

• Febriaribrud

anna lokatt: orkar inte läsa alla svaren i tråden, men vet du att de har säkert mottagit inbjudan?

Så inte något har försvunnit på vägen menar jag? :)

• lokatt

Febriaribrud:
    8 personer VET jag fått sina inbjudningar.
    1 visste att den var på väg, och resterande familjemedlemmar har fått sina = borde ha koll på att han är inbjuden tycker jag.
    5 hör till samma familjegrupp = något av de 3 korten borde ha kommit fram.
    1 är utomlands, ska komma hem idag eller imorgon om min information stämmer, så henne tar jag det lugnt med.
    då har vi 7 kvar, varav 3 hör till familjen där mamman hävdar sin rätt att inte svara - "jag ringer om jag inte kommer", vilket är sanning med modifikation - hon gör det IBLAND...

sedan har jag lite mer tilltro till posten än att 7 kort av 47 bara skulle ha försvunnit. känns lite otroligt...

blir bara såååå trött.

Svar på tråden Februaritråd nr 3!!