• Febriaribrud

Februaritråd nr 3!!

Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?

Lycka till med allt!

• Svar på tråden Februaritråd nr 3!!
  • blivande fru strömqvist

Hej tjejer. Nu när jag har läst era inlägg angående anmälningar till bröllopet känns det mycket bättre. Tack! :)
    Vi vet inte riktigt hur vi ska åka än men vi tror att en kompis kan köra oss. annars får det bli pappas bil.

• snow

anna lokatt:
    Man blir både rörd och kanske lite överraskad över de som faktiskt tackar ja, trots att de måste ordna barnvakt, resa 50-100 mil, fixa boende osv. Helt otroligt! Ca 2/3 av våra gäster bor inte i Jämtland men ändå är det bara en handfull som tackat nej, och dessa personer har väldigt accepterbara skäl som t ex barnafödslar och boende i USA.

Jag kommer att vara helt överväldig på brölllopsdagen över att få träffa alla som tagit sig hit bara för oss!

Hur är det med er andra: Jag har under bröllopsplaneringen blivit så himla emotionell och blir så rörd och kan börja gråta för allt och inget speciellt t ex när jag ser bröllopsscener på TV, läser om något trevligt i tidningen o s v. Hur ska det gå på bröllopsdagen??

Fler tjurtutor ute i Republiken?

• Ladynelle

Har äntligen fått tag på en som kan underkläder väldigt bra och som har alla storlekar, ska dit nästa vecka och prova ut nå´t som passar under klänningen.

Ju mer man fixar desto mer kommer man på att göra känns det som.

Hur skall ni andra ha håret? Jag skulle vilja ha lite uppsatt men med det mesta hängande och då gärna några enstaka lockar. E´det någon som har lite bilder?

• lokatt

snow:
    jo, jag tror att jag kommer att känna likadant - en oerhörd tacksamhet för alla som kommer... vi har också några som av väldigt förklarliga skäl inte kan/kanske inte kan komma. tex min moster & hennes man, de jobbar för tillfället i saudiarabien och har ingen möjlighet att åka hem. två tjejer är gravida, och ev kan inte de heller...
    sedan får vi ju se vilka som tackar nej pga barnfritt - förhoppningsvis inte så många.
    men nog är det pirrigt!

• Febriaribrud

anna lokatt:

Jag håller med, blir rörd bara jag tänker på det:)

Då folk redan nu börjar shoppa kläder till bröllopet, snyft, såå gulligt! För vår skull:)

Eller alla söta inlägg från släktingar i gästboken, snyft! (www.perochmaria.dinstudio.se)

Alla är såå förväntansfulla och det känns såå kul!

• lokatt

Febriaribrud:
    precis! fast, det tycker jag är ganska lustigt... det är tjejerna som går igång "åh, vad ska jag ha på mig? vad innebär det, när det står så på klädkoden?" och ska shoppa! den manliga gäst som nämnt kläder gjorde det mest för att kommentera vad vi skrivit på hemsidan (han visste ganska väl vilka vi ville komma åt med våra formuleringar! )

men det känns rörande liksom, när människor anstränger sig för ens skull...

• Pysen

Håller med om att det är gulligt med alla klädfunderingar.

Min farmor, 80, har ringt flera gånger och undrat vad hon ska ha på sig. Hon har ändrat sig gång på gång. Först hade hon köpt ett tyg med "leoparder" på sa hon (har ingen aning om vad hon menade med det!) som hon skulle sy en klänning av. Men sen hade hon kommit på att hon skulle frysa då så nu skulle hon ha en knallcerise dräkt istället med kjol och kavaj (hon är rätt spänstig av sig).

Och häromdagen ringde hon och undrade om det var okej!

Jag svarade att jag kommer bli nöjd om hon så kommer dit iklädd en säckväv, bara hon kommer!

• feb.brud

Nu har OSA gått ut och konstigt nog har min mamma, bror, syster och min m2b föräldrar inte har svarat. Alla andra som vi bjudit har tackat JA. Nej, förresten det är fem som inte kommer. 2 blev dumpade och tre ska resa. Trodde att fler skulle få förhinder men alla ser verkligen fram emot bröllopet. inte minst vi
    Vi har äntligen fått en präst och han kommer hem till oss om två veckor för att gå igenom ceremonin och våra önskemål. Vilken service! Blev verkligen imponerad!

Jag så glad att jag snart spricker

• lokatt

feb.brud:
    tror du möjligen era familjer fått en släng av "men visst förstår de att vi kommer!"? tror du de tar illa vid sig om ni frågar lite fint, bara för att "det ska vara officiellt"?
    vi har fått sex JA, två NEJ (fast de kom redan för 2 månader sedan), fyra som sagt att de kommer fast inte anmält sig, och så två som bokat hotell fast inte de heller anmält sig!
    nu är jag på helspänn för att få in resten av svaren - för självklart vill man ju veta! börjar nästan ångra att vi gav dem dryga tre veckors svarstid! tyvärr misstänker jag ju att NEJ-svaren blir de som kommer in sist - eller som vi får jaga...

och igår hämtade jag min supermjuka kaninpälscape! kommer att ha världens varmaste axlar!

• Ladynelle

Ja nu kan jag också sälla mig till e som spänt väntar på svar. Skickade inbjudningarna i torsdags och har redan!! fått 5 svar.:) Eller ja mamma har fått svar, hon står som kontaktperson.

Vill gärna att min m2b:s systrar skall få bli lite delaktiga i alltihopa (tror dom vill det) funderar på att ha dem som kyrkovärdinnor och dela ut vigselprogram och rispåsar. Vilka har ni som kyrko-värdar/värdinnor?

En fråga till. Delar ni ut rispåsar? Eller e´det nå´t gästerna tar med sig själva?

Svar på tråden Februaritråd nr 3!!