• Febriaribrud

Februaritråd nr 3!!

Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?

Lycka till med allt!

• Svar på tråden Februaritråd nr 3!!
  • 76Brud

Februaribrud:
    Härligt med en Täbybrud! Har bott i Täby i hela mitt liv men landat i Sundbyberg de senaste 5 åren. Kanske faller tillbaka när villatiden börjar. Gifter ni er i Täby Kyrka?

• feb.brud

Kul med att lägga till städerna. Jag lägger jag in mig:
    4 februari:
    blivande fru strömqvist
    Maya 1974 - Stockholm
    Brunkullan - Östersund
    Småland/Skåne brud
    76Brud - Stockholm
    snow - Åre

5 februari:
    agnelia - Västerås

11 februari:
    anna lokatt - falun
    Johanna85 - Örebro
    Febriaribrud - Täby Stockholm

18 februari:
    Senvinterbrud-06
    Polly71
    bmt - Göteborg
    madelene79-uppsala

25 februari:
    feb.brud - Västerås
    feb25 - stockholm
    here comes the bride - Umeå
    Pysen

• Pysen

feb.brud feb25 - stockholm & here comes the bride

När ska ni skicka ut era inbjudningar. Vi funderar på att skicka ut i början av december med o.s.a. den 31 december eftersom vi har släkt som kommer långväga ifrån. Är det för tidigt? Har sett att "etiketten" säger att man egentligen ska skicka senare. Men vi ska bjuda in ca 130 personer och laga mycket av maten själva så vi skulle behöva veta i god tid... Verkar det vettigt, tycker ni?

• Brunkullan

Vi skickade ut våra inbjudningar 3 mån innan, med OSA 1 1/2 mån innan. Det tyckte vi var bra, med hänsyn till dom som måste resa långt, och med hänsyn till dom som ska planera möhippa och svensexa........så att dom får liite tid på sig i alla fall!!

Jag har varit på ca 10 st bröllop, och nästan samtliga har skickat ut sina inbjudningar ca 3 mån innan......

Men det finns väl inget rätt eller fel!?

• feb25

Pysen
    vi skickar våra imorgon 14/11 och har satt osa den 3/1. vi lagar också maten själva så vi vill ha tid på oss.

• Pysen

feb25

Ah, vad roligt!! Det måste vara en stor känsla att vara på väg till postlådan!!

Kul att vi ligger så lika i planeringen också!

/Pysen

• Febriaribrud

Pysen,

Det var rätt stort att posta inbjudningarna, stod mest och tänkte att de kommer att:
    1. Försvinna
    2. Brinna upp:)
    3. Komma på villovägar

Ha ha, det var rätt nära att jag delade upp dem...:)

Men det verkar som om alla fått dem nu!

• feb25

pysen och febriaribrud.

skönt och ha postat inbjudningarna nu kan man bara luta sig bak å ta det lugnt...

• Pysen

Frebruaribrud

Lyckost, som har postat dem!

Jag såg hur fint någon av er - feb25 ? - hade gjort också med att klistra upp pappret på tapet. Det var verkligen urläckert!

Själva har vi inte ens köpt papper än för min älskling har haft lunginflammation i flera veckor så vi har inte kunnat åka iväg till Matton som vi tänkt.
    Jag har iaf köpt en fin schablon. Vårt "tema" är vitt, silver och rosor. Så schablonen är en ros som ska målas i olika färger på olika inbjudningar. Längst upp ska vi ha ett par ringar i silverfärg som jag tror kommer använda klistermärken - de får bli och-tecknet mellan våra namn. Och så papperet blir ju någon form av vitt papper - kanske med någon struktur i.

Ska bli så ROLIGT!! Längtar efter att sätta mig och pyssla med det där!

Kram på er.
    /Pysen

Svar på tråden Februaritråd nr 3!!