• Febriaribrud

Februaritråd nr 3!!

Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?

Lycka till med allt!

• Svar på tråden Februaritråd nr 3!!
  • lokatt

Ladynelle:
    vår toastmaster och hans assistent dubblerar som kyrkomarskalkar, dvs visar folk tillrätta & delar ut program. några rispåsar ska vi INTE dela ut. jag hör till de som anser att då riset är en lyckönskning från gästerna till brudparet så ska brudparet totalt ge den i att dela ut ris. man kan dela ut rosenblad eller såpbubblor om man vill ha sådana, men inte ris. (och därmed basta! )

• Ladynelle

Jag måste hålla med om detta med att inte dela ut rispåsar. Det har jag aldrig varit med om själv.
    Läste dock en massa här på bt och då verkade det som man skulle sy påsar och hålla på.
    Men skönt då är jag inte helt "ute" som vill att folk får ta med sig eget om de vill. Tack!!

• blivande fru strömqvist

hej!
    allt går åt pipan med vårt bröllop nu känns det som... vi har ingen som kan spela i kyrkan för alla de som skulle göra det har blivit bjudna på ett annat bröllop samma dag och samma tid. vad är oddsen för det... sen är det fortfarande ingen som har anmält sig... jag orkar inte med mer dåliga nyheter nu... Förlåt att jag drar ner stämmningen här men allt är så jobbigt just nu att jag behövde skriva av mig lite... :(

• Pysen

blivande fru strömqvist

Var bor du? Om du bor i en stad där det finns en Musikhögskola, så hör av dig till dem och fråga!

• Pysen

När det gäller riset så tänkte jag likadant ända tills för en vecka sedan då jag nämnde saken för min blivande man. Han sa då att "men tänk på hur tankspridda vi själva är - vi skulle ju ALDRIG komma ihåg att ta med oss ris till kyrkan men det betyder ju inte att vi inte har velat lyckönska människor på deras bröllop".

• blivande fru strömqvist

Hej på er!
    Tror att det kanske ordnar sig med musiken i kyrkan... Har en vän som år med i frälsningsarmen, Han skulle fråga några han kännde om de kunde spela. Jag vet att det finns många duktiga musiker där. Skönnt det kanse ordnar sig i allafall ;)
    På tal om riset så är det våra värdpar som fixar det så jag har ingen aning om hur det kommer att bli... Idag är det bara 2 månader kvar för mig o min m2b börjar bli riktigt nervös. Hur är det med er andra?

• feb.brud

Apropå riset så har vi inte bestämt hur vi ska göra. Det får bli en senare fråga.
    Det har strulat sig med lokalen. Vi får inte använda den salen vi ville Nu verkar det osmom vi måste ha middag och dans i samma sal. Inte alls som vi hade tänkt oss. Men jag tror att det ordnar sig och vi får som vi vill
    Det börjar kännas verkligt det här med bröllop och alla verkar så glada. jippi!

• Pysen

feb.brud

Vad jobbigt - hoppas det ordnar sig med lokalen!!

• Pysen

Hjääääääälp, det är inte ens 3 månader kvar!!!!

• Johanna85

Idag är det 65 dagar kvar till vårt bröllop (11/2) och jag har just fått reda på att vi kan hämta våra vigselringar hos guldsmeden i morgon! Längtar jättemycket... Kommer nog att ha på mig ringen i morgon kväll, i alla fall en liten stund *busigt* Vad jag längtar!

På lördag är det sista dagen för våra gäster att svara, vi väntar bara på svar från tre par, resten har svarat. Är riktigt imponerad över hur duktiga våra gäster har varit på att svara. Efter det är det dags att börja fundera på bordsplaceringen, det känns som den största utmaningen!

feb.brud!
    Hur har det gått med salen? Kommer det ordna sig ändå så att ni blir nöjda? *håller tummarna*

Svar på tråden Februaritråd nr 3!!