Februaritråd nr 3!!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Ha ha, stackare.. anledningen till att jag frågar är att jag upplevt tre, fyra ggr på kort tid att brev kommer bort med vårt statliga postverk;)
Annars får du med en övertrevlig(!) stämma ringa dagen efter osa och muntligt avlägga en spontaninbjudning som får dem att tänka till;)
Skulle funka på mig iaf:) skulle skämmas ihjäl!
GO JUUL!!!!!
Det är roligt när det kommer in anmälningar.
Har bestämt mig för att inte oroa mig förrän efter osa-datumet har gått ut. Fast det är svårt att låta bli. För oss har 52 av 130 svarat...
trist att folk måste vänta in i det längsta för att svara
för vår del har det gått hyfsat bra på sistone. Träffade prästen i måndags och var jättenöjda med honom och hans förslag. I tisdags träffade vi de som ska baka tårtan och vi får en provtårta i januari. Planeringen kommer att ligga nere några dagar under jul, snart måste vi börja klura på bordsplacering och ta ta i dekorationerna. det får bli efter jul.
Det är 100 saker att göra men vi orkar inte stressa!
oj oj oj...
det visade sig här under kvällen att ett inbjudningskort faktiskt kommit bort... riktigt pinsamt med tanke på att det var till en av fästmannens närmaste, tillika vår sons gudfar. tack & lov tog han inte illa vid sig, men så hemskt det kändes!
(han tog det lugnt då posten av & till har svårt att skilja på alla svensson som finns på hans enorma studenthem - 1000 personer... men usch iaf)
måste med andra ord ta det lite försiktig tmed de vi inte hört ngt av när det blir dags att kolla av de sista 21 efter jul...
god jul brudar!
idag är det sju veckor, eller 49 dagar, kvar till vårt bröllop.
vårt svarsdatum gick ut igår, och vi har fortfarande 16 personer som inte sagt ja eller nej... *suck*
två personer får vi besked om snart, då kusinen ifråga befinner sig på samma ställe som min mamma just nu, men resten... jag blir så trött på det här!
ska man se det riktigt krasst så motsvarar 16 personer faktiskt en hel del pengar, i vårt fall en hel vecka extra i venedig på bröllopsresan. och sedan så har vi - som de flesta andra - ju sållat en hel del bland inbjudningarna, och kapade 25 namn. kanske hade de vi sållade bort framstått som mer intresserade av att komma?
usc, jag vet att det är dålig stil att sitta & gnälla på julafton, men om man inte kan göra det här... på så sätt kanske jag taggar ner tills det är dags att börja fira.
och jag som skulle försöka släppa bröllopet idag... det börjar ju rent strålande
nu har jag spårat upp alla som inte svarat! tre personer måste kolla av arbetsscheman, och lämnar besked under veckan, men resten har vi fått svar från nu.
av vår ursprungliga gästlista på 82 personer kommer max 70, vilket är en relativt rejäl minskning. samtidigt är det ju flera som har en bit att resa, så det är förståeligt.
nu gäller alltså bara att vänta in de här sista. sedan får jag göra klart vår preliminära bordsplacering och meddela festlokalen... och beställa tårta!
Hejsan på er!
Vad det är kul att springa runt att fynda på rean. Har aldrig tyckt det förut men har aldrig varit i giftastagen då heller!
Har hittat en hel del, även icke reasaker också.
Har ni bestämt frisyr och bukett och tårta??
Jag har aldrig förut haft en sån beslutsångest.Hua...
Nu börjar det verkligen kännas att det snart är dags för bröllop!!! Igår provade jag min brudklänning för första gången och idag var jag och beställde min brudbukett!! På måndag ska jag träffa frisören och prata frisyr och provsminka - så snart smäller det tjejer!!!!!
Hur känns det för er andra, börjar ni bli nervösa?? Är det så mycket att göra nu, att ni inte har tid att skriva här längre!!
Jag håller som bäst på att fixa festhäftena också, så det lär inte bli en lugn stund förrän nån dag efter bröllopet, nästa gång!
Brunkullan:
Hur tänkte du dig din bukett?
Måste snart bestämma hur min skall se ut å tar gärna emot tips.
Har köpt sminket jag skall ha å provsminkar mig själv lite då och då.
Måste tillbaka med klänningen till affären då den måste sys lite till, upptäcktes när jag provade underkläder till. Vill ha den hemma å titta på!!!
Var å kollade på lokalen vi ska hyra idag.
Allt var helt ok förutom att stolarna var hur fula som helst!!! Hur ska jag lösa detta??? Kan man hyra stolsöverdrag? Försöka få tag på andra stolar? Herregud detta var inget jag tänkt på.
Toppen var dock att allt glas å porslin fanns:) även bardisk och en scen.
Ska ni ha riktiga dukar eller papper eller papper med tyg känsla?
Åhh snart går svarstiden ut också!!!
Man får inte glömma andas:)
hallå alla glada februaribrudar!
Trodde att man kunde låta bli att planera under julen men mina tankar kretsar enbart efter bröllopet. bokade tid med dj:n för att bestämma typen av musiken han ska spela o.s.v. Var och tittade på min klänning för 54.e gången i onsdags och betalade det som var kvar. Nu går jag och tänker på bordsplaceringen. Ska träffa tärnan ikväll och lämna över listan på vilka jag skulle vilja ha på en ev. möhippa. Det är "inte säkert" att jag får en Tärnan har frågat efter den länge nu!
Jag och min m2b och som nyförälskade. Vi kan inte fatta att snart är vi man och fru. Det känns så stort även om vi bott ihop så länge och känner varandra väl.
Brunkullan: Det känns mycket nervöst här. snart kommer mardrömmarna