Februaritråd nr 3!!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Hämtade ringen igår.. såååå fin. Idag skall jag hämta min klänning, äntligen.
Det har också ordnat sig med prästen, den vi bokat kunde inte men det fick vi inte reda på förrän förra veckan, hjälp!!
men det löste sig som tur va.
Håller som bäst på med inbjudningarna som jag skickar imorgon om jag hinner...
Jag håller med - Det känns som 1000 saker kvar.
Hur gör ni med transport till och från kyrkan? Är det någon som kör själva?
Och sen från festen till där man skall övernatta? Då kan man vi ju inte köra själva :)
Vi har bara bett min pappa att tvätta upp bilen och köra oss, helt vanlig bil.
idag ska jag posta våra inbjudningar, som precis kommit ur datorn... får se hur det går med svarsfrekvensen! vi kan iaf lita på att mina föräldrar svarar - det är min mamma som tar emot svaren, och jag räknar med att hon bockar av sig själv & pappa!
vad gäller transport lutar det åt att vi inte har ngn speciell. ngn släkting kommer att hämta oss på salongen & skjutsa oss till fotostudion. därifrån till kyrkan & från kyrkan till festen kommer vi troligen att åka med vår "vara med under dagen-fotograf". från festen till hotellet på natten så kommer vi antagligen att ta en taxi. den blivande är lite svag för att promenera - ligger väldigt nära, och efter "våra" promenadleder - men jag är lite tveksam... tänk om det droppar till -25, eller börjar snöa... nej, det får nog bli taxi. eller så skjutsar någon nykter person oss (det finns alltid en eller ett par på våra fester) - det märks.
däremot hade vi inte haft några problem med att köra själva - men komemr istället att sippa champagne hela förmiddagen...
Vi tror att vi får låna en xc90 från pappas granne. Den är nämligen vinröd, som är bröllopets färgtema. Då kommer ägaren till bilen att köra mig till kyrkan och sen kör han oss till fotografen och sen till fest lokalen. till hotellet åker vi taxi.
Vi hade planer på att åka från kyrkan till festen i en Hummer, men den Hummer-ägare som vi kände har precis sålt åbäket... Transporten känns ändå inte så himla viktig, men jag har ändå en liten dröm om att vi ridandes gör entré till festen - den som lever får se...
OSA går ut på söndag och vi väntar bara på svar från ca 7 personer.
Det känns som att vi har koll på det mesta faktiskt; kläder och skor klara, fotograf (kompis) klart, kyrka och lokal förståss, namnbytet godkänt, festprogrammet så gott som klart, musik i kyrkan klart mm, men fråga mig igen om en måad eller 1 1/2 så hör ni nog paniken i min "röst"
Vi har lyckats få tag på häst och släde, som vi ska åka i från kyrkan till festlokalen!!!
så!
nu har jag fått iväg alla inbjudningar som inte ligger inom 10 min promenadavstånd - bortsett från tre st till personer jag/vi kommer att träffa inom de närmaste två dagarna.
det känns rätt skönt, och inte så lite pirrigt... undrar hur lång tid det tar innan vi (ok, min mamma då men sak samma) får in de första svaren?
och undrar hur många som tyväårr kommer att tacka nej. hur har ni andra, de av er som skickat inbjudningarna, haft det?
Vi kommer köra vår egen bil. Till festen. Inte därifrån!
Har skickat ut inbjudningskorten nu. Träffade prästen i söndags. Tiden för vigseln är klar och festlokalen är bokad så jag börjar äntligen kunna ta det lugnt och inte planera för hur det skulle bli för 13 olika alternativ ... ! Skönt!
Var hos skräddaren idag (min blivande svärmor). Det är så kul för hon är den enda som vet vad vi ska ha på oss. Hon säger att vi kommer passa ihop. Roligt!
Hej!
Nu tror jag att jag löst transporterna..skönt!
Lade inbjudningarna på lådan alldeles nyss så imorgon får släkten veta - spännande!! Jag vill ha svaren helst nu genast=) Har svars datum senast 9 januari så det blir till att vänta.
Har annars lite svårt att inte ta på mig klänningen och visa m2b - men det FÅR jag INTE....måste hålla mig!! Får hänga kläderna hos morsan annars.
Allt bra med er annars?