Februaritråd nr 3!!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Ladynelle:
Min brudbukett kommer att bestå av vita och röda blommor, och så lite gröna blad. Det ska vara blodröda rosor och så en vit blomma, som jag inte kommer ihåg vad den heter! Kan tänkas att det kommer att vara lite brudslöja i också.... Den ska vara "rund", och inte jättestor.
Jag har inte drömt några mardrömmar än, men det är ju inte för sent än......
gott slut, mina damer!
tänk, imorgon börjar ett helt nytt år - det då vi alla blir gifta... *pirr*
Mardrömmar ...
Själv trodde man ju att man var lite extra tuff och cool och inte oroade i gång sig själv så mkt - det är bara "alla andra" som verkar trippa på sina egna påhittade orosmoment, trodde man...
He he, igår natt var det min tur.
Allt var fel - jag var flera timmar för sen till frisören, jag blev körd till fel kyrka, min bror dök upp hela tiden och försökte rätta till saker och ting och allting var bara helt konstigt. Hade fel kläder på mig och blombuketten gick sönder etc.
Tror att alla såna där drömmar har med brist på kontroll att göra. Man har ställt till med en lite större fest än man vet att man kan hantera. Allt kommer ju ordna sig till slut - men man tror liksom att man måste göra allting själv.
Idag är sista osa-dag för våra gäster. Det är typ 30 som inte svarat.
Nu är det 40 dagar kvar för och er andra som gifter er den 11, men det har ni säkert koll på själva *ler*
Någon annan som såg fyra bröllop och en begravning igår och fick pirr i magen? Varje gång en ingångsmarch spelades satt jag och m2b och höll varandra hårt i hönderna och hyperväntilerade... Det känns att det börjar närma sig.
Gjorde en lista igår på allt små fix som är kvar att göra, helt otroligt vad lång den blev! Men många av sakerna ordnas med bara ett telefonsamtal, men endå! Trodde aldrig att det var så mycket små saker att ordna med ett bröllop!!
Hur går det för er andra? Fler som hyperventilerar?
Nervösa kramar från Johanna
Johanna85:
inte hyperventilerar, men däremot har jag lyckats få stressrelaterade utslag över hela halsen! nog känns det att det snart är dags allt...
listan på allt som inte är gjort än känns alldeles för lång, samtidigt så är jag övertygad om att vi har koll på det mesta. just nu känns det som att det enda jag inte har koll på är min klänning - så vitt jag vet har mamma itne ens ritat av mönstret än, än mindre börjat sy... *gulp*
däremot kom pluttens kläder idag - såååååååå söta! han kommer att bli världens gull i dem.
Blev såå glad idag när min lilla syster (8 år) äntligen bestämde sig för att hon inte var för blyg för att vara brudnäbb.
Fick muta lite med fina kläder(hehe).
Ni som ska ha brudnäbbar:
Har brudnäbbar en blomma/bukett? Är inte så inne på blomkorg med rosenblad.
Vart e´hon under akten? Sitter/står?
Ladynelle:
vår plutt kommer att ha en blomma - en liten minicorsage. vanligt - eller bara inne? - för killarna är väl annars numera en blomsterstav... tjejerna kan väl gärna ha en liten blomma att hålla i handen, om man nu inte vill ha en bladkorg.
tanken är väl att de ska vara kvar framme vid altaret, men småbarn brukar ofta rymma till någon släkting e dyl på första bänk annars håller de väl sig med övrigt brudfölje, om sådant finns.
anna lokatt:
Tack, vad bra nu vet jag detta också.
Det är en del nytt man skall ha koll på märker jag.
Oj vad bra att ni pratar om brudnäbbar ... Det har jag inte tänkt på så mycket. Kanske kunde man ordna varsin liten pall åt dem längst fram eller något.
Smart med pall!
Står tärna å bestman hela tiden? verkar jobbigt.. fast det kanske man gör själv också kom jag på... jo lite sitt möjlighet e nog bra.
Provade ut en klänning till lillsyrran idag åhh...så fin. Den finaste var perfekt å svindyr (tycker jag) så det fick bli den näst finaste som jag ska fixa lite.
Håller annars på att lösa 100 småsaker typ vem låser lokalen? vem tar hem presenter? vem kör oss hem?
Räknar också på om det lönar sig att åka till danmark/tyskland för alkoholinköp.
Fick löst dukfrågan idag också. Jobbet hade ca 50 vita dukar så det var inga problem att låna.. härligt:)
Och!! så måste jag börja sy på min cape som jag skall ha..herregud det finns ingen ände på allt. Tur att man måste koppla bort allt när man jobbar.
Men det är ju såå kuuul att planera:)