Februaritråd nr 3!!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Jaha, är det så här man göra.
Har varit för kort tid BT.
Lägger in mig.
4 februari:
blivande fru strömqvist
Maya 1974 - Stockholm
Brunkullan - Östersund
Småland/Skåne brud - Löddeköpinge
76Brud - Stockholm
snow - Åre
5 februari:
agnelia - Västerås
11 februari:
anna lokatt - falun
Johanna85 - Örebro
Febriaribrud - Täby Stockholm
18 februari:
Senvinterbrud-06
Polly71
bmt - Göteborg
madelene79-uppsala
25 februari:
feb.brud - Västerås
feb25 - stockholm
here comes the bride - Umeå
Pysen
Pysen:
Vi skickade ut inbjudningarna mitt på oktober och har OSA till 1 december. Eftersom bröllopet ligger samtidigt som sportlovet tänkte vi att det är bra att folk hinner planera in resor och annat. Vi gillar att vara ute i god tid.
Det finns visst 2 st Februaritrådar som heter nr 3. Den här är längst, och verkar ha blivit uppdaterad oftare, så jag puffar upp den lite.
Alla våra inbjudningar är skickade och 2/3 har svarat ja!
Känns så kul! Nu börjar det verkligen bli verklighet.
Hit ska vi på bröllopsresa den 13 februari... Verkar underbart!
www.lasmarismas.info
Å, vad härligt det såg ut på Fuerteventuras.
Vi funderar på att åka till Malaga och sedan vandra i bergen i södra Spanien. Fast så funderar vi på Prag också. Får se hur det blir. Kanske en mysig stuga i Dalarna med öppen spis vore nåt också.
...
Ligger precis i startgroparna att skicka ut alla inbjudningar. Vi är precis klara med dem, bara att frankera dem idag. Hoppas de klarar under 20g-gränsen - de ligger och vippar mellan 19 och 20 gram på vår elektroniska våg. Annars blir det dubbelt så många frimärken, men det får man väl ta i så fall.
Har nu fått ut ALLA inbjudningar. *puh* Gud, så skönt! :D
Måste dock säga att det blev hejdlöst dyrt, skickade en del till Norge och Danmark och dit kostade det 20 kr. Inom Sverige kostade det 11 kr. Och vi skickade iväg nästan 50 stk....
Skönt att ha fått iväg dom, dock! Nu är det bröllopsprogram som står på listan.
Hejsan Alla!!
Här e´en till som valt februari den 18 närmare bestämt.
Håller precis på med inbjudningarna som jag inte skickat ut. Kan inte komma på formuleringen, allt låter knasigt när man analyserat allt 100 ggr.. eller ja man själv är väl knasig kanske=).
Hur har ni skrivit? Jag har inget speciellt önskemål vad gäller gästernas klädsel, tycker de skall ta nå´t fint som de trivs i. Hur skriver man det kort och bra? Jag börjar bli lite tokig...
Fick annars hinderprövningen och namn blanketterna idag. Klänningen blev också klar idag men hinner inte hämta den förrän nästa vecka..synd.
Hur går det för er andra?
Jag har på något sätt glömt att det är advent.. jag e´så uppe i planeringen.Måste nog ta och sansa mig.
Ladynelle:
Vi skrev så här:
Carin och Thomas
välkomnar
X och X
att närvara vid vårt bröllop
lördagen den 4 februari 2006!
Vigseln äger rum kl. X i X kyrka och därefter intas bröllopsmiddag på X
Varmt välkomna!
Klädsel: kavaj
OSA: tisdagen den 13 december 2005 till
mailadress
eller
vanlig adress
Mer information på
www.carinthomas.brollopshemsida.com
Sedan hade vi ett litet rim på den motsatta sidan i inbjudningskortet. Håller med det där med att man kan analysera varje ord och så låter det knasigt. Vi försökte att inte lägga ner så mycket tid på det utan bara få med den viktiga infon. Låter krystat men det är ju ändå bröllop .
Annars har jag tusen saker kvar att fixa. Mycket klart men mycket kvar! Vi ska gäster över fre-sön så det är middag fre, brunsch lö, och brunsch sön. Till det kommer att vi fixar dukning, bar, personliga saker så som choklad, mineralvatten, kort och info.lapp på alla sängar. Har catering till maten men annars allt själva. Har precis gjort i ordning ca 8 excelark med ca 4-6 worksheets per ark för att försöka få grepp om all planering. Alla inblandade måsta ju få ta del av ALL info. PUST! Och nu ska ju julgardinerna upp!
Men jag vet att det löser sig! Lycka till med inbjudningarna! Säg till om du behöver hjälp.
76 Brud:
Tack för hjälpen:)
Det lät väldigt enkelt och bra, jag härmas lite om det är ok?
Klart du ska härmas! Det är väl dessutom så de flesta skriver. Har nog själv plockat från BT.