• Febriaribrud

Februaritråd nr 3!!

Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?

Lycka till med allt!

• Svar på tråden Februaritråd nr 3!!
  • Pysen

Inbjudan till vigsel
    mellan

X & Y

Tid, datum
    plats

Efter vigseln blir det middag och fest i X (plats). Vi kommer att abonnera en buss för alla som vill åka med.

Klädsel: Personlig festklädsel eller Kavaj.

Tal, musik och upptåg är självklart välkommet ? anmäl till vår vän,
    toastmaster Å.

Mera information, tips om boende, vägbeskrivningar, m.m. finns på vår hemsida: www...

För eventuella presentfrågor, kontakta Ä, tel.

O.S.A. senast Datum.

Adress & Tel till oss.

Påminn oss gärna om vegetarianism, allergier, m.m. Vi behöver också
    veta om du kommer att åka med i bussen från kyrkan till festen.

Hjärtligt välkommen!

• lokatt

vi har skrivit, som flera andra här, klädsel: kavaj, och på vår hemsida förtydligat oss så här
    Klädsel: kavaj. Detta innebär för herrar mörk kostym (i och med årstiden), samt för damer "valfri elegant klädsel". För att vara helt rätt ska damer dock inte ha hellång klänning... För den herre som inte har/önskar skaffa kostym går det bra med snygga mörka byxor och en likaledes snygg vit (ljus) skjorta - allra helst med slips till. Den enda regel vi följer benhårt är "inga jeans!".

texten på korten i helhet lyder så här:
    AA & BB
    inbjudes härmed till vigseln mellan
    Anna (efternamn)
    &
    Larry (efternamn)
    i Hosjö kyrka
    lördag den 11 februari, klockan 15:00
    samt till efterföljande middag på X

Svar: senast 23 december
    (kontaktuppgifter till svarsperson)
    Klädsel: Kavaj
    hemsideadress

• blivande fru strömqvist

hej på er... så det e här ni är :)
    Vi skickade ut våra inbjudningar för snart en månad sedan och vi har bara fått in ett enda svar :(
    Är det ingen som vill komma på vårt bröllop. Börjar bli lite ledsen faktiskt.

• Maya1974

Vi har nästan samma problem. Dock så är det många som tar förgivet att vi vet att de ska komma.. Så bli inte ledsen. Utan vänta till sista svarsdatum... innan du slösar med energi på detta

• Johanna85

blivande fru strömqvist

Instämmer med Maya1974, du behöver inte oroa dig för det än. Vi har också många som inte har svarat "på riktigt" för att de anser att det är självklart att de ska komma.

• feb.brud

Samma här, min mamma har inte svarat för att hon ser det som en självklarthet att hon ska komma. Samma med en av mina systrar.
    Vår OSA går ut nu på torsdag och det ska bli spännande att se vilka som kommer att anmäla sig då. Det är ca 1/3 som inte har anmält sig. Vårt värdpar kommer att ringa då och fråga om de kommer eller inte.
    Folk brukar skjuta upp sådana saker till sista minuten. Ingen mening att bli ledsen än

• Senvinterbrud-06

Hej! Kan inte annat än instämma. Långt ifrån alla har anmält sig, men tar för givet att vi vet att de kommer... Så jag har på eget bevåg bockat av dem på listan... :) Hittills har bara ett par tackat nej i alla fall!

• Johanna85

Det börjar närma sig nu tjejer... Kan knappt fatta att det är sant! Vi ska på bröllop nu på lördag, ska bli jättekul att se hur de paret har lagt upp allting och kanske sno några sistaminuten idéer *hihi*

• feb.brud

hallå! det börja känns pirrigt fast det är ganska lång tid kvar. hur går det med planeringen för er? Jag känner att det är 1000 grejer kvar. PANIK!

• feb.brud

Måste säga att OSA går ut på torsdag och konstigt nog så har varken min mamma eller min m2b föräldrar anmält sig.
    De hör till de som tar förgivet att vi fattar att de kommer.

Svar på tråden Februaritråd nr 3!!