Februaritråd nr 3!!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Känner mig manad att göra en ny tråd på ämnet. Vart befinner ni er i planeringen?
Lycka till med allt!
Gifter mig också i februari Snart dags MAO!
Johanna85: Tänkte på en sak vad det gäller dina ringar. Vår guldsmed rekommenderade att man kan lägga till stenar efter om man vill ha fler/inte har råd att köpa alla innan bröllopet. Jag kommer att börja med en slät förlovningsring och en vigselring med 19 diamanter. ( www.familjeliv.se/krypin/c76/galleri.php )Troligtvis lägger jag sedan till en stor diamant även i förlovningsringen,i mitten som går från kant till kant, men eftersom det skulle kosta ytterligare 20´ så väntar vi med det. Sedan vet man ju aldrig, jag kanske bestämmer mig för att jag vill ha den som den är. Det handlar ju inte om pengar eller värdet utan hur man trivs och tycker är vackert! (Ringarna är 5.5 resp. 2.6 mm breda,höjd 2.3 mm, diamanterna är på 0.53 ct och princesslipade)
Alltså går det att "uppgradera" ringen även senare.
Lycka till!
Vi fick tillbaka vårt namnbytesförslag med ett negativt svar idag från PRV. Vi hade tänkt "klistra ihop" våra namn - en del ifrån bägge - till ett gemensamt men vi fick avslag.
Så nu blir det nog att jag tar hans namn. Jag tycker om det också.
"februari brud"
Tänkte på din idé med att dela blomsterutsmycknad med något mer brudpar och kom att tänka på följande: Hörde någon som tipsade om att deras blomster hade tagits med efter vigseln till festen. Tyckte det var en trevlig idé.
Pysen:
Vi kommer att ta med oss blommorna från kyrkan till festlokalen. Vår florist är även en av gästerna så hon kommer att ta hand om det. Jag tycker att det är en bra ide eftersom då har man nytta att dem längre.
Förresten, tråkigt att ni fick avslag på efternamnet Vi kska snart skicka in ansökan till PRV. det borde inte vara några problem, eftersom det är hans farmors flicknamn. Men man vet aldrigt hur de tänker.
Hej på er!
En till februaribrud, 4 feb.
Här är min lista
Vi har en del kvar såsom fordon under dagen. Vi har inte snacka med prellen eller med bandet som ska spela på kvällen.
Någon klänning som passar fröken kräsen,har vi inte heller hittat. Vi har heller inte provat ut kläder till blivande.
Inga underkläder eller morgongåva är planerade.
*Fått ut inbjudningar. Anlitade Andersson och Jordan i Stockholm. De ska även fixa program, meny och bordsplaceringskort.
*Bokat kyrka
* Sett ut tärnor, näbbar och toastmaster
* Bokat solist och säckpipa (in och utgångsmusik)
*Bestämt psalmer och låtar som vi ska sjunga i kyrkan
* Bokat brud och tärnbukett samt corsage, de ska också göra bordsdekorationen på Grand Hotel.
*Dekorationen i kyrkan är massa levande ljus m.m.
*Ringar är beställda på David J Butler i Malmö
* Som fotograf har vi anlitet Caroline Jacobsen. Hon kommer vara med oss under hela dagen. Sen får vi alla bilderna på CD-skiva. Rekomenderas, bra och billig.
Vi kommer att skicka ut en CD-skiva med kort från bröllopet, som tack-kort.
*Allt som har med mat, dryck, tårta, nattamat, gottebord och sprit, står Grand Hotel för. Skönt att slippa bry sig om det.
*Bandet som ska spela på kvällen är bokat, men inte mer.
*Frisyren gör en kompis som är frisör. Sminket på Make Up Store .
* På bröllopsnatten hyr vi ett rum på Grand hotel, eller rättare sagt det får dom bju på.
Sen är det många smådetaljer som är kvar.
Börjar brännas lite med klänningen, mitt hopp står till MIPA form.
Det var väl alles.
Hur går det för er andra?
Bra att ni nämnde hindersprövningen, totalt glömt bor.
Ha dé
Ojdå!
Såg att tråden var för nueva e stockholmare.
Sorry , såg inte det.
Ni hade en rolig tråd ialla fall
Småland/Skåne Brud:
det här är ingen sthlmstråd, faktiskt. det blev nog bara så att tjejen som startade om la den under sthlm lite av en olyckshändelse...
jag tror vi nästan är fler som INTE är från sthlm än som är det.
"medlemslistan"... och jag tror vi tar & lägger till ort också, eller vad säger ni andra?
4 februari:
blivande fru strömqvist
Maya 1974
Brunkullan
5 februari:
agnelia
11 februari:
anna lokatt - falun
Johanna85
Febriaribrud
18 februari:
Senvinterbrud-06
Polly71
25 februari:
feb.brud
feb25
here comes the bride
Pysen
4 februari:
blivande fru strömqvist
Maya 1974
Brunkullan
5 februari:
agnelia
11 februari:
anna lokatt - falun
Johanna85
Febriaribrud
18 februari:
Senvinterbrud-06
Polly71
25 februari:
feb.brud
feb25 - stockholm
here comes the bride
Pysen
Hejsan!
Tipsade om en jacka i en egen tråd, men kan tipsa här oxå, där det snart är högaktuellt!
Köpte alltså en "päls"jacka på Cubus. Kan vara värt att kolla på kanske om ni inte har ngt ytterplagg ännu? :)
4 februari:
blivande fru strömqvist
Maya 1974
Brunkullan
5 februari:
agnelia
11 februari:
anna lokatt - falun
Johanna85- Örebro
Febriaribrud
18 februari:
Senvinterbrud-06