• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • Puh76

Får jag oxå vara med...jag är skåning och gifter mig 15 juli nästa år!

• lillgrodan

Hej!
    Jag gifter mig också i juli, närmare bestämt den 8/7.

Är det någon mer som ska ha ljuslila som färg?
    Om jag har ljuslila rosor vad skall jag ha mer i brudbuketten? Är det någon som har några bilder?
    Vet ni var det finns mönster på brudklänning? Jag vill ha en med långt släp och ärmlös.

Tack på förhand!

• Puh76

lillgrodan: Jag ska oxå ha ljuslila.

Jag ska ha ljuslila rosor och hjärtan på tråd..sen vet jag inte om jag ska ha trollhassel oxå.

• Therése 2006-07-01

Halloj

Är också en av dom lyckliga som ska gifta sig i Juli. Har det mesta avklarat men ska nu till London i november och köpa lite roliga saker till dagen D och titta lite på klänningar. Är det någon som vet någon bra butik i centrala London?

• Therése 2006-07-01

Nu har jag suttit och läst igenom hela den här tråden, och det är kul att se så många som ska gifta sig samma datum. Är det någon som gifter sig i närheten av Flen/ Nyköping? Det är nämligen där jag ska ha mitt (vi är stockholmare men har min blivande svärfar där.)

• GithKat

Välkommen tjejer.. kul att många skriver.
    Bols: hjärtanen kommer ut när de är klara.. troligtvis oxå inbjudningskorten då de nästan är klara. Vi ska ha kyckling och ris som huvudrätt. Svärmor har ett recept som är kanongott och enkelt att göra. Till det blir det sallad och bröd. Som förrätt ska vi nog ha en laxtoast med hemgravad lax, lite grönsallad, en klick cremefraisch, svart stenbitsrom och en dillkvist på. Efterrätt blir jordgubbar och glass med chokladsås. Senare på kvällen blir det tårta och kaffe.

lillgrodan: vad kul att du oxå gifter dig samma dag som leson76 och jag. Var ska du gifta dig? Puh76 :s tankar kring färger i buketten tycker jag lät fint. Fast jag ska ha rött och grönt. Mönster på klänningar har jag sett här på BT.

Therése 2006-07-01: vad kul att åka till London..*avis* Vart ska du eg gifta dig? jag har bott ett kortare tag strax utanför Flen för många år sedan.

• BoIs

Githkat;
    Inbjudningskorten ser ju kanon ut!!
    Vi kör ljusgröna med vitt band...
    Skall ni hänga hjärtanen runt glasen? Skall de vara vita eller målas i samma färg som inbjudningskorten?
    Hur som helst så tycker jag att de blev bra. Enkla och kul att du fixar det själv:)

Har bett att sambon skall hjälpa mig med en sida så jag oxså kan lägga in lite bilder. Köpte band på panduro idag, funderar fortfarande på hur jag skall färsta adress etiketten men skall göra ett försök med frostat papper och spraya över klister och sedan sätta det på insidan av våra transparenta kuvert. Hu..det lät konstigt men uret är mkt och kudden kallar.

• GithKat

BoIs: tack, får se hur vi lägger/hänger hjärtanen. De är förresten redan målade i en offwhite färg. I naturlig lerfärg är de gråvita inte så roligt. Ville ha dem offwhite eftersom vi kör vitt, silver och rött i stortsett på allt. De behöver bryta lite mot duken som kommer vara vanlig vit pappersduk men ändå inte lysa förmycket. Rött hade blivit för juligt.

Jaaaaa lägg upp en sida nu så vi får glutta på dina alster Är så spänd på hur det blir med kuverten.

• Therése 2006-07-01

GithKat: Vi gifter oss i Bettna. Så det blir Bettna kyrka och deras lilla utomhus park, med dans bana och allt, så det blir ett riktigt bonde bröllop, fast på ett fint vis, dvs vita linne dukar och kristall glas. Ja, London känns lite lyxigt, där kan man nog hitta lite roliga/ udda saker som man kan vara ensam om.

Är helt ny här på BT. Kul att kunna ha nån att prata med om det här, mina vänner är inte så där jätte intresserade av mina planer och familjen börjar lessna.

Jag jagar för tillfället ett Liveband, någon som har några bra tips, eller vet ungefär vad det kostar?

Svar på tråden bröllop juli 2006