• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • BoIs

AnelP;
    Jätte fin bukett och fina färger.
    Har du någon bild på din klänning?

LiwanDivan;
    Jag gör som GithKat och hälsar dig välkommen till detta forumet:)

• Hensa

Vi valde en Onsdag för att det är samma dag vi blev tillsammans på och samma dag vi förlovade oss..... så på vår bröllopsdag har vi varit tillsammans i 2 år och förlovade i 1
    Vi tyckte att det var lite fräckt att därför välja den dagen

• Hensa

Bols
    Oj vilken fin klänning och fina bilder på blombuketter, gillade ideén med blomma på handleden till tärnorna
    Alla har kommit så långt i planerna... i dag kom gubben och jag på att inbjudningslapparna ska vi nog göra själva...vi tror att det blir bäst så...
    Så på Fredag ska vi in till Örebro och panduro eller vad stället heter och kika lite på ideér, sen blir det att sitta en helg och pyssla med korten
    Ska uppdatera mitt space lite med buketter och det jag tänkt mig på ett ungefär....dock vill jag ha en blå blomma i mitten av buketten har hört att det ska bringa tur

• BoIs

hENSA;
    Härliga lite annorlunda buketter! Kul...
    Tyckte om den med pepperfrukterna i och den vita med trollhassel, men sedan beror det lite på klänningen..

• GithKat

Hensa: Håller verkligen med om att det var annorlunda buketter. Den med trollhassel var jättefin.

• Hensa

Både jag och svärmor föll för den lila buketten när vi var på bröllopsmässa...mamma gillade den oxå, men de har inte sett de andra än

Vill ha en annorlunda bukett Jag vill varaspeciell *s*

• Mi@

Har inte varit inne och skrivit något längre på superlänge nu då det varit fullt upp med annat. Har i alla fall äntligen träffat kocken för cateringsfirman/restaurangen och vi har valt menyn!
    Förrätt: Tunnbrödskorg med Skagenröra och Varmrätt: Chipotleglaserad fläskfilé med cognacpepparsås och potatisgratäng, samt Citronbakad laxfilé med örtsås och kokt potatis.
    Efterrätt: Tårta och kaffe.

Vi fick förslag på en massa andra mer invecklade rätter med häftiga namn men då varken m2b eller jag har vidare vuxen smak ville vi ha rätterna enkla och "säkra". Vad tror ni, tror ni att det kommer att funka med denna meny? Har inte bestämt några detaljer ännu för maten men kommer att träffa kocken igen efter jul för att prata mer.

Sedan har äntligen den första anmälningen trillat in! Så klart har de närmsta redan personligen meddelat oss, men nu har äntligen de första släktingarna på lite längre håll ringt till vårt värdpar och anmält sig!

• Janne71

Blir inget bröllop den 1'a för oss
    lokalen vi bestämde oss för var redan bokad.. men det blir den 15'e i stället

1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
    1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
    1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
    1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors

5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.

8 Juli-GithKat, St:a Valborgs Kapell- Lövhult, Terrassa i Föreningssparbanken Nässjö, Briden i Vetlanda

15 Juli Janne71, Jönköping,Jönköping

22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
    22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
    22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk

29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
    29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
    29 juli-bullisklubben, Katarina Kyrka, Skeppsholmen, Stockholm
    29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun

• Hensa

Mi@ jag tycker menyn låter supergott
    Älskar juh fläskfilé kanske därför

• GithKat

Mi@: Låter ju kanon gott.. mmm blev hungrig.. synd man måste tänka på figuren... blir till att lägga sig på knuten näve i natt..

• bellaprincipessa

Hej! Här är en till julibrud! Vi gifter oss 1 juli i Vallentuna kyrka! Idag så har vi varit och tittat på restaurangen som det antagligen blir och så har vi köpt min underbara ring! Är så skönt att det börjat att hända lite konkreta saker, har hittils varit mest funderingar. *Lycklig* :D

Svar på tråden bröllop juli 2006