• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • Mi@

Kan bara tipsa om att börja åtminstone boka lokal/kyrka så fort som möjligt! Samt bröllopskoordinator om ni ska ha någon sådan. Bor på en liten ort men var verkligen inte ute för tidigt och då hade vi ändå bokat ovanstående redan i augusti!

• Blivande Fru!

Jodå, vi har bokat Kyrka, lokal fotograf och catering .
    Jag älskar att fundera och blir lite "manisk" men kan säga att jag stoppas lite eftersom båda våras föräldrar vill ställa upp med betalning för fest och firande, medans vi står för det "privata" kläder, foto, make osv.
    De tycker att jag redan har gjort mycket och att jag har bråttom.

• Mi@

Våra föräldrar är precis så också. De tyker att vi verkar ha rätt bråttom med det mesta. Men efter att ha hört att ett till stort bröllop kommera att äga rum i samma lilla by och att vi var en hårsmån från att bli utan lokal/kyrka har de insett att man nog måste vara ute i god tid för en del! Verkar som om bröllop är "modernt" igen. Så här många som gifter sig har det väl inte varit förrut?

• GithKat

Håller med om att det gäller att vara ute i god tid för bokning av kyrka och lokal. Vår lokal är än så länge prelimenär får vi inte den så vet jag inte riktigt vad vi gör. Kanske blir det då tält på tomten hos "sväronen" istället.. Vi får veta efter nyår om vi får ha lokalen så hålle en tumme tills dess. Alltså jag börjar bli mer o mer inne på att köpa en skiva ändå... har noll koll på låtarna som det tippsas om... *gubben kommer bli tokig* På måndag åker jag förhoppningsvis till Ullareds Gekås... hoppas att jag hittar allt jag letar efter. Var över 10 årsedan jag var där sist

• Mi@

Åh, högst OT men måste bara få skriva av mig lite.
    Sitter just nu på skolans datasal óch surar över att våra lärare på utbildningen inte kan ta åt sig kritik på utvärderingen. Hade utvärdering (som vi fick tjata om) på förra kursen och idag kom en av den kursens lärare på vår lektion. Han klargjorde att de inte hade någon möjlighet att förändra något/ta till sig av kritiken då den var okonstruktiv. Sedan sa han att det bara var fem som skrivit negativt om kursen och att de troligen umgicks. Han menade att de duktiga studenterna var de som var tysta och höll med om allt (sa det inte rakt ut men det var otvetydigt klart att han menade det). Sedan citerade han den negativa kritiken felaktigt (en kompis kände igen sin utvärdering men märkte att han plockat ihop oh förvrängt) och menade att detta var dåligt kritik som lärarna inte behandlade. De tänkte inte göra någon ändring alls inför nästa kurs. GAAA! Jag som ville tänka på bröllop idag bara, så kommer denna hemska utvärderingsuppföljning. Till råga på allt fick jag mitt väntade U (nästförsta under alla år jag gått här)på kursen. Suck! Peppa mig tjejer!

• Mi@

Menar så klart "Under alla år som jag gått här på utbildningen" inte kursen!

• Freddans fröken

Jag köpte klänning i lördags!!!
    Så himla skönt att ha det avklarat. Samtidigt lite sorgligt att sluta leta

Inbjudningar samt bokning av bröllopsresa står på tur. Ingen brådska direkt, 9 månader kvar nästan...

• bullisklubben

Halloj! Jag ska gifta mig i juli 2006!!! Känns så långt dit men ändå är man i full gång att fixa allt....

• BoIs

Skönt att höra från er trodde ni börjat tvivla...hihi.
    Har ni något bra förslag på vart man kan köpa billiga sidenband? Har bara panduro i tankarna.
    Mi@-vad läser du till?
    Freddans fröken-Vad blev det för klänning?
    Har alla köpt klänning utom jag? Tänkte gå ner en massa kilo innan jag köper.
    Läser att många av er inte får boka lokalen förrän efter nyår. Varför det? Spelar det någon roll? Konstig regel..Tycker det var skönt att ha bokat kyrka, lokal, band och mat så nu kan man lägga de tunga bitarna åt sidan.

• AnelP

Bols:vart bor du?Är det vanliga iden band du ska ha?
    Jag har köpt våra sidenband på Åhlens i Jönköping de hade många färger och olika breda sen har garanterat torget som är på lördagar här i Jönköping på västra torget

Svar på tråden bröllop juli 2006