bröllop juli 2006
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Hej på er, hoppar in här.
Vi ska gifta oss den 8 juli -06 i Halmstad. Har bokat kyrka, festlokal, catering och DJ. Hoppas på att få en massa hjälp med finliret, när det närmar sig.
var i Halmstad ska ni gifta er.Var på bröllop där 2002, min kusin gifte sig.Den gifte sig i s:t nikolai kyrka vid torget i halmstad och sen hade de bröllopsfesten på wapnö slott med 100st gäster, bara ett sånt bröllop man kan drömma om.Vi var också sugna på att ha vårt i Halmstad men vi beslutade oss för att ha det här i jönköping.
Hat stuga i Halmstad så kan den stan som jag kan jönköping
AnelP:
Vi gifter oss i Snöstorps kyrka och har festen i Tönnersjö bygdegård.
Wapnö är jätte-fint, men som du säger det kan man bara drömma om. Ligger _lite_ utanför vår budget...
oki, det vet jag var det ligger.Har stugan i Laxvik och halva mmin släkt bor i halmstad eller har stuga där i närheten så därför tänkte vi lite att vi skulle ha det där först men tänkte på att hans förlädrar o våra vänner måste ju hyra rum, då är det bättre att dra min släkt hit upp till jönköping istället
AnnelieE : Grattis till bröllopsdags valet =0) vi kör på samma dag. Jag ska försöka komma ihåg att slänga en tanke till dej om jag nu inte är för nervig..*S*
AnelP.. tycker det är jättebra att du ska ha ditt bröllop här i Jönköping.. så jag kan gå på det =0)
hej nu har han äntligen friat och som jag har väntat. lite annorlunda frieri men jag tyckte det var gulligt datumet är spikat 20060708 som en del andra i denna tråd kram och lycka till med er planering jag står just nu bara still och vet inte vart jag ska börja men ni får gärna ge mig tips jag behöver all hjälp jag kan få
solpingla: Börja med en preleminär gästlista det gjorde jag. Boka kyrka och lokal är en bra idé oxå då många är ute i god tid och det kan vara upptaget. Sen kolla jag på klänning och planerade maten. Har även köpt min klänning men jag var ganska tidigt ute med det. Denna månad ska vi köpa kostym till gubben och menyn är så gott som spikad. Papper till inbjudan är fixade och ska göras inom det närmsta. Jag har tagit stor hjälp av BT:s planeringsguide vi har med en del av det som står i deras checklista men har även strukit en hel del som inte passar in på oss.
Lycka till med planeringen och bröllopet.
Kram Katten
Hej allihopa, ska ni ha böcker för gästerna att skriva i på ert bröllop?
Igår var jag nämligen och köpte en gästbok för brölloppet. Tänkte att det blir en trevlig aktivitet under minglet och pausen. Men vilka priser på grejerna bara för det är till bröllop..
Hittade en vit med ringar tryckta på framsidan och den kostade inte långt från 300 spänn på ett ställe och över det på ett annat. Tillslut på Åhléns, hittade jag en jättefin stor svart spiralpärm i papper, med 25 svarta papper i för 150kr. De hade även vita med brudpar tryckta på framsidan som inte heller var så dyra. Men jag tänkte skriva på framsidan själv och sen rita upp linjer på varje sida med silverpenna. Tror det kommer bli fint och framför allt billigare. För er som ska ha gästbok kolla in Åhlén innan ni köper något annat.
Kramar Katten
Hello
Jag köpte våran på Bokia.Den är vit med två silvriga hjätran på, tyckte det passade vårt färgtema som är just vitt o silver.Den fick jag ge 295kr för.
Det kommer nog bli jätte bra och fint, ser fram emot att skriva i den.Nu ska jag iväg till tenta, håll tummarna alla.
Kramar Lena
jag tänkte köpa en rejäl bok men utan något på framsidan. har köpt applikationer på panduro som jag skall klistra på. Tänkte sedan be någon ta foto på alla gästerna och att de kan skriva ett par radet till oss i boken.