• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • BoIs

mi@-Då är vi inne på samma typ av tårta..En vanlig vit klassisk utan för mkt jox. Sugerpaste eller vit marsipan är oxså vår melodi. Jag älskar tårtor så jag och dottern har frossat i alla hemsidor vi hittat på BT´s bransch register, det finns ju verkligen en uppsjö av tårtor. Min gamla arbetskamrat har tårtbakning som hobby och är jätte duktig. Tänkte hitta en bra bild på någon tårta och höra vad hon tar för att fixa den.
    GithKat; Jag bor nästan så långt söderut du kan komma,Skåne, Landskrona. Tyvärr är här inget ställe med hög mys/romantik faktor förutom det slottet som vi hade tänkt oss. Vi vill inte sitta och kuska runt hur länge som helst i en taxi mitt i natten. Nä, sambon skulle kolla vad han hittar i helsingborg, det är bara 2,5 mil dit. Men man blir så besviken när man tänkt sig något och sedan så blir det inte av...
    Lokal har vi fixat 1500kr och det ingår städning. Bra deal och en kanonlokal.

• Jessie76

Jag kan inte säga exakt vart i Burträsk, har vart där en gång och då för att hämta hunden. Hon som vi tog hunden ifrån bodde alldeles bredvid ett Konsum..
    En blandis är det, håll i dig - Golden, Flat coat, Border collie och Samojed Världens gulligaste lilla gris..

Tack för tipset om dukningar och att det kanske e dax att börja kolla tårtor. Undrar fortfarande om det där med marskalkarna, vet inte om jag skrev det men han har två och jag har fyra (tärnor då såklart), tänkte om det ser konstigt ut? Jaja, jag får fortsätta fundera ett tag till.
    Nu e det dax att vika porträttet, gonatt..

• MakeMeUp

Ville bara tipsa om Bröllopsmässan i GBG på Odd Fellow den 25/9 kl 12-18 FRI ENTRÈ!

Jag ska dit å se om man kan få lite inspiration, framförallt om mat å tårtor. Sedan skulle VIP vara där å visa kläder om jag inte minns fel...

Kram på Er

• BoIs

Nu är jag glad igen...
    Hittade ett bra och mysigt hotell i Helsingborg. De hade speciellt bröllopsnattsspaket och kostade 1995kr för oss båda. Nu kan jag slappna av igen..hihihi

• GithKat

BoIs Vilken tur för er

Nu har jag övertalat gubben att vi ska åka till GeKås i Ullared.. en kul utflykt och ger det något i dekorationsväg så är det enbart plus. Håll nu en tumme att det kommer ske snarast.. hehe man är lite i shopping tagen just nu. Var på Ikea o köpte fler ljustakar vi ska ha på borden.... min prins kommer bli tokig på mej

• BoIs

Lycka till med gubben på Ullared...Min harvarit med en gång bara för att ha varit där och gör aldrig om det igen..Nu har de lite cafeer inne på stället och en hel undervåning med elektronik så där brukar karlarna hålla till. Ett tips är att ni tar med 2 mobiltelefoner. Jag och ett par tjejer på jobb skall dit nu i okt-nov. Mest för att handla vinterkläder till barnen men oxså för att reka bröllopsattiraljer. Tips åk en dag mitt i veckan, ti eller on och kom så du går in efter lunch.

• BoIs

Githkat- Hur har det gått på Ullared? fanns där något till bröllopet? Tänkte å dukar, servetter och ljus. Lite krafigare, typ. engångs linne.?

• MakeMeUp

Idag är det äntligen MÄSSAN i GBG.
    Tjooo, nu ska man få se lite nytt kanske??

Kramisar

• Eilenna

Hej tjejer!
    Som stockholmsbrud får man vackert sitta hemma idag och kolla bröllopsbestyr på nätet...
    Vill ju oxå gå på mässan...
    Väntar med spänning på lite info!

• GithKat

BoIs: Ullared är inbokat till lördag den 1:e okt. Ska bli intressant. Behöver handla både till bröllopet och lite annat så det blir flera flugor i en smäll. Önskar jag oxå kunnat gå på mässan men å andra sidan har jag haft min mamma här på besök så det har blivit bröllopsprat i massor... gubben går runt och är konstant nervis.. då han hela tiden blir påmind *S*

Svar på tråden bröllop juli 2006