• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • GithKat

BoIs: Kul du blir inspirerad.. imorgon ska jag göra provkort =0)

Mi@ lycka till med tentan.. vet hur det är att plugga.. man gör allt annat än det.. t.o.m städar..*S*
    Nä nu jagar John Blund mej.. Nattis

• Mi@

Sitter och surar lite... Hur har ni upplevt (ifall någon mer än jag redan skickat kort eller berättat) att folk reagerat? Jag är lite småledsen över att en del som jag trodde att jag stod nära inte hört av sig... ett sms hade väl inte varit för mycket begärt, typ: "Va kul att ni gifter er" ungefär! Våra familjer är så klart jätteglada men en del vänner som vi skickat kort till (en del lämnade vi i deras brevlåda så de har kommit fram) har inte hört av sig fastän att det gått någon vecka nu sedan vi skickade korten. Överreagerar jag eller borde inte nära vänner bry sig mer?

• BoIs

Ha lite is i magen Mi@, man får nog tänka att detta är störst för oss, brudpar, och att vänner och bekanta mer ser det som ett fest tilllfälle. Min mamma har inte frågat något sedan hon fick reda på frieriet på midsommar afton medan de närmaste kompisarna frågar lite då och då.

• GithKat

Mi@... håller med Bols, ha is i magen. De som inte hör av sig är inte värda att kallas vänner. De som vi berättat det för frågar inte så mycket.. mer jag som tjatar på dem.. hehehe. Du ska se att de hör av sig.

• Mi@

Bols: Upptäckte just att det var min hotmail som slängde alla mail från bröllopsidan till skräppost! Inte underligt att jag inte såg några i inkorgen... klantigt av mig! Men tack för att du försökte hjälpa!

• BoIs

Godeftermiddag tjejer!
    Liten fråga, hur har ni det på tårtfronten? Några funderingar där?
    Jag hittade lite fina tårtor som vi skulle kunna tänka oss, men vilken fyllning skall ni ha? Är vi tråkiga om vi tar vanilj och jordgubbs sylt? Vill ju gärna hålla nere kostnaderna lite...

• BoIs

Glömde...
    Har beställt, och fått en caketopper där brudparet åker motorcykel...i vårt fall blir det en moped då den blivande maken är med i en mopedklubb...suck...Den är kanonfin. Helnöjd.

• BoIs

Min patient uteblev så jag ringde för att boka hotellrummet...det var redan bokat...båda sviterna...suck...vad gör man nu? Det finns inget bra och bröllopsaktigt i närheten av där vi bor...shit..Förslag???

• Mi@

Har inte bestämt tårta ännu... blir troligen något med vitt med flera våningar, klassiskt med blomdekorationer i sugarpaste, om det är möjligt. Har tid med en bröllopskordinator den 1/10 och hon har även ett konditori. Får se hur hennes tårtor ser ut/smakar! Tycker att vanlig sylt och grädde låter smaskens som fyllning!

• GithKat

Har inte heller bestämt tårta än. Är lite inne på choklad.. jag älskar chokladkakor...
    Bols exakt var bor du?.. Har för mig att du bor längre uppåt landet eller har jag helt fel..?? Finns det ingen mysig Herrgård eller någon som hyr ut fina stugor i närheten.. ibland kan man får extra fin service på sådana ställen när de vet att man har bröllopsnatt...
    Vi går i nervösa tider oxå.. är inte hundra på att få lokalen vi vill ha. Har graderat mej med att hyra tält om det skulle krisa...

Svar på tråden bröllop juli 2006