• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • GithKat

Hopp allihopa.. nu har man shoppat..*S* blev tre jackor för priset av en här i stan + massa kläder. Min sambo hade en föreställning om att det skulle gå snabbt att handla.. hahahahaha = vi hade lite lite tid eg, men nu vet han hur det funkar där ialla fall. Ska nog åka dit en gång till i vår då jag missa leta efter engångskameror, vanliga fotoalbum och papper. Köpte dock servetter, champagneglas i plast till välkomstdrinken plus en jäkla massa kläder =0)Jag är mer än nöjd och ser fram emot nästa tur dit.

• BoIs

Solen skiner och löven har alla börjat inta en härlig blandning av orange, gult och rött!
    Har skrivit en lite Ullaredslista där kameror och fotoalbum ingår. Hittade fina applikationer på panduro som jag skall klistra på. Hummm...har en känsla av att jag skrivit det innan...
    Jag håller delvis med er att tidningen inta var så jättebra och där var 4-5 buketter på en sida inget mer, lite synd. Annars är det ju mkt reklam i dessa tidningarna men det är ju relevant reklam för en bröllopstidning. Inte som i många inredningstidningar där det plötsligt kommer matreklam. Bilderna med klänningar och herrkläder tyckte jag var bra. Funderar på att ta en tur till Halmstad för att kolla in Hanna Morris..någon som varit där eller hört något?
    Puffar på min tidigare fråga om in-utgångs musik några förslag?

• GithKat

Vi har ännu ingen aning om vilken musik vi vill ha.. *suck* måste nog ta tag i det där snart..*S*

• BoIs

Är det mer än jag som "ser" bröllop överallt?
    Var på IKEA idag och där har ju julen kommit fram. Kom på mig själv att tänka -hummm är det något jag kan ha eller detta..
    Suck...

• GithKat

BoIs du är inte ensam om det problemet... ser bröllop överallt oxå..*S* Även jag var på Ikea för ett tag sedan och spanade in julsakerna...

• 22juli2006

Bols mfl

*skattar* ....brukar fundera på vad man ska lägga all denna "bröllops-tid" på när bröllopsdagen är förbi. Jag ägnar sååå mkt tid till detta, men det är kul!!

• BoIs

Har nu suttit och knåpat på inbjudningarna. Den blivande maken hittade ett typsnitt som låg i word som var kanonbra, han var inte lika förtjust i scriptina som jag. Men det nya blir alldeles utmärkt. Det får bli "vår" skrift på alla papperna. Edwardian script heter typsnittet.
    Skall ni ha samma papper på inbj, kyrkprogrammet och festen?
    Vi köpte ett jättefint på matton men det kostar ju 5kr/ark och det blir ca.50 inbj.kort, 80 inbjudna gäster i kyrkan och samma på festen,alltså 210 ark ca.1050kr. Är jag snål???

• BoIs

Skönt att det finns fler "tossiga" blivande brudar...men visst är det kul att ibland få vara lite crazy :)

• GithKat

verkligen inte snål.. jag har lagt ca 300 på våra inbjudningar. Hmm undrar om vi kanske valt samma typsnitt... kommer inte ihåg vad det hette som jag valde men snyggt var det =0) tror dock det var edwardian skript eller nåt.. hmm. Min sambo har en teori om att jag borde lägga min tid på skolan istället för bröllopsplanering.. håller nog med honom lite men det är ju så kul... så vad gör man då..*S* ja ni anar nog

• AnelP

Du är inte snål.Vi har lagt 500kr på våra inbjudningskort, 270kr på kyrkoprogrammen och ca 270kr på festprogrammen.

Svar på tråden bröllop juli 2006