• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • GithKat

Mi@: ni verkar slå på stort o vad skönt att ni tänker i samma banor. Hade varit hemskt om hon kört över era önskemål istället..brrrr. Vi fixar allt själva, men det hade varit gött att ha en som höll i allt åt oss, ska nog överlåta lite mer till svärmor tror jag...
    Du är inte ensam om att längta

• GithKat

Frk Frippe: Det löser sig säkert. Varför inte proväta en del av rätterna de har, så vet ni ialla fall vad ni inte vill ha. Sen är det bara att välja o vraka

• Överlycklig

Hejsan!
    Jag har hittat ett litet tryckeri hemma som ska hjälpa oss och trycka vår egen gästbok. Den kommer att bli i A4 format med en vinröd utsida (vårt färgtema är vinrött och guld). Och så ska det vara något kul på förstasidan, vet inte rikteigt än vad det blir. Ca 30 sidor och varje sida kommer att ha en ruta där foto på gästerna skall fästas i efterhand. Totalpris blir ca 150kr!!! Det tyckte jag lätt superbiligt!

Jag har varit lite off ett tag men nu känns det som om jag kommit tillbaka till mina bröllopsplaner... Min m2b är som några av er skrivit tidigare lite det ordnarsig... men nu när jag har varit nedstämd är det han som kommer och frågar, -har du inte planerat något nytt för bröllopet? puss på honom, han vet hur man gör en tjej glad:D

• GithKat

Överlycklig: det lät ju tokbilligt synd man inte visste det..*S* fast jag är nöjd med min bok, den blev jättefin tycker jag. Min gubbe har oxå han börjat fråga lite emellanåt och jag blir också väldans glad då och det märker han. Fick idag lista över hans kollegor, så nu ska han allt få pricka av de han vill ha med så gästlistan blir klar.
    Måste bara säga det här oxå med risk för att bli tjatig då jag skrivit det på min andra tråd om klänningar... jag har köpt brudskor idag och de är jättefina. Är visserligen begagnade men ser ut som nya. Så de var billiga och jag är super glad

• Blivande Fru!

GithKat;

Tack.
    Jag är från Växjö och bröllopet kommer att hållas här.
    Det blir kyrkbröllop och lokalen blir bygdegård i anslutning till Kyrkan.
    Jag har bokat dem nu också.
    Kollar nu klänning och fotograf, funderar på dukning och färgtema.
    Men vill ju ha koll på allt och min sambon tycker nog också att jag är ute och planerar i god tid, men han skrattar bara åt mig.

• BoIs

Solen skiner, löver börjar byta färg till alla höstens färger...och man planerar en av ens livs roligaste händelser...kan livet vara bättre??
    Välkomna Blivande Fru och Frk Fippe!

Var på Åhlens och tittade på deras fotoalbum eller vanliga pappers album i helgen. Där fanns en del att välja på, funderar...
    GithKat; Hur gick det i Ullared? Några fynd?
    Vi har fått pris på vår meny förrätt och huvudrätt 185kr/kuvert. Sedan tillkommer efterätten som en annan kock skall göra..hihi han har gjort den till nobelmiddagen...och oss...en underbar vit choklad mousse med bärsås..
    Vi gör med potatis och purjolökssoppa och sedan fläskfile som huvudrätt.
    Mi@-det låter som du oxså har samma tankar som oss...Hirrade några fina när man surfat runt här på BT, kak mappen börjar bli stor...
    En fråga...är jag sent ute om jag skall kolla på klänning i jan? Har ju några kilo till att gå ner..suck..vad tror ni?
    Vi har oxså bokat solist till kykan. En kille som enl. vår kompis, som är musiker, sjunger kanonbra och har ett brett register...känns skönt.

• BoIs

Ni får stå ut med mina stavfel..sorry men hjärnan tänker snabbare än mina fingrar kan skriva, pekfingrar...

• GithKat

BoIs: Visst var där massor att välja på Tro det eller ej men vi har inte varit där än.. hahaha gubben fick nojja när han förstod att rutten var planerad till lönehelgen..*S* Nu har jag bestämt att jag ska åka till näst nästa helg dvs den 15 okt.
    Lyx att få en kock som lagar maten..*S* Blir säkert jätte gott *nästan avis*
    Du är inte sent ute med klänning tycker jag. Är snarare jag och flera med mej som är tidiga..*S* jag kommer nog ha gått ner något kilo till den stora dagen tror jag, så min klänning kommer att sys in lite. Kostar en liten slant men det är det värt. Vilken modell hade du tänkt dej? Vi har oxå funderingar på solists i kyrkan men då blir det en vän till mej.

• BoIs

GithKat;Jag är inne på en enkel rak modell, har tittat lite här på nätet på balklänningar då de har den modellen som jag vill ha. Inget släp,pärlor eller något stort är min modell. Kanske något två delat.
    Hittade här på BT´s branch register en tillverkare som heter Watters, där fanns just min modell jag har i huvudet på balklänningarna. Finns olika färger att välja på, vill ju ha något cream, ivory, inte vitt!
    Se om denna länken lyckas;
    www.watters.com/product.php

• BoIs

Hur ser din ut? Har du någon sida vi kan kolla på?

Svar på tråden bröllop juli 2006