bröllop juli 2006
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Överlycklig: Självklart får du kopiera. AnelP har delvis rätt ang idén. Jag tänkte först göra placeringshjärtanen i cernitlera men sen fick jag tipps om leran av AnelP och körde på det. Jag har gjort ca 60 hjärtan och då använt 3/4 av all lera (1kg). Jag gjorde så att jag körde på pepparkaksmodellen. Kavlade ut leran tunt och tryckte ut dem med pepparkaksformar, de blir hårda som sten är de torkat. Sen målade jag dem i offwhite och skrev namnen med en silverpenna när färgen torkat. Glöm inte göra hål för snöre om de ska gå att hänga. Jag gjorde det med en skruv... Leran är köpt på Play Planet i Jönköping men finns säkert på hobbybutiker eller panduro.
Hensa: Välkommen hit, du verkar vara långt gången i din planering. Kul att ta med lite annan kultur i sitt bröllop särskilt om man som du har anknytning till det. Själva kör vi traditionellt svenskt... det är ju vår kultur..*S*
Förresten har du bild på kyrkan? HAde varit kul att se.
Kram på er tjejer/Katten
Hej Tessan...
Du skrev att du inte hunnit så långt...men de är nog lugnt. Jag gifter mej 6 maj å de enda vi gjort är att boka kyrka/ festlokal å präst. INGET annat är fixat än. Å jag är helt övertygad om att jag hinner!
hellan_jkpg:
Skönt att höra. Jag har också bokat kyrka och festlokal. Bestämt tärna, bestman, toastmaster och toastmadame. Prästen ska vi tala med i januari. Vi har även fixat dj och folk som fixar med mat och servering, eftersom vi inte ska ha catering. Just nu sitter jag och kikar på massor av inbjudningskort. Måste få lite tips. Vet bara att de ska vara i silver och vitt, som är mitt färgtema på bröllopet. Har bara kommit till planeringsstadiet på de flesta ting. Men jag får väl skylla på att jag har en 5 månaders gamal baby hemma som kräver lite tid.
tessan1/7-06: Helt klart godkänt skäl...
Ja vi har bild på kyrkan Ska jag skicka den eller lägga in den någonstans?
Hensa Lägg in den här som länk om den finns som det eller om du har den på bild på ex egen hemsida, msngroup mm
Hejsan några juliter här idag?
Nu é jag här..*S*
Har varit hos sväronen hela dagen och tapetserat. Min prins är såååå duktig fast han bara gjort det någon gång tidigare blev det jättebra. Är så stolt över honom.
Hur går det med planeringen brudar???? Själv sprättade jag på min schal i fredes, då den blivit lite felsydd enligt svärmor. Nu ska hon sy om lite så det blir nog bra tillslut. Tur hon kan för jag hade nog bara sytt mej i fingrarna... har tummen mitt i näven när det gäller sådant.
Hej alla julibrudar.
Jag ansluter till sälskapet. Har inte kommit så långt med planeringen men än finns det ju tid.
Den 8 juli är det dags! Det ska bli såå kul!
Den 8 juli spelas även bronsmatchen i fotbolls VM. Måtte inte Sverige vara med!!
Kram
HEJ Briden och välkommen!
Så det är bronsmatch den 8:e vet du om det är någon viktig match den 1/7? Jag ska gita mig då och hon som jag vill ha som frissa sa att hon kunde om det inte var så att Sverige kom till VM (vilket de gjorde) men om de viktiga matcherna startar först helgen efter så kanske hon kan... Hon skulle nämligen åka till Tyskland och titta..