bröllop juli 2006
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Boken blev jätte fin.. nu håller jag på med inbjudningskorten =0) ska låna svärmors dator o skrivare... hon hade fina teckensnitt i den.
Vi funderar på att gifta oss den 1/7... egentligen har vi bokat kyrka till midsommar, men det finns inga lokaler lediga...
Kan ni inte berätta allt positivt om att gifta sig i juli?
Åhh jo visst kan vi det..
Det är förhoppningsvis större chans till fint väder, man får en egen dag och firar inte bröllopsdagen samtidigt som midsommardagen. Ni har längre tid på er att förbereda bröllopet eftersom ni nu måst skuta på det. Många gäster är oftast lediga och kan komma (Men det gäller att vara ute i god tid med inbjudningarna).
För vår del är det att min sambo fyller år dagen innan och han vill inte fira sin 30 års dag, så han får en fru istället i present. Finns säkert massor av andra anledningar men här var några av mina.. Hoppas det hjälpte Tråkigt att ni inte hittar lokal nu när ni bokat kyrka. Hoppas det löser sig och att ni får en fin fin dag.
skuta.. ja jag seglar i hamn...
skjuta var det jag menade, staphar som en krata..*S*
Hej hej!
Jag är ny!!
Ska gifta oss 29/7-2006, har redan bokat kyrka och lokal.
Välkommen Blivande Fru.
Var ska ni gifta er och var ska festen vara? Och hur går den övriga planeringen? Själv har jag skissat på inbjudningarna nu och gjort en bok för gästerna att skriva i. Planerat maten och endel av dukningen. Jag längtar och min gubbe tycker jag stressar.. ahh är ju cirka 9 månader kvar... de går fort, men det tror inte han..*S*
Hej! Oxå ny här! Ni verkar vara ett gott gäng som liksom jag gifter er i juli nästa år. Vårt datum är 1/7. Bokning av kyrka och festlokal är klar, liksom cateringfirman (ska dit på provsmakning så fort det passar ). Hade lite spader innan detta var klart men nu känns det betydligt lugnare (men i de lugnaste vatten...).
Min blivande tycker däremot liksom din GithKat att det inte är någon som helst brådska men praktiskt taget någonting. "Det ordnar sig liksom"...hi, hi, skön inställning och han har förmodligen rätt i det men nog är det lite skoj alltid att planera och fundera!?
Välkommen du oxå Frk Frippe
Ja visst är det kul att planera och fundera. Min gubbe har oxå den där attityden att det ordnar sig. Vad ska ni ha för mat från catering firman då? Vi ska laga maten själva. Först tänkte vi ta fläskfilé som huvudrätt, men nu är det ändrat till svärmors kycklinggrattäng med ris som är super god. Blir enklare då vi lagar maten själva och ska ha det som buffé. Förrätt blir nog en laxtoast och efterrätt jordgubbar med glass. Sen tårta senare på kvällen.
Vi har inte bestämt riktigt vad för mat vi ska ha ännu. Firman har flera rätter som de rekommenderar till bröllop men sen får vi komma med egna förslag oxå. Kyckling till huvudrätt av något slag skulle inte vara dumt...eller fisk...eller... Du ser, inte mycket klart här inte. Men som sagt var "det ordnar sig" (tror jag )
Träffade bröllopsfixaren idag och det var så skoj! Fick en massa idéer av att sitta med henne och prata om våra drömmar och tankar. Har bestämt oss för att byta cateringsfirma nu till en som klarar av en paketlösning för samma pris som den vi redan kontaktat. Kändes lite taskigt att ringa och avboka dem då vi skulle träffas för att gå igenom menyn imorgon, men mycket mer tryggt att anlita en firma som enligt bröllopskordinatorn verkligen har erfarenhet av större bröllop. Och dessutom kan hålla maten varm trots att festlokalen är utan kök (vilket den andra firman var skeptisk till då den var mindre/hade mindre utrustning). Åh, vad jag längtar till att gå vidare med val av tårta nu! Kordinatorn som även har ett konditori beskrev,innan vi hann säga något om hur vi ville ha vår tårta, exakt den tårta vi ville ha! Känns så bra att vi verkar tänka åt samma håll kring den! En vit tårta med flera våningar med blommor på och höga, raka bottnar.
Längtar så till den 22 juli!