• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • GithKat

Så var det dags för BT-träff i morgon ohh jag längtar. Någon mer som vill hänga på? skriv in er på tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1249347.html

Till helgen ska jag nog fn se till å bli klar med mina inbjudningskort.. gahhh.. kanske shalen oxå blir klar. Snart dags att leta lite musik till kyrkan och sånger till partajet.. har visserligen endel roliga visor på lager men men alltid bra att ha att välja mellan. Kyrkan har jag ingen aning om vad vi ska välja..*suckar* någon som har bra förslag? skriv så tangenterna glöder tjejer för jag har ingen koll alls. Alla tipps är välkomna.

• Tess**

Vi ska gifta oss 29 juli 2006 och har bara bokat kyrkan, är jag sent ute?
    Har nu min blivande (plast)svärmor som håller reda på mig. Som tur är, hon är underbar.
    Ska någon på Bröllopsmässan på Grand Hotel 28-29 januari? Vi ska dit, ska bli jättespännande.

• BoIs

VAD KUL DET LÅTER MED EN bt TRÄFF SYND ATT DET ÄR LITTA LÅNGT:(
    Ang. musik val så blir det nog klassiska mendelsson och Trumpet som gäller på in och utgång. De är så pampiga. Som solo skall vi ha en kille som sjunger Josh Corbins låt...koller inte ihåg vad den heter just nu, och en solosång till ev. "From this moment" på sv. Sonen skall oxså sjunga någon sommarvisa. Sedan blir det ju 2st psalmer oxså.
    Tess**-Vi skall oxså gifta oss 29 juli!!! men ligger lite före i planeringen. Tänk på att boka det viktigaste kyrka, lokal och bröllopsnattsövernattning. Vi fick tänka om på övernattningen för det var redan fullt. man blir så besviken när det inte blir som man tänkt sig. Resten kan du ju fila på efterhand och få tips av dessa underbara vännerna här på BT.

• sannis

Hej!!!

Vi ska oxå gifta oss den 29 juli.

I den kyrkan vi ska/vill gifta oss i kan man bara boka 6 månader i förväg... SÅ jag ska se om jag kan ringa dom efter nyår...

Vad ska ni ha för färgtema?

Vi ska ha Svart, Vinrött och guld.

Kommer nog bli jättebra!

• BoIs

Vi kör på vitt och grönt. Har tyvärr aldrig varit förtjust i rosa eller lila som många kör med på sommarbröllop. Har nu en 4-årig dotter som älskar rosa, lila och glitter...suck...
    Sannis och Tess**- Var skall ni gifta er??

• sannis

Nee jag tycker inte heller om rosa och lila och sånt...

+ att jag absolut inte vill ha en vit klänning... så jag tänker köra med en svart med röda detaljer och lite guldbroderier... (ska få den uppsydd av en kompis)

Vi vill gifta oss i botkyrka kyrka.

Både jag och sambon döptes där + våran dotter, mormor o morfar gifte sig där. och att mamma konfirmerade sig där. och ja visst ja... min morbror och moster döptes där... Och allt av samma präst... Så jag ska försöka få han till våran vigsel med

• GithKat

Gillar inte heller rosa och lila, vi ska köra på rött, vitt och beigt samt silver.
    sannis vad kul med tradition.. vi kör på samma grej. Min M2B:s föräldrar har gift sig i samma kyrka och han och hans lillebror är döpta där.
    BoIs: tack för tippsen, pratade med gubben om det idag och det blir nog att vi pratar med kantorn om in och utgångsmusik. Ska sen fråga en väninnas man om han vill sjunga i kyrkan för oss.
    Tess** : tycker inte du är sent ute.. snarare vi andra som är tidigt ute

• sannis

Har funderat på Inbjudan...

Ska köra med svart botten... Som man viker liksom så att det blir som en öppning mitt på pappret... och öppnar liksom 2 "dörrar" åt varsitt håll... I ska vi ha ett vinrött papper där texten står i svart och guld. och på utsidan så ska det vara ett vinrött klistermärks hjärta modell större som håller ihop "dörrarna" och í ena hörnet ska det vara 2 små guld hjärtan som sitter lite på varann...

Kuveret ska även det vara svart med texten i guld och så ett litet vinrött hjärta i vänstra hörnet...

Blir nog bra tror jag!

• Bondromantiskt Juli 06

Hejsan!!
    Vi ska gifta oss 22a Juli nästa ar - ska bli saaa himla spännande!! Vi har boka kyrka, lokal, catering och mingelfotograf. Det känns som om vi redan har det mesta klart, men sa är det ju tyvärr alls inte... Har i alla fall ett hum om hur inbjudningar och trycksaker ska se ut. Tärnor och marshalkar är ocksa klara, tärnorna star dessutom för sangen i kyrkan (mina tva systra och min blivandes syster).

Rolig trad det här!!

• BoIs

En fråga...
    Vi skall ha genomskinliga kuvert men undrar nu hur vi skall sätta fast adress lappen för att det skall se snyggt ut. Vi vill inte ha någon etikett som hänger utanpå, finns ju stor risk att den försvinner.
    Förslag???

Svar på tråden bröllop juli 2006