bröllop juli 2006
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Nä, det gick inte riktigt.- Prova med att skriva in stylnr, i rutan under sidangivelserna. 2439...
Bols: den var ju jättesnygg. Enkel och vacker. Du kommer bli kanonsnygg om du tar den (särkilt färgen i cashmere var fin). Min klänning är mer av traditionellt snitt. Jag har några bilder på nätet, men det saknas en underkjol när jag provade den och tog fotona. En underkjol skulle göra att klänningen kommer ut mer och blir finare. Här är länken
spaces.msn.com/members/githis/
GithKat; Jättefin klänning. Oxså en enkel modell, men lite mer brudinspirerad om du förstår vad jag menar. Skorna var oxså fina, kan man ju ha nytta av sedan oxså.var hittade du dom? Ser inte begagnade ut..
kyrkan var helt underbar..jätte gullig.
Skall så småningom fixa en hemsida där jag lägger in lite av varje, det är ju alltid kul att kolla på andras så då kan man ju bjuda till lite själv.
Tjenixen... Vad vanebildande detta känns nu då, med forumet alltså (och bröllopsfixifixandet oxå förstås )?! Vi har bara pratat med de allra närmaste (och knappt det ännu) även om det är på gång så det känns bra att få dryfta lite funderingar med några som verkligen vet vad det handlar om!! Skoj, skoj...
...alltså ni andra som oxå verkar ha behov av att bolla idéer och tankar (som dyker upp då och då)...
Tack Bols, köpte faktiskt skorna idag och är mycket nöjd med dem. Jag har ingen aning om vart hon jag köpte dem av inhandlat dem. Förstår precis vad du menar med klänningen, en väninna som jag känt sen tidiga tonåren sa att det var en klänning för mej, hon borde veta då vi shoppat klänningar ihop många gånger..*S*
Visst är kyrkan söt. Den är helt underbar inuti oxå. Vi hade först tänkt ta den kyrkan vi tillhör här i Jönköping men den kändes förstor. Sen är det ytterligare pluss att min sambo är döpt i denna lilla och hans föräldrar oxå har gift sig där för 33 år sedan.
Tycker verkligen du ska lägga upp en hemsida är så roligt att kolla på andras och vi vill gärna se din Jag har även lagt upp en för gästerna på bröllops guiden. Där kan de gå in och kolla info om bröllopet samt mejla oss om det är något de undrar över.
Frk Frippe: Det är vanebildande detta med BT... så skoj och man får så många tipps och idéer. Endel kör på stort andra på budget (som jag o min sambo) och alla tipps är välkomna. Man liksom plockar russinen ur kakan och gör en ny av dem en aldelles egen.. mmm kaka nu blev jag godis sugen..*suck* jag som ska hålla igen....
Tjejer var är ni???
Kollar forumet varje dag men inga nya inlägg.
Har nu handlat alla kuvert och papper till inbjudningskorten. Skall handla band i helgen. Filar på solo sånger i kyrkan...inte lätt då det är två viljor inblandade, jag skall vinna....hihi. Har i alla fall bestämt oss för "You rice me up" och troligtvis "From this moment" fast på Svenska. Sedan är det tänkt att sonen ev. skall sjunga någon sommarvisa. Vi har valt mycket musik för det tycker vi om. Inte så högtravande kyrkligt utan finstämt och romantiskt. Ja, det kan det vara även om det är kyrkligt men vi är inga regelbundna kyrkobesökare därför vill vi ha det lite mer lättsamt. Det kommer även att vara fiol till "You rice.." och en kille som sjunger båda låterna. Sedan blir det ju oxså 1-2 psalmer. Har ni funderat på låtar i kyrkan?
Har ni tänkt på hur ni skall gå in i kyrkan? Vad har ni för låtar på in-utgång? Där har vi ingen aning just nu. Tips tas gärna emot.
Nä, nu är det snart fotboll men kollar inläggen i halvlek.
BoIs: håller med om att det är tyst här.. lite tråkigt att skriva monologer..*S*
Jag ska skriva ut inbjudningstexten på korten i helgen, sen blir det klippa och klistra av + skriva med silverpenna och stämpla i massor. Ska engagera tärnan i det hela =0) Har inte kommit så långt i tankarna kring sånger. Men jag vet att jag vill ha minst två sånger förutom psalmerna. Helst ska de sjungas av en väninnas man som jag vet sjunger bra. In och utgångsmusiken har jag nästan lite panik inför.. vet inte vad vi ska välja. Var på väg att köpa en skiva härom dagen på ginza men det blev lite dyrt med alla som vi beställde så vi plockade bort den... var nog dumt eg men men.. Har nu fått min gubbe att gå med på att åka till Ullared, blir på måndag om allt klaffar. Ska bli så kul att åka dit för alltid hittar man något, kanske en skiva med bröllopsmusik på
Skönt att se lite aktivitet på tråden!
Bols: Du undrade om musik i kyrkan... Vad tror du om att ha Concerning Hobbits som ingångsmarsch? Läste att någon annan här på forumet föreslog det och det lät rätt intressant. Jag älskar Sagan om Ringen och de mysiga hobbitarna (har en dotter som ser ut som en tvättäkta liten hobbitunge). Återstår bara att höra med m2b om saken.
Oj, va långt ni har kommit!
Inbjudningar har jag inte ens börjat titta på.
Min mor/far ska bekosta dem, så vi ska väl avvakta med det till efter nyår, även om jag gärna hadde velat börja
Ska prova massor av klänningar till helgen i alla fall, även sambon ska med och kolla vad som finns och kan tänkas.