bröllop juli 2006
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Bols: Jag läser till historie- och svensklärare på gymnasienivå. Har hunnit färdigt historian och har kvar svenskan som jag håller på med nu och examensarbetet.
Vet inte vad ni har för affärer där nere, säkert fler än här , men på Ohlssons tyg häruppe och liknande tygaffärer finns mängder med sidenband i alla möjliga nyanser och bredder. Köpte en hel del då min mamma skulle sy vår dotters dopklänning.
Sedan angående det där att man inte får boka förrän efter nyår kan det vara så att de helt enkelt inte har semesterscheman ännu. I vårt fall förklarade man att de skrevs först efter jul och att det därför var svårt ifall vi ville ha en speciell präst. Sedan visade det sig iofs att en annan sekrereterare redan låtit ett annat par boka en präst på vår ort, så då ringde de upp och lät oss boka en annan i förväg också!
bullisklubben: välkommen hit är en fördel om man är ute i god tid tror jag. Så slipper man stressa i sista minuten och glömma hälften.
Mi@: det löser sig med skolan.. ang bokning av präst fick jag samma svar som er att de inte hade klara scheman än.
Freddans fröken: vad blev det för klänning??? bilder? lägg upp länk här då så vi får se *nyfis* nyfis* nyfis*
BoIs: hmm håller nog med AnelP där om vart du kan köpa billiga sidenband.. Åhlens, tygaffärer som rear ut.. hmm beror ju på hur mycket du ska ha oxå.. varför inte kolla in jotex, Ellos mfl på nätet.
Kyrkan är bokad med egen präst från annan församling (hon döpte våra barn). Skulle hon ha semester vilket hon trodde eftersom hon brukar ha slutet på juli så har de två mkt. bra kvinnliga präster som "tillhör" kyrkan. Detta med semesterschema blir klart i feb. men kyrkan är bokad.
Kanon tips med sidenband, Åhlens har jag inte tänkt på.Siden bandet skall viras och knytas runt inbjudningskorten, ca.50st, så det behövs en heldel... Vi bor i Landskrona så det som inte finns här kan man snabbt och lätt köra till både Malmö och Helsingborg. Skall faktiskt ta en tur till Köpenhamn med den blivande mannen i december så då kan jag spana in där oxså.
Mi@-Skolan klarar du galant, det går ju upp och ned och examensarbeten är ju ingen höjdare men tänk vad skönt det blir när du är färdig med det:) Kämpa på tänk framåt!!
Freddans fröken; jag sällar mig till GithKat...hur ser klänningen ut???
Köpte nya nr. av Bröllopsmagasinet idag och där var en hel del klänningar. Känns skönt med en tidning som komplemet till BT, bra att ha när sambon spelar poker och man inte kan sitta här och kolla runt.
Åh, har nya numret av bröllopsmagasinet kommit? Måste åka in till stan och köpa ett exemplar i morgon då! Har längtat! Har ändå fulla nattduksbordet med gamla tidningar från 2005. Köpte en engelsk tidning som var jättebra. Tyckte faktiskt att den höll bättre klass än de svenska, nackdelen var att man ju inte kunde anlita annonsörerna. Å andra sidan bor man i norra delarna av landet är det få annonsörer i tidningar som man har tillgång till i alla fall!
Jag köpte den idag när jag var och handlade*L* stod att det skulle vara bröllopsbuketter med i den men det var det ju inte:(
Vad trist att det inte var med det som utlovades. Tycker i alla fall att magasinet är betydligt bättre än Allt om bröllop som är sprängfylld med reklam och skum layout. Där får man för sig att artiklar och tips har lagts åt sidan för reklamen.
Förresten, undrar om deras (Magasinets) hemsida har bytt till den nya tidningen idag också?
Jag köpte bröllopsmagasinet i förra veckan och var inte imponerad. Väntar spänt på de andra tidningarna som komma skall. Visserligen var den inte dyr men, reportagen var urkassa och som du sa AnelP: inga brudbuketter.. Saknar fler intervjuer med folk och mer djupgående reportage. Flera artiklar var inte utsatta i innehållsförteckningen riktigt dåligt tycker jag. Sen hittar man mer info om seder och bruk på nätet än i tidningen. Jag gör tummen ner för den
Tummen upp blir det istället för min sambo då vi faktiskt ska åka till Ullared idag. Hoppas hitta lite billiga kläder samtt mer grejer till bröllopet. Även svärmor får en tumme upp då vi nästan är klara med min schal. Den blir såååå fin
Kram på er tjejer nu ska jag snart bege mej ut i bilen.
Lycka till i Ullared. Jag var där för snart en månad sen och inhandlade grejer till brölloppet, bla fotoalbum superfina för 29.95:-/st samt engångskameror...
Några Juli brudar idag?
Jag måste säga att jag också blev besviken på tidningen. Den var riktigt usel och höll inte alls vad framsidan lovade! Trist. Den förra tidningen var mycket bättre, den här var ju bara reklam och pytte-pyttesmå artiklar med text i storlek 5 ungefär! Nej, verkligen bortkastade pengar tyvärr... blir nog till att köpa engelska tidningar hädanefter!