bröllop juli 2006
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Mi@-Synd att du inte fick rätt på det. Maila BT och fråga om råd.
Den lilla byn heter Jörn. Vet int hur stor den är men den kändes väldigt liten...Kusinens svärmor bor fortfarande kvar i Skellefteå, har jag för mig, men kommer inte ihåg vad hon heter...Gun...
Hur kommer det sig att ni skall gifta er i mörrum om ni är från Norrland?
Va' kul att hitta fler som gifter sig i juli nästa år. Blir lite avundsjuk på allt ert planerande. Själv har vi tänkt åka iväg utomlands (Capri) och siktar på 15/7-06 men har inte spikat något exakt datum än eftersom det inte går att boka riktigt än. Men idag har jag bestämt tyg och tagit mått till klänningen - det bara killar i magen när jag tänker på det!
God fredag allihopa
Mi@, min vovve e från Burträsk... coolt
Jag har f ö 4 tärnor, d va så svårt att "välja ut" någon av dom. Dom betalar sina kläder själv och vi står för hår och smink. Fast jag vill nog vara med så mycket jag kan å bestämma vilken färg och typ på klänningen. Dom blev överlyckliga alla när jag frågade.
En fråga: Om min kille har två killar ( ) som ska vara marskalkar - måste man ha någon bestman? Svårt för honom oxå att välja en av dom...
En till..: Vet ni om några bra sidor på nätet där man kan få uppslag om dukning osv? Killen vill ha grått och gult, och jag skulle gärna vilja se hur det kan se ut.
Det är fredag, solen skiner och jag står på benen igen...Dottern däckad...suck...
Jessie76- Min blivande har 2 marskalkar, det är ju detsamma som bestman men mer försvenskat. De följer honom hela dagen båda två, som mina tärnor,2st, gör med mig. Våra barn som skall vara näbbar är hos min syster som fixar till dom och lämnar dom hos mig i frisörsalongen sedan. Mitt följe åker med mig och sambon och hans marskalkar står redo och väntar inne i kyrkan. Så är det tänkt i alla fall men det kan ju ändras.
Ang dukning kolla här på BT eller matha Stewarts hemsida som tidigare blivit rek. här på BT där finns massor, lite för mkt amerika men man har ju grunden och ideerna..
Seppan: åhh vad härligt att åka utomlands, min gubbe ville det men jag önskade faktiskt att vara hemma. Fast visst hade det varit mysigt att gifta sig så oxå.. tror vi får göra om det ganska snart igen för det finns väl inget som förbjuder en att göra det?
Bra tipps om dukningar, tackar för det Bols, sköt å höra att du kryat på dej =0)
Bols: Nej, vi är inte från Mörrum... var står det? Du kanske tittat på fel brudpar?
Jörn, det är faktiskt ett litet samhälle, och ingen by, en bit nordväst om Skellefteå. Har en moster som bor där. Burträsk där jag kommer ifrån är ju längre söderut i kommunen.
Jessie 76: Kul att din hund är härifrån trakterna. Från själva orten eller någon by utanför? Vilken ras är det?
Mi@-Sorry det var nog fel brudpar...Kollade bara in "vårt" datum 29,e och där var en maria och andreas-mörrum...sorry...
Githkat-Tack för din omtanke, det värmer:)
Har blivit inspirerad av er tjejer att redan börja med inbjudningarna. Skall köpa material nästa vecka, blir ju en massa papper då vi vill ha samma till inbjudan,kyrkan och festen...suck...
Har varit på Panduro och beställt transparenta kuvert och vi vet nu hur vi vill att korten skall se ut. Får väl ägna mig åt att pyssla lite framöver...kul!
Bols: Okej Intressant med ett till brudpar med samma namn... å andra sidan har man väl inte världens mest ovanliga namn heller!
Oj, oj... klockan är jättemycket och jag borde ha arbetat på min hemtenta i språkriktighet istället för att sitta här hela natten! Någon som är bra på svensk grammatik? Håller på att bli galen av alla finita verb, dativ, satsadverbial, huvudsatser osv.... GAAAH! Har lite tidspress måste vara färdig innan måndag trots att vi egentligen har till på fredag på oss att arbeta. Ska nämligen till Stockholm på tisdag och är borta ända till på söndag (m2b springer Lidingöloppet). Inte kul att sitta med hemtentan där!