• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • GithKat

Välkommen Blondi. Klart du får vara med Vi har oxå fixat de stora bitarna men har som ni en hel del kvar att göra. Vi fixar egen buffé och jag nästan fasar inför inhandlingen av grejerna till den. Tur man har svärmor i närheten som hjälper till.

• Blondi

Hej
    Jag är raka motsatsen. Är glad att svärmor bor långt bort så jag slipper hennes "hjälp"

• GithKat

Det där med svärmor och svärfar är nog både positivt och negativt. För vår det är det mest positivt och jag tycker det är skönt att det är så. Jag saknar min mamma jättemycket i allt planerande. Visst jag försöker hålla henne aujour men det är svårt att få till allt över telefon hur man tänkt sig. Så svärmor får ta en hel del och hon gör det bra som tur är. Tycker det är tråkigt för de som inte har så bra relation till sina respektives päron, men man kan inte gå ihop med alla människor och släkten väljer man inte... då är det bäst att inte vara för nära varandra
    Hur långt har du kommit i din planering Blondi? är gubben din med i planerandet eller tar du hjälp av andra?

• Överlycklig

Det har diskuterats en del angående päronen... jag har UNDERBARA svärföräldrar, alla tre... (min m2b har skilda föräldrar och mamman är omgift)och de hjälper oss sådär lagom, de frågar, hjälper och kommer med förslag...jättekul..

dock kan jag inte skryta med att min m2b har underbara svärföräldrar (mina föräldrar) nog för att min mamma hjälper till och är helt till sig, men nästan lite FÖR mycket. Min pappa har jag nyligen brytit med och han kommer inte att deltaga vare sig på mitt bröllop eller i mitt framtida liv, det finns ingen plats för honom.

Många kanske tror att "det hinner nog ordnasig" men jag lovar, inget kan få mig att återta kontakten med honom, han har gjort mig FÖR illa. Och visst känns det jobbigt att inte ha kontakten med en person som man vuxit upp med och visst känns det konstigt mot min kille att han inte har lika fina sväror som jag har, men då måste man tänka (som någon av er skrev innan) man har ju inte valt sina föräldrar, och min kille är ju tillsammans med MIG och i vårt fall mår vi båda bättre av att inte dela vårt liv med pappa.

Just nu är det ända problamet vem som skall sitta intill mig under middagen... men det löser sig nog.. jag har flera kandidater..

Oj, nu har jag gjort det igen...skrivit så där jobbigt långt så att ingen orkar läsa...sorry!

• GithKat

Överlycklig: Jag förstår dej till 100 % jag har inte heller någon kontakt med min far då han oxå sårat mej väldigt mycket. Han har gjort sina val och jag gör mina. Han är inte inräknad i det valet. Jag kommer inte heller att bjuda min ena bror och hans respektive då det inte skulle fungera att ha dem med övriga familjemedlemar samt att han tar parti för min far.
    Nu har jag turen att min mamma gift om sig med en underbar man. Tyvärr är han sjuk, men förhoppningsvis kan han vara med och sitta vid honörsbordet. För din del tycker jag du ska ta en person som känns nära och rätt för din del. Man kan inte alltid vara tillags för alla andra människor och godta allt de gör, man måste må bra själv oxå.

/Kraaaaam Katten

• Överlycklig

GithKat: Ja jag håller med dig, man MÅSTE tänka på sig själv!!! Och jag har kommit på att det är helt OKEJ!

• GithKat

Precis, det är ok att göra det. Annars orkar man inte med sig själv. Ibland tror jag att vissa människor tar så mycket energi från andra, kanske är de omedvetna om det själva. Saken är den att man måste sätta stopp ibland. Annars dukar man själv under. Jag har efter många år lärt mej att säga stopp. Men det har kostat på, tror dock att jag blivit starkare av det. Det blir nog du oxå även om det kan vara smärtsamt.

Många kramar/Katten

• Hensa

Jag är väldigt bortskämd, har hjälp i från både min mor och min sambos mor samt han själv, sen har jag även haft kompisar som erbjudit sin hjälp. Vilket känns väldigt bra att veta att det finns folk runt mig som stöttar mig Dock kanske min mamma och min moster är lite för ivriga i bland på att hjälpa till och inte alls har samma smak som mig när det gäller klänningar mm *s* men, men då har jag svärmor i stället som stöd bakom mig för hon vet att Henrik och jag har samma mak på saker...gammalt
    Ska kika och se om jag kan lägga in bilden....

• GithKat

Hensa: Du är lyckligt lottad. Ohh ja lägg gärna in länkar till bilder

Svar på tråden bröllop juli 2006