bröllop juli 2006
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Bols: Tack! Japp, alla är äntligen klara (tror jag... kommer hela tiden på nya personer som vi glömt att skicka till!). Blev ca 70 kort på ca 150 personer... dock tror vi inte att så många lär dyka upp!
Eilenna...
Du menar inte att du har lyckats med detta på 3½ månad?? Stort grattis. Ja, du har verkligen inspirerat mig. Morgonpromenader har jag tänkt på men tror att det blir på kvällen istället går upp 6.15 varje dag och känner inte för att gå upp en timme tidigare. älskar sängen för mkt. Nästa lön skall jag köpa mitt terminskort på kickboxen igen.
Maten kör jag som du men slarvar på helgen. Vi är 2st som väger oss varje tisdag på jobb det är bra för då pressar man varandra lite. jag skall tänka på dig och köra lite hårdare. Skänka dig en extra tanke på helgerna...hihi.
Mia@...
Vi är uppe i ca. 80 pers att bjuda så det blir ca.45 kort att pyssla med. har lite tankar på hur det skall bli. Bollar lite ideer med min blivande make.
Hej alla! Vad långt en del av er har kommit i planeringen. Vi har bestämt datum 30/7-06, vart vi vill gifta oss (men fått problem med präst/vigselförättare), skrivit gästlista, köpt mönster till min klänning.. men det är väl i stort sett allt. Lycka till alla!
Hej alla glada! Hoppas ni haft en bra helg, utan alltför mycket planerande
Själv har jag vart på fest - mådde som jag förtjänade igår jag oxå :(
Håller oxå på med hyddan (kroppen allzo) men e precis i början så... En gigantisk eloge till dig som lyckats så bra, keep up the good work - du har verkligen inspirerat mig oxå, tack
Går för övrigt just nu en kurs i InDesign via jobbet, och där ser jag att man verkligen kommer att kunna göra inbjudningskorten själv - perfekt!
Hello girls...
Kul att se att det går frammåt för er alla. Har själv hämtat och provat klänningen i helgen. Ahhh den är så vacker samt planerat och planerat. Min gubbe tycker svärmor och jag går in på smådetaljer förtidigt.. det tycker inte jag..*S* är inte ens 10 månader kvar och jag har inte lust att stressa.
Jessie76 Jag önskar jag hade indesign på min dator, då hade jag oxå gjort inbjudningskorten där. Har provat att pilla i word men det blir för jäkla dåligt helt enkelt, så det blir till att skriva för hand på inbjudningkorten istället. Ska däremot boka tid med en väninna som jag vet har indesign, hon har lovat att hjälpa till å göra festprogrammen och vigselprogrammet.
Lycka till alla med era planeringar
GithKat
Bor du nära eller i stockholm?
Kanske ska på besök? På Matton i deras nyöppnade butik på Norrlandsgatan kan man köpa massor med saker till inbjudningskorten!
Dom har även fem fulla pärmar med färdiga inbjudningar som man kan titta på och få massor med inspiration från!
Det är ju roligt att göra i datorn oxå förstås, men det e lite "kuligare" med handgjorda tycker jag!
Och det där med att klippa och klistra gör ju att man känner sig som ett barn innan julafton igen!
Eilenna :
Jag bor i Jönköping och kommer inte åka till Stockholm vad jag vet. Har via en vännina hittat en liknande butik här, där de hade massor av tippspärmar att hämta inspiration i. Jag kommer göra inbjudningskorten för hand men övrigt material ska göras i InDesign. Funderar faktiskt på att lämna det till skolans tryckeri (Högskolan Jönköping) för utskrift. Om jag fixar papper själv så är det enkelt att få dem upptryckta där. Billigt oxå. Nackdelen är att det måste omvandlas till pdf filer om tryckeriet ska kunna hantera filerna. Och mina erfarenheter av det är att vissa bokstäver kan emellanåt försvinna i tomma intet. Om detta beror på InDesign eller Adobe Readers programvara vet jag inte. Att det inte beror på skrivaren vet jag eftersom jag provat skriva ut flera arbeten på olika skrivare. Har ingen lust att vissa ord inte trycks ordentligt om jag nu lägger ner så mycket arbete på det hela... jaja vad jag tjatar..*S* det ordnar sig nog. Tur jag har min väninna ialla fall som har InDesign och att jag får låna hennes dator
Åh, är så nöjd! En vänlig själ här på torget har fixat Darlene Loves toppenlåt "Today I met the boy I´m goin to marry" till oss! Den är så himla fin och varit helt omöjlig att få tag på i skivbutiker både på internet och annorstädes. Har ni inte hört den så måste jag bara tipsa om att den är jättefin... Den var i övrigt med i Brudens far. Om ni andra vet hur den går kan ni gärna få tipsa om hur man ska använda den under bröllopet! Passar inte att dansa till kanske... men måste bara ha med den!
Har fixat två brudtärnor nu och en tredje ska höra av sig. Är superlycklig över att de två som tackat ja självmant velat stå för allt själv (frånsett om jag skulle vinna på lotto eller triss har de sagt). Nu blir det ett riktigt drömbröllop där vi ska umgås hela dagen och bli makade, få håret uppsatt och äta lunch ihop medan brudgummen tas omhand av bestman. Är så glad!
Mi@: åhh vad kul, själv vet jag inte vad vi ska ha för musik, det enda jag vet är att jag vill ha en god vän till att sjunga "det vakraste" i kyrkan. Som tur är har jag en snäll bror som fixar musiken till festen så det blir nog ett ordentligt party. Vi har fixat toastmaster och bestman och brudnäbb. Ska fråga min väninna om hon vill vara tärna, kanske blir två vet inte ännu. Jag förväntar mej att de fixar egna kläder allihopa. Ahhh ska bli så kul jag läääängtar efter att få använda min klänning och säga ja till min gubbe inför alla. Kan det inte bli juli 2006 nu....*S*
Goddagens tjejer...
Tittar in på BT på väg till sängen. Är urkass...förkyld, halsont, frossa, varm och hes...suck...tur man inte skall prata här.
Filar lite på sångare till kyrkan. Vi vill ha en kille med lite djup i rösten, skall sjunga ..hum...ja, vad hette den nu...Killen som sjunger heter Josh något. Men den är vacker sedan skall vi ha en solosång till som vi inte är klara över och tillslut skall sonen sjunga någon sommarvisa.Vi har oxså bokat in ett band till festen och har en del färdiga skivor klara att ha när de tar paus. Toastmastern och marskalkarna är klara, jag har mina tärnor klara men de får inte förfrågan förrän i julklapp...Nä nu får ni ursäkta men sänger kallar just nu mer än forumet..sorry..ha det gött vi hörs:)