bröllop juli 2006
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Tack! Det är ju alltid kul att växla ideer och tips med folk i sin omgivning.
Hur tidigt börjar ni andra med brölopshäftet? Och vad ska ni ha med? Jag tänkte skriva mycket kort om varje gäst, men vet av erfarenhet då jag hjälpt en annan brud att det lätt blir många sidor... men jag vill ju gärna ha något mer i, dock inga barncitat eftersom det var det vi hade i hennes häfte samt två-tre låtar.. TIPS?
Har ännu inte ens tänkt på bröllopshäftet.. tror det blir väldigt enkelt i ett vanligt enfärgat papper dock ej vitt. Imorgon släpps bomben och jag börjar bli ruggigt nervis.. kommer nog sova dåligt utav bara den..*S* tänk på mej tjejer... var förresten och köpte lite papper idag till inbjudningskorten.. ska pilla med dem lite längre fram... *aaahh* så nervis tur man kan skriva av sig här...=0))
GithKat: Hoppas att allt gick bra idag när ni berättade, det gjorde det säkert. Förra veckan var det jag som var nervös hela helgen, medan våra föräldrar hade misstänkt det hela tiden..hi, hi så det kan gå!
Måste få berätta... nu har jag köpt klänningen!!!! Känns stort, ungefär: Nu är det på riktigt! Det blev en Ivoryfärgad axelbandslös klänning från Forever Yours. Den är mycket åtsittande i livet, vilket är smyckat med pärlor och "silver"stenar, nedanför bysten är den draperad snett. Sedan har den ett långt släp (begriper inte hur jag ska klara av att dansa i den! )Köpte även en tiara i silver och med pärlor. Är så himla nöjd, fick dessutom klänningen för hyrpriset trots att den aldrig varit uthyrd i den storleken!
Githkat: Hoppas att det gick bra för er då ni berättade. Själva tänker vi nog skicka inbjudningskort redan denna vecka till de närmsta.
Är det för tidigt? Kom nämligen på i kväll att både m2b´s storasyster och styvsyster ska ha barn lagom till slutet av denna måndad/mitten av oktober då vi egentligen tänkt skicka ut korten. Känns lite trist att berätta vår stora grej mitt bland barnafödande. Det förtar liksom grejen... eller vad tror ni? När man gifter sig vill man ju vara lite ego och få lite positiv uppmärksamhet!
Klistrar in länken där en bild av min klänning finns!
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1233121.html?www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Tack tjejer. Då var det sagt var gubben som fick klämma ur sig det eftersom det var hans föräldrar.. "Svärmor sa -jasså vad trevligt ni har min välsignelse" Sen var det inget mer med det.. precis som om hon väntat på det hela. Hon är rolig hon. Svärfar höjde inte ens på ögonbrynen. Han sa bara jaha. Hehehe hade nog oroat mej i onödan. Nu är det bara min mor kvar.. det får jag ta över telefon. Ska be mammut att sitta ner för hon kommer börja tjuta glädjetårar.. hehe det gjorde hon när jag ringde o sa att vi förlovat oss. Sen får övriga vänta på nyheten. Ska njuta lite för oss själva först. Mi@ grattis till klänningen, den var jättefin. Tycker du gör rätt som skickar ut inbjudan redan nu om det väntas barn bland gästerna. Nä nu ska jag tassa bort till min älskling och ge honom en puss.
Kram på er alla
Åh vad bra att det gick bra för er att berätta! Träffade både en min svärmor, svärfars familj och en svägerska och lyckades knipa mun även när de frågade om vi inte hade något nytt att berättta. Tro mig, det var svårt!
Överlycklig,
en jönköpingsbrud här som ska gifta sig i oktober 06 men som snikade in sig på denna tråden. Vi har funderat på att gifta oss i vackra Hjo, er lokal låter intresant, har du lust att dela med dig om vad det är för nån?
förstår dilemmat Mi@.. hade samma problem när vi hade betsämt att vi skulle förlova oss...
Ängla: av vilken anledning väljer ni Hjo? har aldrig varit där men det är säkert vackert (tycker faktiskt hela sverige är vackert)
Hmm funderar på om jag ska ringa min mor och berätta att vi bokat datum..*S*
HEJ!
Ängla: lokalen finns på www.ruder.se och vi kommer att vara i magasinet eftersom vi blir ca 100 gäster. Det är SÅ otroligt vackert där och ägarna är underbara. Dock ligger lokalen utanför Tibro, mot Hjo. Jag Hjo är VACKERT, vilken kyrka har ni tänkt er? Det finns så många fina här, Både norra och södra fågelås är jättefina på två helt olika sätt, norra är STOR kanske 400-500 platser medan södra är en liten mysig tråkyrka ca 200platser.