bröllop juli 2006
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
GithKath & Överlycklig,
alternativet Hjo finns med för att min sambo har rötter där, dock lutar det åt Jönkjöping då vi bor här och det är smidigare för alla som kommer från sthlm/malmö/göteborg.
MEN Hjo är som sagt så himla mysigt. Ska det blir bröllop där ska det nog va inne i stan.
Känner du till några ställen Överlycklig?
Kyrkor, hm, är vi inne i stan är det mycket möjligt att vigseln blir i Hjo Kyrka (heter den väl?) den stora för då kan man promenera därifrån till stället allsesammans. annars är också jag väldigt förtjust i södra fågelås den fina träkyrkan!!
Överlycklig, nä å vad fint det var verkligen!!! Nu blev jag ju sugen i alla fall... Vilken kyrka blev det nu för er? Får man va fräck & fråga lite priser? Vi gifter oss ju först i oktober så jag hittade bara denna sida av en tillfällighet. Vet du hur många rum de har som folk kan sova i? Finns det annat boende i närheten för blir det bröllop där måste typ alla 80 pers ha nånstans att sova.. Hur löser ni det praktiskt med frissa, i Tibro då? Många nyfikna frågor blev det...
Förresten blir vi nog närmare 90..
Nu har jag fixat inbjudningskorten! Tog ett bra tag framför datorn!
Åhh vad du är duktig Mi@. Jag har kommit till att köpa in pappret..*S* har lite idéer om hur det ska se ut. Hade tänkt ta en väninna till hjälp och sitta å pyssla lite. Försöker bli klar med gästlistan.. måste dra ner antalet för det blir både för dyrt och för många som det är nu. Är på gubben med blåslampan att han ska bestämma sig vilka han vill ska komma..*suck* Tycker det är tråkigt att inte kunna bjuda alla som man vill, men så är det ibland. Får se till att det blir destoroligar med de som kommer
HEJ!
Ängla; klart du får fråga.. det är bara kul om jag kan hjälpa dig.
Vi kommer att gifta oss i Korsberga kyrka utanför Hjo eftersom det är där vi bor, en liten vit ljus träkyrka.
Åter till drömstället Ruder: Vi kommer att hyra magasinet som är i tre våningar. Bottenvåningen består av en liten hall där man kan hänga av sig sedan går man upp för trappan till mellan planet, där finns det pentry och bar. Det är här som vi kommer att ställa upp maten och senare även dansa här. Sen på översta våningen (det är där som bilderna inifrån magasinet är taget) kommer vi att sitta. Lokalen är långsmal så det blir ett honörsbord med 6 platser och två LÅNGA tungor, totalt får 96 personer plats.
Sedan kommer vi att vara lite i trädgården, vi har lite ideer på aktiviteter när det börjar skymma... Jag vet inte antalet rum, men ägarna är VÄLDIGT tillmötesgående (det är nästan så man tror att något inte stämmer, men det gör det tydligen, jag har hört mig för och de är verkligen seriösa) så de kommer att ge er allternativ på annat boende. De vill alltid att man kommer dit först innan man bestämmer något, de ger inga priser per telefon utan det beror på hur stor del av gården ni vill använda och hur mycket/lite hjälp ni vill ha av dem. Men vi kommer inte att betala något överpris, helt ok pris tycker jag.
Jag vet inte hur jag ska göra med frissa... det finns flera i Tibro men jag tror att jag ska ringa runt och höra om det finns någon som kommer hem och gör iordning mig hemma. Tidigare var jag inne på att låta en kompis ordna det, men nu har jag nästan bestämt mig för att ha krona och slöja och då är jag rädd att vi inte får fast de ordentligt... vore ju hemskt om jag tappade under vigselakten...
Du undrade även över andra ställen i Hjo, det är lite sisådär med det. Det finns Park mitt i Hjo som är en STOR fest lokal typ folkets park men bara inomhus. Bra kök (du får ordna allt själv här finns porslin tror jag och STOR diskmaskin) och gott om plats men romantiskt eller speciellt? Nej. Dock billigt om jag kommer ihåg rätt 1000-1500 eller nåt sånt tror jag.
Sen finns det byggdegårdar men den ända som jag kommer på på rak arm är Korsbergas och då är du 1 mil utanför stan... och inget mysig, dålig standard och dyr, 1000 kr för en tom tråkig lokal, utan fungerande kök...
Om du undrar över något så är det bara att skriva igen eller maila mig (läser mailen oftast dagligen) lu03anda@hlk.hj.se
Hälsningar Alexsandra
Hej.. Får man vara med i Juli-gänget? Jag är dock inte från Jönköping utan bor en liiten bit längre norrut
29 juli smäller det för oss iallafall, och jag vet inte hur det är med er andra men jag får hela tiden kommentarer om att jag är så tidig med planerna... Jättetråkigt tycker jag
Ska iallafall till sömmerskan imorgon för planering hur den ska se ut, men jag har inte en susning hur jag vill ha den... *suck*
Överlycklig, tack för all info, jätteschysst! Vi får väl fundera & sen ringa dom & boka ett möte!
Vi är rätt intresserade av att göra så lite som möjligt själva, men det finns kanske ingen sån festvåning inne i Hjo som fixar allt & där så många får plats?
Jessie76...
Vi skall oxså gifta oss den 29 juli, men jag bor i södra delen av Svearike...
Hur långt har du kommit i planeringen?
Ängla; På Ruder bestämer DU om ni vill göra allt eller inget. Det går jättebra att köpa ett färdigt paket om det är det ni önskar. Det vill dock inte vi utan vi vill hålla nere kostnaderna.
Hotellet i Hjo gör även paket för bröllop, kan dock inte deras hemsida men det går säkert att söka. Där kan ju även alla bo och så har ni utsikt över vättern.
Jessie76; Välkommen ,jag kommer inte heller från Jkp, utan Hjo så jag är nog också en "norrläning" i detta samanhang. Får man fråga vart du kommer ifrån?