• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • GithKat

Oj vad alla skriver här på min lilla tråd =0)Verkar vara många som kommit en heldel på vägen när det gäller planeringen. Själv har jag faktiskt varit och köpt klänningen, nästan klar med gästlistan. Fixat papper till inbjudningskorten. Varit och kollat på lokalen (hoppas vi får ha den) Preleminärbokat menyn och ska snart provfixa den. Fixat toastmaster och bestämt mej för vilken av vännerna som ska vara tärna. Kan bara säga att jag är såååå nöjd med klänningen. Provade den igår hos svärföräldrarna med hjälp av svärmor. Hon tyckte också den var kanonfin. Klänningen kommer hänga hos dem tills april då den ska in för en sista korrigering. Är nog tur den hänger där annars hade jag nog svassat runt i den varje gång gubben inte är hemma
    Läste här att det visst är fotbollsVM eller nåt. Tur de flesta av mina vänner inte är fotbollsgalna utan helt klart kommer på vårt bröllop. Det finns ju video och DVD man kan spela in på om man nu måste se matchen....

Lycka till med planeringarna och kramis på er alla.

• Överlycklig

Vad kul att du är nöjd med kläningen! Vart hittade du den? Själv är jag helt lost vad det gäller modell. Har varit i skövde två gånger men har inte fått den hjälp jag önskat (eller rättare sagt ingen) finns det några bra ställen i Jkp? Jag läser nämligen där ett litet tag till så jag skulle ju lika gärna kunna prova kläning där.
    Hur ser din kläning ut?

• Eilenna

Hej tjejer!

Hoppas ni har haft en bra helg!
    Själv hade jag en kanonkväll med tjejligan igår så idag man mår som man förtjänar...
    Jag har köpt lite papper och tillbehör för att göra några exempel på inbjudningskort och har nu knåpat ihop tre stycken.
    Det var verkligen jätteskojigt! Som att vara tillbaka i skolan med allt klipp och klistra!
    Jag trodde innan att jag direkt skulle se vilket kort jag skulle välja men ack så fel jag hade! Så nu sitter jag här med tre kort som jag gillar lika mycket...
    Vilka trevliga problem man kan ställas infö i bröllopsplaneringen...
    Hur ska ni göra med era inbjudningskort? Jag kanske behöver ännu fler alternativ att välja mellan!

• GithKat

Överlycklig: Jag hittade den på Kristina Brud och fest här i Jönköping. Den är inte så urringad framtill.. modellen är en papillon och liknar denna klänning Den har dock korsettsnörning där bak och är nog lite vidare när jag har en extra underkjol på.
    www.fest-o-brollopsguiden.nu/skogmapp/skogbild/brudklan/p9075l.jpg
    (funkar inte länken kopiera den och klistra in den i adressfältet)
    Tycker verkligen du kan gå dit och kolla. Behöver inte boka tid på KB&F sen har du ju MaNi som enbart säljer Nixa klänningar. De kan du se på nätet först och sen boka tid för provning.

Eilenna : önskar det samma för dej.. du verkar ha haft fullt upp..*S* har ännu ingen aning om hur mina kort ska se ut, vet bara färgerna. Tror alla blir olika och det är ju isig ganska kul oxå. Ska nog försöka göra lite personliga kort till var och en. Hoppas du kan välja nu

• Eilenna

Vilken vacker klänning!
    Har inte hittat någon än.
    Är i bantningstagen nu så jag vet inte om jag vågar köpa någon nu.
    Skulle ju vara perfekt om man hittade någon nu på rean, men om allt går som jag planerat så ska jag gå ner 15 kg till bröllopet.. Kan ju bli lite knepigt då med storleken...
    Har tappat 16 redan så jag litar på att jag ska kunna tappa iallafall 10 till med all säkerhet.

Tanken att skicka olika kort till alla har faktisk slagit mig också!
    Kan nog bli ganska kul!

• pokerface

Hej!

Jag skas oxå gifta mig 15 juli. Har börjat lite smått. Nästa steg är väl inbjudningskorten. Tänkte köpa på Panduro och göra själv, men en arbetskamrat sa att det kunde vara billigare att beställa.
    Någon som kan ge tips?

• GithKat

Eilenna: Tack
    Det bästa är nog att det är korsettsnörning i ryggen. Känner att jag inte behöver oroa mig för vikten direkt nu även om klänningen nog sitter finare om jag går ner något kilo till. Fast jämfört med vad du gått ner i vikt är det en bråkdel, du har ju tappat massor i vikt. Hoppas det går lika bra i fortsättningen och att du når ditt mål.

När är det du ska gifta dig? Vad jag förstått så reas många klänningar ut innan och strax efter sommaren. Under hösten kommer de nya modellerna in. Min klänning jag köpte, hade varit uthyrd en gång tidigare och det gjorde jätte mycket på priset. Nypris var ca 8000 jag gav strax över 3000. En kompis till mej köpte sin ännu billigare då hennes klänning varit uthyrd två gånger. Syns inte att de varit använda förut. *ahhh jag är så lycklig över min klänning*

• Meddelande borttaget
  • gott o blandat

Hej! Gifter mig 29 juli. Idag hörde jag något som jag antingen glömt bort eller förträngt, nämligen dekoration av kyrkan. Hur ska ni dekorera kyrkan? Ska ni dekorera överhuvudtaget?

• Eilenna

Aha! Det var ju smart att köpa en som varit uthyrd! Man får mycket tips här på BT!
    Då kan jag ju faktisk vänta lite!
    Ska gifta mig 1a juli! Och du?

Svar på tråden bröllop juli 2006