• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • GithKat

Jessie76: klart du får vara med =0)Längre norr ut.. vad innebär det? Tycker inte alls du är tidigt ute med planeringen. Hellre lite tidigt än i sista stund och allt blir jätte stressigt.
    BoIs : vart kommer du ifrån då? Jag är eg från Kristianstad

Lycka till allihopa med era planeringar

• jennny

är det någon som har tips på var man kan hitta sånger till festprogrammet?

Jessie76, jag får samma kommentarer. Nu är det ju bara allra närmsta som vet om det, men ändå ska det kommenteras: "Har du köpt det redan!"
    Det är bara att säga att det är bättre att vara ute i god tid än att stressa ihjäl sig veckorna före. Det håller dom faktiskt med mig om!
    (kanske är det ett norrlands fenomen, här ska allt göras i sista minutn! )

• BoIs

Githkat;
    Jag är från Landskrona...
    Tjejer om man hittar just det som man vill ha så varför skall man vänta med att köpa det? Istället blir det ju lite småköp då och då som ekonomin kanske bättre klarar av än att man handlar allt på en gång...jag köper när jag ser något som jag vet att just det vill jag ha. Dottern näbbklänning är redan inhandlad. Såg en som bara var hennes, den kommer att bli kanon.

• Meddelande borttaget
  • GithKat

finns fler sånger på bröllops guiden. Länken fastnade i filtret men det är ju enkelt att googla fram sidan. Under planering- festen finns längst ner på sidan fler visor att hämta. Lycka till med festprogrammen.

/Katten

• Mi@

Va kul fler från norrland verkar det som! Vart kommer ni ifrån på ett ungefär ifall ni är från norra delarna av landet? Kommer själv från Umeå/Skellefteåhållet.

• Jessie76

Tusen tack allihopa Jag kommer från Luleå (ett stenkast från Umeå ).

Jag har lokal, kyrka, tärnor, M2B , han har marskalkar oxå, idag ska jag som sagt å spåna lite på klänning hos sömmerskan (glömde visst skriva det tidigare...) och så har jag bokat frissa och make up. Mammas krona har jag hämtat och ska låna, en virkad med guld i som min mormor har gjort (88 år och skidglad att få gå på bröllop).

Jag och min kille blev tillsammans -97, förlovade oss -98 och har två barn födda
    -98 och -00. En liten info bara...

Just nu är mitt huvudbry inbjudningskorten, göra själv eller beställa?

• Mi@

Ska just lägga tassarna vid de sista korten... det blev ca 80 stycken! En hel del pysslande men det var det värt! Tycker absolut att du Jessie 76 ska göra dem själv! Rätt jobbigt om man har mycket annat omkring sig (1,3 åringar till exempel...) men absolut värt!

Vi köpte strukturerat kopierbart elfenbensvitt papper från Bokia. Sedan la vi det liggande i utskrftsformatet på Word, delade in det i tre kolumner och skrev vad det gällde, våra namn, datum, plats, tid, var middagen ska hållas i mittenkolumnen.

Till höger skrev vi klädsel, kuvertavgift och o.s.a.

Till vänster skrev vi ett kärlekscitat/eller "Barn är en gudagåva, men ikväll får de stanna hemma och sova!" på korten för de som har småbarn.

Sedan stämplade vi korten med guldhjärtan och vigeselringar på framsidan, förslöt med ett lacksigill med hjärta i guld och knöt ett tvinnat guldsnöre runt om. Kuverten var pärlemorfärgade vanliga C5 från Bokia... Sammanlagt (med papper, kuvert, porto, stämplar, stämpeldynor, guldsnöre, lackstång, sigillstämpel)har vi lagt ut 2000 kronor på korten, men då var det ju många som var inbjudna.

Släppte nyheten till mina föräldrar igårkväll och till hans närmsta i dag. Alla blev jätteglada... visade klänningen för en nyfiken svärmor idag. Hon tyckte att den såg ut som en dröm! *stolt*

• BoIs

Nu har jag suttit och plitat ned gästlistan på BT´s verktygssida. Saknar några adresser men det kan man ju fylla i efterhand.
    Min svägerska har varit och visat lite av sina smycken, jag kommer att designa ett till mig som går i vita toner och mina tärnor skall få vars ett som går i gröna toner i julklapp, och ett rim med tärnförfrågan. Det är ju lite extra kul när man själv har desigat som.
    Skall i helgen till Helsingborg och kolla in en affär som trycker sina egna papper, skall vara ett bra pris på papper där.
    Hur går det för er?
    Läser att många av er redan har kollat in klänningar...Är det sent att göra det i jan-feb? Jag har ju ett hum om hur jag vill ha den...

Svar på tråden bröllop juli 2006