bröllop juli 2006
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
mi@...har du inga bilder på dina inbjudningar? De låter snygga...
Hej,
Något som en kollega tog upp idag, har ni tänkt på att det är fotbolls VM nästa sommar? Vi som gifter oss 22 juli klarar oss ju, men VM-finalen går 9/7, och då är det väl bronsmatch 8/7? Tänk om det går så bra för Sverige att de är med i bronsmatchen?
Inte viktigare än ett bröllop för mig, men det finns ju fotbollsdårar...
En gång var det en kompis till mig som inte kom på min födelsedagsfest för att det var en av sju sm-finalmatcher i ishockey och hon var tvungen att se den... Trist tyckte jag.
Bols: Tack för att du tycker våra kort lät fina! Lagt ut bilder av framsidan och mittenuppslaget på familjeliv
www.familjeliv.se/krypin/mia_w/galleri.php
Buppi: Varför inte ha ett fotbollstema? På min kusins bröllop var det ett sådant tema. De hade en tårta som såg ut som en fotbollsplan med brudparet i mitten. Vidare hade värdparen domarpipor som de blåste i när de vill påkalla uppmärksamhet. Rätt kul!
En liten komentar ang fotbolls VM. Jag gifter mig den 1/7 nästa sommar. Jag tror att mina vänner, även de som är fotbollsintresserade hellre går på mitt bröllop än att titta på en fotbollsmatch. Tycker de att fotbollen är viktigare så blir inte jag ledsen för det, för det visar ju deras intresse för oss... att fotbollen är viktigare än att deras vänner/släkt gifter sig.
Säkert någon som ser annorlunda på detta men detta var min åsikt. Vi bestämde datum innan vi viste något om VM och tänker inte flytta på det heller. Hade vi vetat så hade vi nog inte handlat annorlunda heller ioch försig.
Vänner är kanon...
Vi målade om vår lgh. i fjol och hade beställt lite för mkt färg. Fick 10lit. oöppnad färg över. En kompis till mig skall öppna massageställe så hon fick färgen till sina väggar. Jag blev ju glad att bli av med färgen för den tar lite plats i vårt redan lilla och fulla förråd.Som överraskning fick jag då massage 1ve innan bröllopet och makeup och nagelvård av en kompis till henne som skall öppna på samma ställe.
Nu slipper jag ju bry mig om det, underbart!
Maten är förresten oxså betälld och mitt och tärnonrnas smycken beställda. Sedan skall jag ta tag i kläderna i jan.-feb.
Känns skönt att inte behöva jäkta med en massa i sista minuten...men det gör jag säkert ändå...hihihi.
Hur går det för juli brudar?
Här har allt sin gilla gång. ska åka iväg till Göteborg och kolla på kläning till mig och tärnan samt om knappt en månad ska jag till ULLARED och då tänkte jag ladda upp med engångsmaterial till kaffet och nattamaten, ljus, färgpatroner till datorn (till alla trycksaker), engångskameror, fotopapper, skor i skobutiken utanför och så blir det säkert mycket mycket mer...
Börjat fundera på ringar, vi funderar nämligen på att låta göra om förlovningsringarna också. Ska kolla nu i veckan, vi har fått ärva ringar från min farmor som vi tänkte göra något med. Ringde frissan igår, och hon kan INTE hjälpa mig, hon ska nämligne ha semester 1/7, typiskt... jag får leta vidare.
jag ska oxå gifta mig i juli, den 15! :D
har kommit en bit på vägen med planeringen, men nu har det börjat strula med min klänning...:(
Lillpysch: Vaddå? Låter tråkigt... hoppas att det löser sig! Jag insåg igår att om inget mirakel händer med min rätt breda bröstkorg så kommer jag att måsta sy ut min lite grann, men det är ju iofs lätt ordnat tror jag.
Hur gör ni som har bestämt er för att ha tärnor/bestman? Betalar ni för deras utlägg för klänning/håruppsättning/smink/skor osv. eller betalar de själva? Känner att det blir så himla dyrt!
Lillpysch!
ska oxå gifta mig den 15
Mi@...
Vi betalar för tärnornas kläder. Hår och makeup får de själv stå för.(jag har 2st)
Marskalkarnas (2st) kläder betalar vi ½ och de själv står för andra delen.
Vi skall ha våra barn som näbbar så vi har deras kläder oxså att betala...
Vi har disk. lite och tror att sonen och min blivande make skall ha samma, frack eller franchcoat, och ev kommer marskalkarna att ha mörka kostymer. Tärnorna skall ha samma klänningar om jag hittar så köper jag dom annars sys de upp.