• GithKat

bröllop juli 2006

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006
  • BoIs

Eilenna...
    Oj en sådan diciplin...Grattis till dina 10kg. På hur lång tid? jag har börjat nu och skall gå ned 15kg till juli nästa år, har lyckats med 3 hittills så jag tar det med ro.
    GithKat..
    Jätte fin klänning.Ja tur att den hänger hos svärföräldrarna annars hade den varit väl anv. till nästa år. Kan tänka mig att du känner dig som en prinsessa. Längtar tills den dag då jag skall prova klänningar...iiiii...

• BoIs

J.A...Vi skall höra med vaktmästren vad de har för något att dekorera med, alltså vad de brukar ha vid kyrkbänkarna sedan har vår kyrka 6 fönster som jag ev tänkte göra någon enkel uppsättning att ha där. Skulle vilja ha någon typ av "strut" som hänger på varannan kyrkbänk, såg en bild på martha Stewarts hemsida som någon rek här på BT och där hade dom det.Jätte snyggt..
    Vi gifter oss förresten oxså den 29 juli:)

• Eilenna

J.A

Nej, det hinns nog inte med..
    Vi kommer att ha en vigsel både innan och efter oss, så det finns inte tid till att dekorera och ta bort.
    Tror det är mest vanligt att dekorera när man gifter sig någon annan stans än i kyrkan. Typ utomhus eller i en lokal av något slag. Kyrkan är ju "dekorativ" i sig.

• GithKat

J. A.: vi ska nog dekorera med ängsblommor och kanske några björkar. Blir inget extremt. Hade varit fint att ha ett blomstervalv men det är för dyrt.
    Eilenna: Visst får man, jag har fått massor av tipps här. Vi gifter oss den 8 juli nästa år.
    BoIs: Tack och jo du har rätt om att den skulle nog vara välanvänd då...*S* ska prova den en gång till om två veckor och det är när mamma kommer hit och hälsar på. Bara måste visa henne den. Sen ska den få hänga fram till april då jag ska lämna in den för uppläggning mm. När ska du gifta dej då? och var ska du kolla på klänningar? Har du någon särskild du vill ha?

• Mi@

Eilenna: Min hade också varit till uthyrning, men hade inte blivit uthyrd i just min storlek! Fick den för hyrpriset 4500:- och den hade kostat 7400:- ! Ibland har man tur... Tydligen skulle den ändå ta in samma modeller i höst igen, till viss utsträckning.
    Lagt ut bilder på inbjudningskort på familjeliv under Mia W´s krypin.

• BoIs

GithKat..
    Vi gifter oss den 29 juli. Jag är inne på en rak enkel modell, ev. halsterneck eller något med tunna band, kanske tvådelad? Jag är inte haj på vad alla modellerna heter. Skall boka tid i Malmö på Palm design i jan-feb. Har en tjej kompis som var och köpte sin där och fick mkt. bra service. Man kanske skall boka en tid till en uthyrningsfirma oxså om de nu har rea? Kanske ta det redan nu till hösten...bra ide.
    Kan du inte göra ett blomstervalv själv eller sätta någon bästa tjejkompis på det? Man kan ju fråga någon bonde om man kan ta ner lite björkar eller något annat om det nu finns någon som är allergisk?!

• BoIs

Mi@...
    Letar förtvivlat hittar den inte...

• BoIs

Mi@...Hittade den, jätte fina. Massor av pysslande. Har du gjort alla klara?

• Eilenna

Bols

Tack så mycket!
    Ja, det är nog just diciplin som behövs är jag rädd att säga..
    Har provat den ena mirakelkuren efter den andra, men nu har jag hittat min metod. Egentligen inga hemligheter eller nyheter utan ganka självklart, äta sunt och röra på mig mer...
    Så här kan min dag se ut:

Jag äter fiberberikad havregrynsgröt med osötad äppelmos och lättmjölk till frukost.(+3 kapslar fiskolja, omega3)
    Sen en frukt till mellanmål.
    Till lunch blir det oftast något slags protein, som kyckling eller fisk. Till det äter jag en rejäl sallad med keso och kidneybönor. Har ibland bulgur till också, jättegott istället för pasta!
    Sen äter jag en frukt och kanske lite keso till mellanmål igen.
    Middagen brukar bli som lunchen, fast jag varierar mig från dag till dag såklart. Annars blir det för tråkigt.
    En fruktsallad till efterrätt! mums!!!!

Det är ju svårast i början att hålla diciplinen med mat och träning, men så fort man börjar få resultat så går det mycket lättare! Jag har tex fotat och mätt mig varje söndag. Detta har VERKLIGEN sporrat mig. Tittar man på första veckan och 15 kg senare, är det omöjligt att inte fortsätta leva sunt!
    När det gäller träningen så började jag med morgonpromenader. Efter ett tag så kändes det naturligt att bege sig till gymet och lyfta lite skrot.
    Hoppas att jag har inspirerat dig lite!

Lycka till!

• Eilenna

Bols
    Glömde ju svara på hur lång tid! Började mitt "nya liv" 1a juni i år! Så 3 1/2 månad.

Svar på tråden bröllop juli 2006