• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Amy1

Grisaknorr!

Klänningen finns på 3:e uppslaget, en helsidesannons för Bröllopsbutiken (vänster sida)

Har varit på &Co nu och passade såklart på att kolla läget med uppsättningar osv..
    De har typ hela paket där det ingår champagnefrukost, lunch, håruppsättning inkl provuppsättning och att de hjälper till att klä på en om man vill det. Detta kostar beroende på hur avancerad uppsättning man vill ha, från 1600 kr! Sen har de avtal med en tjej på Ren hud som kommer och sminkar för ca 450 kr. Jag har bestämt mig för & Co nu! Ska dit den 17 dec för en första konsultation då jag ska ha med slöjan och gärna lite bilder på vad jag tänkt mig. (Vi gör det så tidig eftersom min frisör e gravid och ska ha i januari) Känns så bra att ha det bestämt!! Uppsättningen för min tärna ligger på från 550 kr.

• fruerlandsson

Gumsigos.

Vet inte om vi känner varann, är inte tollarpstjej från början. Bor i bostadsområdet efter luevägen. Sandhusen, var ligger det? Jobbar du i tollarp?

• Grisaknorr

Amy 1

Jätte snygg klänning ! Verkligen !

• Grisaknorr

Gumsigos

Jopp, jag kan nog ta med dom..... hade ju varit ganska skönt å slippa monstermuppen på 2 år........
    Satt å käkade på Trendie idag. Han ville ner å stäcka på benen lite... jaja, d fick han ju. Tittar mot trappan å där pinnar han ner fort som bara den ! När jag lyft häcken från stolen å fått sving på fläsket å börja rulla framåt lixom..... så springer han mot lilla torg... Förbannade unge !! Jag efter å han kuta på för kung å fosterland !!! Men men, jag kom ifatt å bar in honom igen...
    Han ÄR ett MONSTER !!

• Grisaknorr

Hur träffade ni era m2b ?? Vad heter han ??

Jag träffade min Mogge (Morgan) för massa år sedan egenligen. Då tyckte jag att han va en störd översittare.
    Men så hamnade han framför datorn hon en vän till oss. Han började chata (msn) med mig och det ledde till sms och sen telefonsamtal Efter 1 mån av uppvaktning så kom vi på samma fest.... behöver jag säga mer *s*

fruerlandsson

Nu förväntar jag mig en väldigt fint vinklad story med MASSA plats för den som fixade till d...... hihi

• Paulinas

Vad synd att Marie06 och Gumsigos inte kan den 3:e när vi planerat fika. :(

Ska vi försöka på måndagen den 7:e nov istället på kvällen kl 18.30. Hur många kan då? *hoppas att alla kan*

Om vi skulle försöka hitta en dag till Malmö också. Det är inte ett bra alternativ att ta tåget istället? Jag kan iallafall 9:e och 10:e november. Någon mer som kan då? Och passar det dig Gumsigos?

• Paulinas

Amy, det verkade ju superbra. 1600:- är ju inte så farligt. Smink hade jag tänkt att ta från Ren Hud, de åker ju dit man vill för en billig peng.

Jag ska väl snart till min frissa och klippa mig, tänkte fråga lite om uppsättning då också (normalt jobbar hon inte lördagar, så vi får se om det blir där).

• Paulinas

Min blivande...

Han heter Jimmy och vi träffades för lite mer än 4 år sedan. Sågs första gången på T-baren (uteställe i stan) men då blev min bästis "ihop" med hans tvillingbror, så det blev inte mer den kvällen. När de gjorde slut efter en snabb månad träffades jag och jimmy igen och blev då tillsammans (även denna gången på uteställe, kuppa).

Jimmy är 26 (jag 24 om en vecka) och är ingenjör med inriktning logistik, jobbar just nu på karlshamns AB (blev färdig med sin examen i våras).

Jimmy friade mycket romantiskt förra julafton och nu blir det bröllop!! :)

• Paulinas

Igår undersökte jag förresten det här med fotograf lite. Eftersom jag vet att det är mer än jag som är på jakt skriver jag ner vad jag kom fram till.

Fotograf Fredrik tar 5000:- för 12 kort, då tillkommer 400:- om man vill ta de utomhus och 800 m man vill ta de utanför stan. Dessutom tillkommer 800:- om det är en lördag (och det är det ju!)Ytterligare fyra kort tror jag kostar en extra 1000-lapp. Ett ganska dyrt alternativ tycker jag!

Johan Lindvall tar mellan 4000-10000, men de flesta brukar hamna kring 6000. Vad exakt det innehåller vet jag inte med det verkade som om det innehöll ca 12 kort tagna utomhus i album. Även detta ett ganska dyrt alternativ.

fotograf Dan Sköld (www.danskold.se) har inte brudpar på sin hemsida (men andra bra kort). Han mailade dock oss tre bröllops foto som är helt ok. Han tar 2000:- för 8 foto i stl 13*18. Han fotar digitalt och man kan få foto både i färg och svartvitt. Fler foto än 8 kostar 110:- st. Tar foto i tivoliparken (vi vill ju vara där, men han tar säkert på fler ställe) och har studio i kvarnen om det skulle vara dåligt väder. Detta tycker vi är ett superalternativ och funderar på att boka! Billigt och proffsigt!

Vårt andra alternativ är Claes Dahlquist (www.fotografcd.nu) trevlig mailkontakt och snyggga foto (dock en rörig hemsida). Har inte fått prisuppgifter därifrån än, ska få i helgen, återkommer om någon är intresserad.

Vi har även kollat några andra, men det var dessa som vi fastnade för. Bokar förhoppningsvis någon av dem nästa vecka. Känns superbra!! Om någon har fler tips på fotografer tas det gärna emot...

• Amy1

Åh, Paulinas du är en ängel!!!! Tyckte helt klart Dan Sköld är ett bra alternativ! Ska in och kolla på hans sida. Vi hade ev tänkt ta foto vid Lillö borg, eftersom vi bor här och där ute är så fint. Fast det borde ju inte vara några problem då.

Vad skulle man gjort utan BT, allvarligt talat???

Jag kan fika den 7:e, men jag har nog missat det här med Malmö, vad ska hända där??

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!