Igår undersökte jag förresten det här med fotograf lite. Eftersom jag vet att det är mer än jag som är på jakt skriver jag ner vad jag kom fram till.
Fotograf Fredrik tar 5000:- för 12 kort, då tillkommer 400:- om man vill ta de utomhus och 800
m man vill ta de utanför stan. Dessutom tillkommer 800:- om det är en lördag (och det är det ju!)Ytterligare fyra kort tror jag kostar en extra 1000-lapp. Ett ganska dyrt alternativ tycker jag!
Johan Lindvall tar mellan 4000-10000, men de flesta brukar hamna kring 6000. Vad exakt det innehåller vet jag inte med det verkade som om det innehöll ca 12 kort tagna utomhus i album. Även detta ett ganska dyrt alternativ.
fotograf Dan Sköld (www.danskold.se) har inte brudpar på sin hemsida (men andra bra kort). Han mailade dock oss tre bröllops foto som är helt ok. Han tar 2000:- för 8 foto i stl 13*18. Han fotar digitalt och man kan få foto både i färg och svartvitt. Fler foto än 8 kostar 110:- st. Tar foto i tivoliparken (vi vill ju vara där, men han tar säkert på fler ställe) och har studio i kvarnen om det skulle vara dåligt väder. Detta tycker vi är ett superalternativ och funderar på att boka! Billigt och proffsigt!
Vårt andra alternativ är Claes Dahlquist (www.fotografcd.nu) trevlig mailkontakt och snyggga foto (dock en rörig hemsida). Har inte fått prisuppgifter därifrån än, ska få i helgen, återkommer om någon är intresserad.
Vi har även kollat några andra, men det var dessa som vi fastnade för. Bokar förhoppningsvis någon av dem nästa vecka. Känns superbra!! Om någon har fler tips på fotografer tas det gärna emot...