• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Paulinas

Amy,

jag letar också frisör, har varit och klippt mig på rätt många olika ställen i stan under den tiden jag bott här så man har ju en uppfattning om några av ställena, men det är ändå svårt. Sen ska ju priset var något så när också.

Hur gick det på det nya stället dit du skulle och klippa dig? *nyfiken*

• Paulinas

Hihi, det hade varit roligt. Samma kyrka och samma festlokal! :)

Men nä, vi bestämde oss för Gryt kyrka sen. Ville ha en liten "enklare" kyrka (lite mer gammaldags), men Österslöv är jättefin!

• Grisaknorr

Jag vill oxå med till Malmö....... men jag har ju mina små, blir lite svårt å göra sig av med dom ! Ingen som går hemma på dagarna å kan ta dom lixom......

• Grisaknorr

Ja jag har ju inte sett Österslövs än. Sen vill Mogge (m2b) att hans kompis viger oss, han är pingst pastor. Så mycket beror ju på om det är en vidsynt präst eller en trångsynt i den kyrkan..... Prästen måste godkänna om en pastor får använda kyrkan...... Helst vill jag gifta mig utomhus....

• Paulinas

Du kan inte ta med dig barnen då? Om vi är några stycken som åker ni så kan vi ju hjälpas åt lite.

Det är klart att det hade varit kul om er kompis vigt er, hade jag också tyckt! Hoppas att prästen i österslöv går med på det.

Jag har ett foto inifrån kyrkan så om det blir en fika innan du hinner till kyrkan så tar jag gärna med det så att du får se.

Har du förresten ett förslag på fika dag? Gumsigos kan normalt inte förrän ca 18.30 på kvällen, men det kanske passar dig bra också?

• Grisaknorr

Ja, jag har ju inget körkort men jag får väl ringa å be mamma snällt om lift hem då
    Barnen lägger sig vid 19 tiden här hemma så Mogge kan ju inte dra upp dom å komma å hämta mig precis

Jag kan ju när som helst ! D ordnar sig ! Ni som jobbar har lite sämre med tiderna....... Säg när så kommer jag !

• Grisaknorr

Jo just d, Malmö.
    Om jag ska ha med barnen så får jag ha bilstolar och tvillingvagnen med mig...... bilr ganska snålt om platts då

• Grisaknorr

Detta är en drog...... kan inte slita mig ! Behöver in å duscha och göra vid barnen........ Vi ska till stan ! Å jag ska äta på Ko-san idag MUMMAAAAAA Sushi *dregla*
    Nä, nu får jag gå, lär väl va borta....... 20 max. Hahaha ! Bara jag som inte kan låtabli å sätta mig här ??

• Paulinas

Ok, vi gör ett försök att hitta en dag.

Hur många kan torsdag 3 november kl 18.30?

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!