• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Grisaknorr

E+P

Klart hon ä
    Vart ska ni ha festen ???
    Jag kommer nog inte ta kyrkan här....... vi har ju nästan 100 pers som kommer (enbart nära släkt och ett fåtal vänner.... stor släkt båda två) och kyrkan ä ju så knäpp att bara en rad ser ju altaret !!

• Min-Ah

Amy1!
    Usch, då! Lät ju lite knepigt med att arbetskollegorna verkar mindre bra...
    Fast det är ju som du säger - bäst att inte tro på sådant helt innan man bildat sig en egen uppfattning.
    Kanske beror det på något specifikt som hänt dem och som kastat en mörk skugga...

Och 70 % är ju inte så farligt.
    Det löser sig säkert!

Vad skall du plugga sedan, nästa år?

• Min-Ah

Nu måste jag spisa lite frukost och köra till jobbet!
    Usch vad grått och trist väder det är idag!
    inget vidare bra för "morgontröttheten"!!
    Hoppas det klarnar upp lite sedan!

Ha det så bra alla!

Skriver mer senare!

• Amy1

min-ah

Spec.utb till intensivvårdssjuksköterska (världens längst ord) Ja, vi får se hur det går! Hoppas på det bästa i varje fall.

Vad jobbar du med?

Amy

• Paulinas

Hallå tjejer!

Grisaknorr: Håller med om att Brunnens servis är fruktansvärd (glasen är ok), vi ska antagligen hyra annat porslin, det fördärvar ju allt!

Gumsigos: vad kul att ringarna äntligen kommit! Ska bli spännande att se, hoppas att ni blir nöjda! Så kul med förlovningsringar!

Ja, man har ju förmågan till att ändra sig hela tiden både när det gäller kläder och fest. Vi har ju bokat kyrka och lokal nu, så det är ju bestämt. Smidigast är ju förstås att gifta sig närmar hemmet om ni ska ha festen där, men samtidigt så är det ju er dag. Om ni verkligen vill gifta er i Ystad, så ska ni givetvis göra det! Kanske ni kan hjälpa till att förmedla samåkning, så underlättar ni ända för gästerna!

Och ja, jag vill också gärna fika! Grisaknorr med flera har vi ju inte träffat än, så det hade varit kul. Saknar även dig Jenny, det var länge sen!

Denna vecka kan jag ons kväll, till helgen kan jag söndag (ej lördag). Nästa vecka kan jag i stort sätt varje em/kväll. Ni kan väl ge förslag på när ni kan!

• Paulinas

Ja, dte är svårt att hålla koll på när alla gifter sig! Försöker göra en lista så kan alla komplettera!

Min-ah gift!
    Paulinas 060603
    Gumsigos 0607XX
    Amy 060727
    Grisaknorr 060819
    E+P 060902
    Marie06 framtiden

Gumsigos, jag blev osäker på ditt datum.. vill inte skriva fel, du kan väl skriva in det rätta!

• Paulinas

Förresten Gumsigos,

Jag tycker att det hade kunnat bli en jättemysig bröllopsfest i ert "stall". När jag var där var det ju inte helt färdigt, men redan då var det mysigt. Marie har dessutom sagt att lokalen var super när den var färdig! Så kör på det (tycker jag)! Men förresten, räcker lokalen? Är den inte lite liten eller nä? Beror ju givetvis på hur många ni ska bjuda...

• E+P

Grisaknorr:
    Jösses, vilket jättebröllop! Men så blir det ju med stora släkter. Vi blir bara ca 20 vuxna och ett par barn. Vi ska ha middag på Tomarps gårdshotell efter, ingen dans. Skulle ni ha utomhusvigsel i Torsenro? Det lät så mysigt!

Det hade varit trevligt med fika. Bestäm ni andra en dag, så får jag se hur jag jobbar!

• Grisaknorr

E+P

Vi tänkte att vi skulle ha d i Torsebro.... men så påminde folk om att d kunde ju regna... så jag kollade upp om man kunde va i kyrkan ifall d regnade.... men d kunde man tydligen inte :-/
    Får se om vi vågar chansa......
    Köper ni kuvert på Tomarps då ??

• Grisaknorr

Paulinas

Ja d stör mig väldigt...... sketna porslin *s*
    Min m2b ringde precis å sa att han vill tvunget ha lokalen runt immeln/ivö någostans......... (han va å körde där nu)
    Ingen som vet någon bra lokal där ??

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!