• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • E+P

Grisaknorr:
    Jo, vi tar kuvert där. Kostar 495/person UTAN dryck (suck) och sen tillkommer kaffe-tårtkuvert för 105/person. PHU! Men vi vill så gärna vara där!

• Grisaknorr

Ahhhhhhhhh ! Skrev låååångt inlägg...... skickade, men då hade datorn kopplat ner så d försvann

Men jag börjar om

E+P

Vilken tur att ni bara är 20 pers då !! Vi skulle bara va 70 vuxna från börja.... sen blev d fler efter Mogge fått tänka igenom vilka fler han ville ha
    Men Tomarp ska ju va så himla fint !! Jag hade oxå velat va där om vi varit färre !!

Vart ska alla ni ha festen ??
    Vad har ni för budget ??
    Har ni något färgtema ??

• E+P

Vår budget ligger på max 40000, just nu ligger vi på 33000 på BT budgetplanerare. Sen kan det ju stiga eller sjunka, men vi har räknat på max 40000 iaf. Utan resa.

Tänkte följa färgerna rosa, cremevitt och grönt, inte för skarp grön, utan lite mer som hjärtan på tråd-grön. MIn lillasyster ska ha en gammelrosa, jättesöt tärnklänning. Hon kommer va finare än mig!!

• Paulinas

Vad kul att här är lite diskussion på vår sida!

För att svara på dina frågor så har vi en budget på ca 50 000:- Mer vill vi helst inte lägga och det känns som om vi skulle kunna hålla budgeten. Detta är utan resa, det här med resa har vi inte riktigt bestämt. Kanske blir det en längre variant, kanske bara en weekend, beror lite på.

Färgtema har vi! Rosa och cerise och lite rött. Inbjudningarna håller på att göras i de färgerna och dukning och blommor etc är tänkt att gå i de färgerna.

• Grisaknorr

Paulinas

Vilka härliga färger !!! Har du inga bilder på dina planer ??

• Amy1

Grisaknorr!

Har inte IOGT/NTO någon lokal i Immeln? Låter ju inte så passande, men jag har för mig att det är så. Har varit på fyllefest där en gång för 15 år sedan typ!

Paulinas!

Jag gifter mig den 29 juli, inte 27

Ang budget, så har vi typ ingen! Vi betalar efterhand nu så mycket som möjligt. Förhoppningsvis kommer det en fin skatteåterbäring i juni som vi ska spendera och jag tycker det ser bra ut än så länge. Vi försöker sätta av pengar var månad trots att vi handlar under tiden så att säga.

Jag är en sån som tycker det är kul att veta vad alla jobbar med, så kan ni inte berätta!!!

Kram Amy!

• Grisaknorr

Amy 1

IOGT/NTO ....... VA ???

• Grisaknorr

Amy1

Nej, där fanns inget.....

• Gumsigos

Här kommer lite Brudfakta :D

Klas o ja gifter oss den 1Juli 2006.

Festen blir nog i Grisahuset, som e riktigt fint nu om det bara kommer lite mer färg på väggarna. Vitkalkade väggar med synliga bruna bjälkar. Vi hade tänkt gifta oss i Ystad, älskar stan o kyrkan o närheten till Havet! :) De flesta vännerna/släkten kommer här i från Kristianstadstrakten.

Budgeten har jag inte räknat om än, sen vi fick andra planer :D. Vi ska träffa Fredholms så vi kan få ett prisförslag på cateringen.

Vårt tema ligger nånstans i stranden och lantligt...

Just nu jobbar jag som inhyrd ekonomiassistent på Duni i Malmö(till den 11/11), på onsdag ska jag på arb.intervju i Hörby...ni får hålla tummarna! ;)

• Grisaknorr

Sitter här å nattsuddar..... får väl erkänna att jag är beroende

Har precis beställt mina stämplar Men papper till inbjudan vågar jag inte beställa !! Jag ä ju så himla kass på detta med alla namn alla dessa 5000 papper har ! Å i stan finns d väl ingen bra affär ?? Möllers va jag inne på.... inget jätte utbud om man säger så.
    Om jag ska emblossa (heter d så??) ska jag då ha färgad stämpel eller färgat pulver ?? Eller båda två ? Vart i själva den finns allt detta i Kristianstad !? Gallerix har ju inte heller fete utbudet.......

Nähä, va ska jag mer gnälla på då...... *s* Kinkig jag känner mig

Nä, får väl in å rycka liv i gubben... han sover på soffan i vanlig ordning... så söt när han ligger där å flåsar ner prillan till 1 cm från sofftyget å sen drar in den igen med grymtningar värre än scans största galt !!

Natti !!!!!!

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!