• Paulinas

Kristianstad Brudar: ny tråd!!

Hej alla gamla och nya Kristianstad brudar! Vår tråd har blivit avstängd, så börjar här en ny.

Vi är ju en liten grupp tjejer som lärt känna varandra lite, men här måste finnas fler blivande brudar i Kristianstads trakten!? Det hade varit kul om ni ville skriva en rad. När gifter ni er? Vad blir det för bröllop? etc...

Vi som hittade till gamla tråden, hoppas vi hittar till denna också!! :)

• Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!
  • Paulinas

Gud vilken vacker klänning Amy! Superfin! Ska köpa tidningen, länge sedan där kom ny bröllopstidningar nu ju! Blev så sugen på att själva prova...

Det här med festprogram är väl istället för menykort. Vi ska alltså ha inbjudningar, festprogram, bordsplacering (om vi inte skriver det på festprogrammet), kyrkoprogram och tackkort. Festprogrammet är en stående A4-sida och innehåller meny, presentationer av gäster och lite allsånger.

Jag tyckte väl att jag kände igen dina kort! Håller med om att de är super fina och helt ok pris. Mina hemgjorda kommer att bli betydligt dyrare (eller betydligt och betydligt, runt 20-25 kr styck kanske)

Ska du köpa övriga trycksaker i samma stil?

• Paulinas

Förresten, JAG HAR BOKAT KYRKA! Sambon ringde nu i morse och bokade Gryt kyrka kl 16 den 3 juni. Känns jätte bra och kul! De ska få en ny präst i mitten av nov. så vi kunde inte boka präst nu utan skulle höra av oss i nov igen, men kyrkan är iallafall bokad! De sa också att vi kunde ta med en egen präst om vi hade någon särskild vi vill ha.. hmm, någon som har ett förslag på en trevlig präst?

• Amy1

Paulinas.
    Tack! Jag tycker också den är underbar!

Ang präst, så har jag inte så stor erfarenhet av dem förutom på våra barns dop. Vi har då haft Rosa Henningsson och Carolina Lilj....nånting och de har varit super! Carolina är ung, runt 30 max skulle jag tippa medan Roas är medelålders.

Och Gryts kyrka! Den är ju bara så mysig!! Det kommer att bli jättefint!

Jo, det är klart att man nog skulle ha ett festprogram.. hmm.. en ny sak att fundera ut. Jag är urusel på att hitta roliga allsånger och kul spex, någon som har något att dela med sig av?? Vi ska köpa resten av trycksakerna i samma stil, ja.

Kram Amy!

• Grisaknorr

Bröllopsmagasinet !!!!!!
    JAG FRÅGADE I VÅR AFFÄR IDAG !!!!! Förbannade muppar *grrrrrr* Nä jag får väl åka in till stan å köpa d imorgon då

Amy1, jag hon är jätte duktig

• Grisaknorr

Nu har jag hittat......

På Ivögården, ett kuvertpris och i detta priset ingår 1 lättöl eller vatten och kaffe på maten. Dessutom service inkl dukning och enklare blomsterarrangemang.

Menyförslag...... (fanns några å välja på)

Tunnbrödskorg med sallad, räkor,lax.

Fläskfilé á la Ivögården, klyftpotatis, grönsaker och svampsås.

Gammeldags vaniljglass med varm hallonsås.

Pris: 265:-

Är inte detta VÄLDIGT billigt !?

• Grisaknorr

Oj........... Gubben kom till av misstag....... men den satt ju bra där ändå *s*

• Min-Ah

Kan inte sova, så jag "nattsuddar" lite här på BT!

Paulinas!
    Grattis till bokningen av Gryts K:a!! Den är verkligen en av mina favoritkyrkor i Ö. Göinge! Vi brukar ju alltid ha Ö. Göinge Musikskolas vår/sommarkonsert där! Så söt och fin kyrka!

• Min-Ah

Amy1!
    Jättefin klänning du valt! Kommer att bli så fint!

Det är ju så roligt att planera bröllop!
    Önskar nästan att jag fick göra det igen, hi, hi!!

• Min-Ah

Grisaknorr!
    Menyförslaget låter ju verkligen kanonprisvärt!! OCH smaskens! (Sitter här och blir hungrig, ju!! )

Svar på tråden Kristianstad Brudar: ny tråd!!